הרב פינטו חוזר הביתה

התרגשות שיא בקהילת "שובה ישראל" – הרב יאשיהו פינטו משתחרר לאחר שריצה שנת מאסר, ויחזור בכוחות מחודשים בפעילות מגוונת ונמרצת * הרב האשדודי המוערך, שכתב 20 ספרים בשנה האחרונה, לא מתכוון לעסוק בעבר, הוא מפויס ורוצה להמשיך בנתינה ובעשייה, מה שמאפיין את קהילת "שובה ישראל". אלפים יגיעו בחמישי הקרוב לישיבה של הרב ברובע י"ב, כדי לראות מקרוב את הרב פינטו ולשמוע את דבריו, לראשונה בצורה מוחשית מזה שנה. בעוד מספר שבועות הרב יקיים שני שיעורים המוניים באצטדיוני הכדורגל באשדוד ובאשקלון עם אלפי משתתפים, מהארץ ומהעולם * ב-20.2 תצא מישראל "רכבת אווירית" לכיוון בולגריה לקברו של מורו הרוחני של הרב, רבי אליעזר פאפו (בעל הפלא יועץ)

ביום ראשון יצאתי לכיוון רובע י"ב, לישיבת "שובה ישראל", להרגיש את הדופק של חסידי הרב יאשיהו פינטו לקראת שחרורו הצפוי ביום רביעי הקרוב בשעות הבוקר. לא הייתי צריך מד לחץ, כדי לאמוד את מידת ההתרגשות הגדולה של מאות המתפללים שהיו רגע לפני תפילת ערבית.

כמה מתפללים מיהרו להוביל אותי לקומות העליונות במבנה המטופח, כדי שאשוחח עם כמה אברכים שגרים ולומדים בישיבה סביב השעון. "בזמן שבכוללים בבני ברק ובירושלים האברכים לא מקבלים את שכרם מידי חודש, חשוב מאוד שתשמע בגוף ראשון שהאברכים של הרב פינטו מקבלים את שכרם ללא איחור של יום. בחגים הם אפילו זוכים לקבל תוספת לשכרם כדי שיוכלו לרכוש חליפה או דברים אחרים", אומר לי אחד המתפללים. שוחחתי עם שני אברכים שאכן אישרו את הדברים ולא הסכימו לדבר יתר על המידה, הם מעדיפים לעסוק בתורה…
למרות התקופה הקשה שעברה על הרב פינטו בשנה האחרונה, שמעבר לשהות בבית המאסר סבל מהידרדרות במצבו הרפואי, ישנה פריחה מדהימה של מוסדות "שובה ישראל" בארץ ובעולם. ראשי הקהילה הצליחו לגייס סכומים אדירים בשנה הזו, לטובת פעילות של חסד וחיזוק התורה, והרב עצמו התחזק יותר ויותר ועסק יום ולילה בכתיבת 20 ספרים שהופצו בעשרות אלפי עותקים לחסידיו ברחבי העולם.

בקהילת "שובה ישראל" אמרו לי השבוע: "הרב מסיים את ריצוי עונשו כשהוא מפויס, מעמדו הרוחני התחזק והוא למד יום ולילה תורה וכתב 20 ספרים. למרות הכעס שיש בקהילה על מה שעבר הרב, הוא מבחינתו בחר להדריכם: 'מה שהמשפט לא יעשה, הזמן יעשה'. הקהילה התחזקה והיא מונה עתה עשרות אלפי חסידים בישראל ועוד עשרות אלפים בחו"ל. החצר הזו מורכבת מאלפי תומכים, שבשנה האחרונה רק התקרבו לרב. התופעה הייתה מדהימה – פעם היינו צריכים לרדוף אחרי תורמים, והיום מתקשרים ומציעים בעצמם לתרום".
אחד מחסידיו האדוקים של הרב פינטו סיפר: "כשאבא לא בבית, אתה אוהב אותו פחות? אז במקרה שלנו זה אותו דבר. אז שנה אחת אבא לא נמצא, ועוד מעט הוא חוזר. כולם פה בטוחים שעשו לו עוול. נכון, כשהוא נמצא באים יותר כי רוצים לראות, לגעת ולקבל השראה, אבל אי-הימצאותו זה היה דבר זמני. עדיין באנו להתפלל בבית הכנסת שבבית שלו מנחה וערבית, היו שיעורים באינטרנט וספרים יצאו. בחופשות, כשהרב הגיע, אף אחד לא הלך לשום מקום. אנחנו אוהבים את הרב וניתן לו את הנשמה, לא משנה מה יקרה".

פעילות שיא ב"שובה ישראל"
בקהילת "שובה ישראל" אומרים כי הפעילות בשנה האחרונה שברה כמה וכמה שיאים חדשים. כך לדוגמא, בפסח האחרון אנשי הרב חילקו 15 סלי מזון עשירים במיוחד למשפחות נזקקות, ומלאכת החלוקה התבצעה כמו מבצע צבאי עם מאות מתנדבים שארזו את הסלים וחילקו אותם במרץ רב ברחבי הארץ. באותם ימים, לפני ליל הסדר, מתנדבים רבים התאספו ועמלו בחדוות יצירה ובחיוך גדול באריזת אלפי סלי מזון בקצב בלתי רגיל. זה היה סרט נע ממש כמו נמל אשדוד… על מסוע מיוחד שהוקם הניחו מוצרים רבים, ארגז ריק יצא לדרך מצד אחד והמתנדבים העמיסו בו מכל טוב, עד שהגיע לקצה השני של המסוע שהארגז מלא לגמרי. המתנדבים סגרו את הארגזים כמו שצריך, ומלגזות סידרו אותם לקראת הגעתן של המשאיות.

גם בל"ג בעומר נרשמה פעילות יוצאת דופן, מרגשת במיוחד, שמעולם לא הייתה בעוצמה הזו ב"שובה ישראל" עם אלפי אנשים שנהנו מתפילות, אוירה מיוחדת וכמות אדירה של בשר איכותי. ראשי הקהילה אומרים כי "בכל יום יש פעילות חדשה שיוצאת אל הפועל בזכות התרומות הרבות והמתנדבים המסורים שעסוקים בחלוקת אוכל על בסיס יומי לאלפי משפחות רעבות. יש כאלה שחששו שמא חלילה הפעילות תצטמצם בזמן שהרב לא היה איתנו בשנה האחרונה, אך למרבה התדהמה הפעילות רק הלכה וגברה ויש נתונים שאיתם אי אפשר להתווכח. גם ממקום החזקתו, פעל הרב באמצעות אחיו, רעייתו ובנו, לשרת את קהילתו, נערך רה-ארגון בתנועה. עובדי התנועה והגבאים, שחלקם עובדים עם הרב כ-23 שנים, עמלו יותר מתמיד. הן בגיוס כספים והן בהפצת כתביו: כ-20 ספרים וחוברות הוצאו לאור בתקופה זו, פרי עטו. מדי שבוע הופצו מדברי הרב כ-100 אלף גיליונות בבתי הכנסת, בישיבות ובקרב האברכים".

כדי להבין את העוצמה של הרב, יש נתון סטטיסטי שאי אפשר להתעלם ממנו. דף הפייסבוק של "שובה ישראל" מנה לפני כשנה לערך כ-30 אלף חברים. נכון לתחילת השבוע הדף הכפיל את היקפו עם 60 אלף חברים. "זה הנתון שממחיש יותר מהכל עד כמה אוהבים את הרב. פייסבוק זה כלי של האנשים הפשוטים בעיקר, עמך ישראל, ובכל יום מאות אנשים עושים לייק לדף ובעצם מביעים את אהבתם ותמיכתם ברב", אומרים ב"שובה ישראל".

"רכבת אווירית" לבולגריה
ביום רביעי בבוקר הרב פינטו כאמור משתחרר. למחרת, ביום חמישי בערב, יתקיים הכינוס הגדול בישיבת "שובה ישראל", בשיעור התורה הקבוע של הרב בשעות הערב. מדובר בהפקה מורכבת, עם אוהל ענק שיוצב בכניסה לישיבה, מסכים גדולים וכוחות אבטחה רבים שישמרו על הסדר. לאחר מכן, הרב מתכונן לבקר בכל 12 הישיבות והקהילות בארץ ובחו"ל, הנושאות את שמה של תנועתו, ובראשן: ארה"ב, אנגליה, צרפת וארגנטינה.

אחד מרגעי השיא יגיע ב-20.2.17, כאשר הרב יחזור למסורת המרגשת של הוצאת "רכבת אווירית" לבולגריה, כאשר אלפי חסידים ייצאו עם הרב לביקור בקברו של מורו הרוחני של הרב אליעזר פאפו (בעל הפלא יועץ). מטוסים גדולים כבר נשכרו לשם כך, מטבחים נשכרו כדי להזין את האורחים. אלפים יגיעו לבולגריה בכוחות עצמם, ישירות מהקהילות בחו"ל. ממשלת בולגריה נערכת אף היא. גורמים מטעמה הציעו להעמיד לרשות הרב וקהילתו מוסד ציבורי כדי לערוך את ההילולה הגדולה, שתהא אחת המכוננות. אנשי "שובה ישראל" החליטו להעמיד מחיר מיוחד של 380 דולר בלבד לנסיעה לבולגריה, שתהיה ליום אחד, כאשר אחד מתומכיו הגדולים של הרב הסכים לממן כל אחד מהנוסעים ב-50 דולרים, ובכך להוזיל את המחיר כדי שכמה שיותר חסידים יהיו לצידו של הרב ברגע המרגש בבולגריה.

בנוגע למצב הרפואי של הרב פינטו, אחד ממקורביו אמר לנו כי "לפני כמה שבועות הרב עבר ניתוח בבית החולים ברזילי, ניתוח שלא צלח, והוא יצטרך לעבור ניתוח נוסף לאחר השחרור. הרב היה מאושפז בבית החולים תקופה ארוכה, ועוד לפני כן יצא לטיפולים ולהקרנות שהחלישו אותו".

הנס של נהג המונית
בקרב חסידיו של הרב מדברים בהתלהבות גדולה על הניסים שהתרחשו במהלך השיעור האחרון של הרב לפני כניסתו למאסר. הרב הדליק נרות, ואמר לקהל חסידיו: "כל מה שתבקשו עכשיו ברגע זה, ב"ה ובזכות כח התפילה שלנו יתגשם במהרה". בישיבה מספרים כי התרחשו כמה וכמה ניסים, אחד מהם הפך לסיפור עליו מדברים בכל העיר. נהג מונית אשדודי העונה לשם כחלון, ביקש מהרב שיזכה לנס לאחר שבמשך 20 שנה הוא ורעייתו לא הצליחו להביא ילדים לעולם. הרב הדליק נר ובירך את נהג המונית, ובחלוף מספר שבועות הזוג התבשר כי האישה בהיריון. בחלוף תשעה חודשים הרב הראשי של אשדוד הרב חיים פינטו, אביו של הרב יאשיהו, שימש כסנדק בברית המילה של משפחת כחלון הנרגשת. "יש עוד עשרות סיפורים דומים, ואנשים מזילים דמעות של התרגשות שהרב חוזר אלינו ביום רביעי. איתו יחזרו גם הניסים והנפלאות", אמר אחד מחסידיו של הרב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך