מכס אשדוד עצר חשוד בהברחת עשרות מסכי טלוויזיה

הדיווח שהעביר החשוד לפקידי המכס היה שגוי, וכשאלה פתחו את המכולה שהגיעה לנמל אשדוד הבינו כי היבואן החשוד שיקר לגבי תכולתה והוא נעצר
נמל אשדוד - צילום: אוהד צויק

פקחי רשות המיסים עצרו לאחרונה יבואן שחשוד בהברחת 100 מסכי טלוויזיה בגודל 55 אינץ' דרך נמל אשדוד, החקירה בעניינו בוצעה על ידי המחלקה לחקירות מכס בשיתוף פעולה עם מחלקת בקרת ייבוא מכס באשדוד.

על פי החשד, וכן ע"פ הראיות המתגבשות סביב החשוד הברחת הטלוויזיות נעשתה על ידי חברת "דרך השלום ניהול דלק" שבבעלותו של תחסין ראמי. החשוד, מוצטפא ראמי, הינו בנו של תחסין, והוא מנהלה של החברה.

פקחי רשות המיסים בנמל אשדוד ביצעו לפני מספר ימים בדיקה למכולה שיובאה על ידי החברה המוזכרת והייתה אמורה להכיל, על פי רשימון הייבוא, 1270 מכשירי טלוויזיה בגדלים שונים (32 אינץ', 43 אינץ' ו- 49 אינץ'). אלא שבבדיקה התברר כי מעבר למוצהר, המכולה הכילה גם 100 מכשירי טלוויזיה בגודל של 55 אינץ' שלגביהם קיים שוני בערך הסחורה ובשיעור המס, המוערך ככפול משיעור המס המוטל על טלוויזיות בגודל של עד 50 אינץ'.

מחומר החקירה עולה כי מחירי הטלוויזיות המוצהרים נמוכים משמעותית מערכם הריאלי של מכשירים מסוג זה וכי גירעון המס בשלב זה עומד על כמה מאות אלפי שקלים. החשוד נחקר והכחיש את המיוחס לו ולאחר מכן שוחרר בערבות בבית משפט השלום בראשון לציון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך