מחסור צפוי לקראת פסח: מכולות מזון ממתינות בנמל אשדוד 12 ימים

לאור הימשכות העיכובים, וכעת העיצומים, הנהלת ענף המזון בוחנת הגשת תביעה משפטית שתחייב את האחראים לעיצומים לשלם את ההוצאות

עובדי משרד הבריאות פתחו אתמול בעיצומים. ובעקבות כך לא שוחררו מכולות מזון שממתינות כבר 12 ימים בנמל אשדוד. העיצומים פרצו בשל אי שביעות רצון של עובדי משרד הבריאות מקצב הקידום המקצועי שלהם.

במסגרת העיצומים, לא ניתן מענה טלפוני וקבלת קהל ביחידות השונות, ובנמלי הים, האוויר והיבשה לא ישוחררו סחורות וביקורות ובקרות מכל סוג שהוא לא יתבצעו על ידי יחידות המשרד. לדברי נסים לוי, יו"ר ארגון העובדים הארצי במשרד הבריאות', "אם הנהלת המשרד לא תגיע להסכמות, נאלץ להחריף את העיצומים״.
 
באיגוד לשכת המסחר קיימו אתמול ישיבת חירום בנושא, שכן בימים אלה מתחיל היבוא של מוצרים וחומרי גלם לקראת הפסח, ואם העיכובים בתחנות ההסגר של משרד הבריאות יימשכו, קיים חשש שיהיה מחסור במוצרי מזון כשרים לחג הפסח.
 
באיגוד טוענים כי עיצומים אלה מצטרפים לעיכובים בשחרור מוצרי מזון בתחנות ההסגר במשרד הבריאות, הממוקמות בנמל אשדוד ובנמל חיפה, שהחלו כבר במאי 2016.

יבואני המזון מתריעים על עיכוב בשחרור משלוחי מזון של כשבועיים, שבהם משולמים דמי אחסנה לנמל ודמי השהייה לחברת הספנות. "כעת כשמתווספים העיצומים בכל משרד הבריאות, אנחנו לא רואים שצפוי שינוי במצב. גם אחרי פניות חוזרות ונשנות לשר הבריאות ולצוות משרדו, ואף פנייה לשר האוצר״. נמסר מהאיגוד.

הנזק המוערך ליבואנים הוא כ־112 אלף דולר ליום בממוצע, כשבסופו של דבר העלות הזאת עלולה להתגלגל על הצרכנים.
 
עוד טוענים בענף המזון ובאיגוד לשכות המסחר כי העיכובים והעיצומים במשרד הבריאות "תוקעים מקלות בגלגלי רפורמת הדגל של הממשלה להוזלת יוקר המחייה בענף המזון". יו"ר ענף המזון באיגוד, ראובן שליסל, ציין בישיבת החירום כי לאור הימשכות העיכובים, וכעת העיצומים, הנהלת ענף המזון בוחנת הגשת תביעה משפטית שתחייב את האחראים לעיצומים לשלם את ההוצאות.
 
ממשרד הבריאות נמסר כי הוא "עושה מאמצים לסיום הסכסוך בשיתוף עם הממונה על השכר".

צילום ארכיון: פלאש 90

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך