המרדף אחר האושר

כולנו מחפשים את הדרך אל האושר. זוהי בעצם תכלית החיים שלנו, או לפחות כך אנו חושבים. אדם עושה הכל כדי להגיע למצב שהוא מאושר, הוא עובד קשה כדי שיהיה לו הרבה כסף (ואז הוא מגלה שכסף לא קונה אושר), הוא מחפש את האישה הכי מושלמת כדי להתחתן איתה (ואז מגלה שנישואין זה לא משחק ילדים), הוא יוצא לבלות במקומות הכי נחשבים (ואז מגלה שמקום ריקני יכול לתת לך אך ורק ריקנות ולא שום דבר אחר), חיים במרדף אינסופי, המרדף אחר האושר, מציבים יעדים – משיגים – לא מסתפקים – מתחילים מהתחלה. מיטל על / מאת מיטל בוארון
אישה מתפללת

אני, מיטל בוארון, מודה ומתוודה – בעבר חייתי ככה אבל הארד קור! לא הסתפקתי בשום דבר! כל הזמן רדפתי אחר עצמי, כל הזמן רציתי יותר! רציתי משהו והשגתי אותו, אך כשהגעתי ליעד, כשהשגתי את הדבר הזה שכה רציתי, זה לא הספיק לי, רציתי יותר. תמיד רציתי יותר. החברה מלמדת אותנו שכסף יכול לקנות הכל, שהנשים בפרסומות הן אידיאל היופי, שעבודה במקום נחשב תהפוך אותך ליותר מכובד. משקרים לנו בפנים! כסף לא יכול לקנות אושר! לכו לאדם הכי עשיר בעולם ותראו כמה בעיות יש לו, כמה הוא רדוף, האדם היחיד שיכול לקרוא לעצמו עשיר ומאושר זה אדם שעשיר באמונה. את מסתכלת על הנשים בפרסומות והביטחון שלך מתערער כי את לא נראית כמוהן… אחותי, את הכי יפה בעולם! יודעת למה? כי ככה השם ברא אותך! כל אחד מקבל את מה שהכי טוב ונכון לו. האף הכי מתאים והגוף הכי מתאים, סוג שיער שמותאם לו באופן מושלם וגובה שיעזור לו למלא את התכלית שלו בעולם. אין מקריות, העולם פועל בדיוק שאין מילים שיכולות לתאר אותו… כי אין חכמה אנושית שמסוגלת באמת להבין אותו. אנחנו מושפעים מחברה מקולקלת שגורמת לך להאמין שאנחנו לא מספיק טובים, שאתה צריך לשאוף להיות כמו החבר שלך, שאת צריכה להשתנות כדי להיחשב ליפה, לא משנה מה וכמה יש לך, אתה רוצה עוד ועוד… שום דבר אף פעם לא מספיק לנו כשאנחנו לא מסופקים ממה שכבר יש לנו.

בן הזוג שלנו אף פעם לא מספיק טוב לנו, תמיד רוצים שהוא ישתנה, מתבייתים על המגרעות וה'תיקים' הקטנים שלו שמציקים לנו במקום על התכונות הטובות והדברים הקטנים שעושים לנו טוב./. יש לנו בדיוק את מה שאנחנו צריכים, ובכל זאת אנחנו לא מסופקים. בדקו בכל ספרי הפסיכולוגיה וגילו כי הסיבה העיקרית שבני אדם אינם מאושרים הינה חוסר סיפוק. אדם שאינו מסופק לעולם לא יהיה מאושר. אתה יכול ללכת לאלף פסיכולוגים, אבל אתה יכול גם לפתור את זה ברגע אחד, אם רק תפקח את עיניך להביט על מה שיש לך ולהבין שזה הכי טוב בשבילך, שאתה, כמו שאתה, זה הכי טוב שיש!

תמיד יש לאן לשאוף, אדם צריך לרצות להשתפר באופן תדיר! אך רגע לפני שאתה עושה את זה, תעצור, תביט על מה שיש לך, תביט על מה שיש בך ותתפלא לשמוע – זה לא מעט כמו שאתה חושב. אדם צריך לדעת לזהות את מה שטוב בו ולהכיר בזה, להודות על זה, להשתמש בזה לדברים טובים. לא חס ושלום להתגאות, להיפך, כל מה שיש בנו כלל לא שלנו ולא השגנו בזכות עצמנו אלא מאיתו יתברך, אך אסור לנו לרדוף את עצמנו אם אנחנו רואים מישהו שטוב לו, לכאורה, יותר מאיתנו, מצליח יותר מאיתנו, שהוא נחשב ליפה יותר מאיתנו, מה אכפת לך ממנו?!

מספרים על בחור צדיק שבא לרב ואמר לו: "הרב, אני חייב לשתף אותך במשהו. יש בחור שלומד איתנו בכולל, אתה מכיר אותו, הוא הזמין אותי לארוחת ערב אצלו בבית. הגעתי אליו הביתה וראיתי ארמון! איזה בית מדהים, איזה עושר, איזה שפע.. ולצערי ממש קינאתי! לא הצלחתי לשלוט בזה, הקנאה פשוט אכלה אותי!". ענה לו הרב: "בסרטן שלו אתה גם מקנא?".

להסתכל על אחרים זה קל, לרצות את מה שאינו שלך זה הכי קל, ליהנות ממה שיש לך ולהעריך אותו זה הכי קשה! אבל גם הכי שווה. אנחנו מסתכלים על אנשים בפייסבוק ומקבלים תמונה שקרית לחלוטין על החיים שלהם. אני תמיד אומרת: הלוואי שהחיים של אנשים היו מאושרים כמו שהם מוצגים בפייסבוק. אנחנו מציגים את מה שאנחנו רוצים שיראו ולא בהכרח את האמת. כשהתגרשתי, כולם היו המומים לחלוטין… בפייסבוק היה נראה שאנחנו הזוג המושלם. אף אחד לא יחשוף בפייסבוק את הבעיות שלו, את המגרעות שלו, את מה שחסר לו… ואז אנחנו חושבים שרק אצלנו המצב לא טוב, שרק לנו חסר, אנחנו מקנאים בהוא שיש לו אישה מהממת או בזה שיש לו אוטו מפואר, לא יודעים שהבית שלהם מתפרק והחשבון בנק מעוקל. אל תיפלו למראית עין והאמת? מה זה משנה מה יש לאחר אם לי יש את כל מה שאני צריך? אנחנו לא תמיד יודעים מה טוב לנו, לא תמיד מקבלים את מה שאנחנו מבקשים אבל דעו, אחיי היקרים, הרבה פעמים אנחנו לא מקבלים את מה שאנחנו רוצים כי זה לא מה שאנחנו צריכים… הרבה יותר כדאי לקבל את מה שצריכים באמת, ומי יודע יותר טוב מה נכון לנו מאשר זה שיצר אותנו?

אדם חי את כל חייו במרדף אחר האושר. מתי עצרת את עצמך כדי לבדוק, אולי הוא ממש כאן מתחת לאף שלך? תודה על מה שיש, אבא, תודה גם על מה שאין, לא חסר לי דבר. תודה. אמונה היא האושר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך