אחרי שלוש שנים: יושבת ראש דירקטוריון חדשה לנמל אשדוד

כ"ץ וכחלון ימנו את אורנה הוזמן-בכור ליו"ר נמל אשדוד, מועמדותה של בכור לדירקטוריון הוגשה שלושה חודשים אחרי שפרשה מתפקידה כמנכ"לית משרד הפנים
פורקים מכולות מספינה

שר התחבורה, ישראל כ"ץ, מתכוון למנות את אורנה הוזמן־בכור לתפקיד יו"ר דירקטוריון נמל אשדוד. כ"ץ ושר האוצר, משה כחלון, הגישו באחרונה לוועדת המינויים בשירות הציבורי (ועדת גילאור) בקשה לאישור מינויה של הוזמן־בכור לדירקטורית בחברה הממשלתית. במקביל, החלה כבר הוזמן־בכור בבדיקת כשירותה לתפקיד (הליך "תואם נבחרת דירקטורים").

לפני שלושה חודשים פרשה הוזמן־בכור מתפקידה כמנכ"לית משרד הפנים בתום כהונה של שנה וחצי בלבד. היא מונתה לתפקיד זה על ידי שר הפנים לשעבר סילבן שלום, שאותו ליוותה כמנכ"לית יותר משבע שנים. הוזמן־בכור נחשבת מקורבת לו זה שני עשורים.

לפני חצי שנה נכשל ניסיון של יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, למנות את הוזמן-בכור לתפקיד מנכ"לית מפעל הפיס ללא מכרז. הוזמן־בכור מכהנת כדירקטורית במפעל הפיס, שפועל בחסות מרכז השלטון המקומי. את הניסיון למנותה בלם משרד האוצר, שהתנגד למחטף לכאורה, ומנע ברגע האחרון את הדיון במינוי. כעת מבקש כ"ץ לאשר את מינוי הוזמן־בכור לתפקיד הרגיש של יו"ר הנמל הממשלתי הדרומי.

אף שאינה חברה בנבחרת הדירקטורים, לפי הערכות הוזמן־בכור עומדת בכישורים הנדרשים מחברי הנבחרת. היא החלה את דרכה הפוליטית כמפיקת קמפיין הבחירות של שלום ב-1995, ומשם המשיכה ללוותו כראש מטה השר במשרדי המדע, האוצר והחוץ.

ב-2005 הקימה משרד לובינג – אך אז חזרה לעבוד תחת שלום, משזה חזר לשורות הממשלה. הוזמן־בכור מונתה על ידו למנכ"לית המשרד לפיתוח הנגב והגליל, המשרד לשיתוף פעולה אזורי וגם למנכ"לית משרד האנרגיה.

משרת יו"ר הדירקטוריון בנמל אשדוד אינה מאוישת כמעט שלוש שנים – מאז פרישתו של גדעון סיטרמן בתחילת 2014.

באפריל אשתקד ניסו כ"ץ וכחלון למנות לתפקיד זה את חיים אביטן, חבר מרכז הליכוד ולשעבר ראש עיריית חדרה – אף שזה חסר ניסיון בענפי התחבורה והספנות. מינויו של אביטן נפסל פעמיים על ידי ועדת המינויים, בטענה כי המינוי לא לווה בנימוקים חריגים שמצדיקים הכשרה של מינוי פוליטי מובהק לכאורה.

גם ניסיונו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להירתם לטובת קידום המינוי של אביטן – תוך עקיפה תקדימית של ועדת המינויים בשירות הציבורי – נבלם בשעתו על ידי היועץ המשפטי לממשלה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך