מטריד: 313 ילדים נפגעו באשדוד בתאונות דרכים בעשר השנים האחרונות

על פי נתוני עמותת אור ירוק: קרוב לאלפיים ילדים (גילאי 14-0) נפגעו בתאונת דרכים בעת נסיעה ברכב בשנת 2016, באשדוד נפגעו 313 ילדים
תאונה בין רכב למשאית
צילום: דודו חן

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, 1,788 ילדים בגילאי 14-0 נפגעו בתאונות דרכים בעת נסיעה ברכב ב-11 החודשים הראשונים של שנת 2016. כמחצית מהם, 856, נפגעו בתוך היישובים.

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016 (חודשים ינואר-נובמבר) נהרגו בתאונות דרכים תשעה ילדים שנסעו ברכב ונפצעו באורח קשה 38 ילדים. שני ילדים מתוך התשעה נהרגו בעת שנסעו בדרך עירונית ושבעה מהם נהרגו כשנסעו בדרכים בינעירוניות. עוד עולה מהנתונים, כי בעשר השנים האחרונות נהרגים מדי שנה בממוצע כעשרה ילדים בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב ולמעלה מ- 2,300 נפגעים בתאונות אלו.

ירושלים היא העיר המסוכנת ביותר לילדים (גילאי 0-14) הנוסעים ברכב

– בירושלים נפגעו 1,377 ילדים בעשר השנים האחרונות (2007-נובמבר 2016) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, ילד אחד נהרג.
– בחיפה נפגעו 661 ילדים בעשר השנים האחרונות (2007-נובמבר 2016) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב.
– בבאר שבע נפגעו 558 ילדים בעשר השנים האחרונות (2007-נובמבר 2016) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב.
– בתל אביב נפגעו 541 ילדים בעשר השנים האחרונות (2007-נובמבר 2016) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב, שני ילדים נהרגו.
– באשדוד נפגעו 313 ילדים בעשר השנים האחרונות (2007-נובמבר 2016) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב.
– בחדרה נפגעו 309 ילדים בעשר השנים האחרונות (2007-נובמבר 2016) בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב.

למרות שחגורת בטיחות הוא אביזר בטיחות מציל חיים, קרוב לאחד מכל ארבעה ילדים (22%) נצפה מוסע ברכב לא חגור בחגורת בטיחות במושב האחורי, כך עולה מסקר תצפיות ארצי שערכה הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (שנת 2014) ומראה כמה ההורים לא חוששים מהמשטרה ומסיעים את הילדים לא חגורים.

על פי הנתונים העולמיים, למרות שמרבית ההורים מקפידים להושיב תינוקות ופעוטות בכיסאות בטיחות כנדרש, שיעור חגירת ילדים באמצעי הבטיחות המתאים לגילם יורד בצורה דרמטית לאחר גיל כיסאות הבטיחות. הסיבה לכך היא ככל הנראה חוסר המודעות של ההורים לחשיבות הושבת הילד ברכב במושב בטיחות המתאים לגילם (בוסטר) והיעדר הסברה מתאימה לכך ולחוק המחייב זאת.

בכדי שהילד יישב בצורה בטוחה בעת הנסיעה על ההורים להקפיד:
– תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה והתינוק יושב ליד הנהג, יש לוודא כי כרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות במושב האמצעי.
– פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה.
– ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר), המאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה ונוחה על הגוף.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מחקרים מצאו כי אחת הסיבות השכיחות ביותר בגללן ילדים מוצאים את מותם היא תאונות הדרכים. ילדים רבים נפגעים בעת נסיעה ברכב, מאחר ולא היו חגורים בחגורת בטיחות או במושבי בטיחות בהתאם לגילם. אכיפה תגביר את מודעות ההורים לסכנה שבאי חגירת הילדים בעת נסיעה. המדינה חייבת לשים בראש סדר העדיפויות את החזרת הנוכחות המשטרתית לכבישים ולרחובות, להוסיף את 300 הניידות הנדרשות לכבישים ולהתריע נהגים מלסכן את חיי הילדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך