הטיפים שינעימו את יום עבודתכם

מספר טיפים, באדיבות סמנתה קלייטון, מנהלת ראשית לחינוך גופני בהרבלייף, שיעזרו לצלוח את יום העבודה על ידי המרצה ואיזון של הגוף והנפש.
הטיפים שינעימו את יום עבודתכם
צילום: יח''צ חו''ל

הימים הקרים והפקקים המייגעים גורמים לנו להתחיל את יום העבודה נטולי אנרגיה ועוזבים אותו מרוקנים לחלוטין. להלן מספר טיפים, באדיבות סמנתה קלייטון, מנהלת ראשית לחינוך גופני בהרבלייף, שיעזרו  לצלוח את יום העבודה על ידי המרצה ואיזון של הגוף והנפש. ימים ארוכים במשרד הם מציאות יומיומית עבור רובנו. תוסיפו על כך את הדרך לעבודה ובילוי זמן רב מול מסך וקיבלתם שעות ארוכות של ישיבה מדי יום. גם אם אתם אוהבים את הקריירה שלכם, הקדשת זמן רב מדי לעבודה ומעט מדי זמן לבריאות האישית שלכם, עלולות להוביל למספר בעיות, ביניהן דיכאון, עליה במשקל, כאבי שרירים וחולשה.

לא תמיד אפשר להימנע מישיבה ממושכת, אבל ניתן לנקוט בצעדים שיהפכו אותה לנוחה ובריאה יותר. נסו את הדרכים היעילות הבאות להעלאת רמת האנרגיה והמרץ שלכם במשרד:
ישיבה ממושכת על יד שולחן יכולה לגרום לתחושת אי נוחות בגב תחתון. אבל אם תשבו בצורה נכונה, ייתכן שתוכלו למנוע הרבה בעיות נפוצות שנובעות מישיבה ממושכת שכזו.

טיפים לישיבה נכונה

  • נסו לכוון את הכיסא כך שהגב תחתון יקבל תמיכה מלאה. כיסא מכוון כראוי יפחית את העומס על הגב.
  • הברכיים צריכות להיות מעט נמוכות יותר מהירכיים, וכפות הרגליים צריכות להיות מונחות שטוחות על הרצפה. אם לא נוח לכם להניח את כפות הרגליים על הרצפה, נסו להשתמש בהדום, שמאפשר הנחה של הרגליים בגובה נוח.
  • פרקי כף היד והאמות צריכים להיות ישרים ומקבילים לרצפה. המרפקים שלכם צריכים להיות בצד הגוף והזרוע בצורת "ר" הפוכה. התאימו את גובה הכיסא כך שיתאפשר לכם לשבת בתנוחה זו.
  • ודאו שמסך המחשב נמצא ישר מולכם ושאתם לא צריכים לכופף את הצוואר.
  • קומו מהכיסא לעתים קרובות.

כוונו את הטלפון לצפצף כל שעה וודאו שאתם קמים מהכיסא לפחות לחמש דקות כל פעם. אתם לא צריכים לעזוב את המשרד, אפילו עמידה קצרה תעזור לכם לשחרר שרירים תפוסים ולשפר את זרימת הדם.

שחררו מתחים

האזנה למוסיקה האהובה עליכם בזמן ההפסקה יכולה לשפר את מצב הרוח שלכם. הרכיבו רשימת שירים, שגורמים לכם להרגיש מאושרים ורגועים, ונסו להקשיב לכמה מהם במהלך היום. עוד דרך מצוינת להפיג מתחים היא לבצע מתיחות פשוטות ולשחרר שרירים תפוסים על יד שולחן העבודה.

עשו מדיטציה קלה

מדיטציה מסייעת רבות להפחתת רמת המתח. אפשרו לעצמכם להתנתק מהבלגן לרגע, להשקיט את המחשבות ולשקוע למצב של מודעות רגועה. תרגול מסוג זה יעזור לכם להרגיש ממוקדים יותר ולהיות פרודוקטיביים יותר בעבודה.

ערכו רשימת מטלות

יום שאינו מאורגן כראוי הוא יום לחוץ ומלחיץ יותר. ערכו רשימת מטלות ומקמו את המשימות החשובות ביותר בראש הרשימה – כך תהיו יעילים יותר לאורך היום, ומי יודע, אולי אפילו תוכלו לצאת מוקדם יותר מהמשרד.

נסו לשהות בחברת אנשים

הפסקת צהריים או הפסקת קפה עם חבר לעבודה מספקת הזדמנות מצוינת להתנתק מהעומס לשעה קלה. לעתים קרובות, כשאנחנו לוקחים הפסקה לבד, הנטייה תהיה לקצר אותה, לדאוג או לא לצאת להפסקה. טיפ: עשו לעצמכם כלל לשוחח על דברים שאינם קשורים לעבודה, ובמקום זאת נסו להתחבר ולהכיר יותר טוב את חבריכם לעבודה. נסו להוסיף לכל הפסקה פעילות כלשהי – הליכה או עלייה במדרגות הן נקודות התחלה מצוינות.

רגע לפני שאתם חוזרים לעבודה…

רמות גבוהות של מתח ועלייה במשקל, או קושי לרדת במשקל, נוטים ללכת יד ביד. נסו לעבוד בצורה יעילה יותר, לשבת בנוחות ולהיות פעילים במהלך היום. ככל שתהיו יעילים יותר בשעות העבודה, יהיה לכם יותר זמן להשקיע בחיים האישיים שלכם ולהתמקד בפעילות גופנית ובפעילויות מהנות אחרות.

נכתב על ידי סמנתה קלייטון, AFAA, ISSA. סמנתה היא מנהלת ראשית לחינוך גופני בהרבלייף.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך