ההישגים של אגודת הסטודנטים במכללה להנדסה סמי שמעון אשדוד: יותר תחבורה, יותר הנחות ופתיחת חדרי מעונות

אגודת הסטודנטים של המכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון (קמפוס אשדוד) פתחה את השנה עם בעלי תפקידים חדשים, ומשימה להפוך את אשדוד לעיר סטודנטיאלית. לקראת סוף הסמסטר הראשון נראה כי האגודה בדרך הנכונה. "הגברנו את שיתוף הפעולה עם העירייה, בזכות פרויקט REWAY יהיו קווי תחבורה זמינים יותר לסטודנטים מהרכבת וחזרה וקו תחבורה שיעבור בצמוד למכללה", מספר יו"ר האגודה מייקי מלול, "יותר ויותר עסקים בעיר מעניקים הטבות והנחות לסטודנטים שלנו, וגולת הכותרת היא חדרי המעונות של הקמפוס. לאחר תהליך ארוך בן שלוש שנים, שהתחיל אותו קודמי בתפקיד רמו ברגיג, פתחנו חדרי מעונות במרכז בית קנדה"
ההישגים של אגודת הסטודנטים במכללה להנדסה סמי שמעון אשדוד: יותר תחבורה, יותר הנחות ופתיחת חדרי מעונות

המכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון באשדוד רושמת הישגים לא רק בתחום האקדמי. אגודת הסטודנטים הצעירה של הקמפוס פועלת במרץ, ובמספר מועט של שנות פעילות הגיעה להישגים ואף הנחילה מורשת של תרומה לקהילה. בתחילת שנת הלימודים נערכו בחירות לאגודה. את היו"ר הקודם רמו ברגיג, אשר סיים את לימודיו ומונה לתפקיד ראש מנהלת רובע א', החליף מייקי מלול (26) סטודנט להנדסת מכונות שנה ד'. מייקי, חבר באגודה מזה שלוש שנים, ממשיך לפתח את פעילותה יחד עד שאר החברים. "האגודה מונה 15 חברים", הוא מספר, "בעלי התפקידים מביניהם הם רכז השיווק ניצן תמם, ראש מדור אקדמי לורן מיכאלי, ראש מדור תרבות ובילויים שלווה אקושוילי, רכז הספורט שי אלי, חבר הוועד איתמר לוי ורכז מעורבות חברתית עידן אסרף".

יש לכם אג'נדה מסוימת שאתם שואפים לקדם?
"שמנו לעצמנו כקו מנחה השנה שאשדוד תהיה עיר סטודנטיאלית. אנחנו קהל גדול שמבלה באשדוד. רוב הסטודנטים שלנו הם אשדודים או תושבי הערים הקרובות. יש לנו מטרה לקדם את חיי הסטודנט ולתת ביטוי לכרטיס הסטודנט במתן הנחות של בעלי עסקים בעיר מרמת הפנצ'ר ועד רמת המסעדה והפאבים בערב. יש לנו כבר מערכת שלמה של עסקים קרובים לקמפוס שעובדים איתנו. בנוסף, השנה הגברנו את שיתוף הפעולה עם העירייה, אנחנו עורכים הסברה לסטודנטים על פרויקט REWAY ועל היתרונות שלו גם עבורנו. יהיו לנו יותר קווים מהרכבת וחזרה, יותר קווים זמינים לסטודנטים ותהיה תחנה מקורה ומיוחדת בצמוד לקמפוס. אנחנו רואים את טובת הסטודנט לא רק בפן הלימודי אלא גם בפן החברתי. חשוב לאגודה לקדם פעילויות חברתיות מול הגורמים הרלוונטים. אחרי שלוש שנים הייתה לנו קבוצת כדורגל, הקמנו בחודש שעבר הקמנו קבוצת כדורסל, שתורמת לכיף ולהווי של הסטודנטים. רצינו שתהיה גם קבוצה של כדורסל נשים, אבל אין מספיק שחקניות. בינתיים הן משתלבות באימונים, עוזרות ותורמות. לצד תרבות הפנאי אנו יוצאים בפעילות למען הקהילה: תרומות, חלוקת משלוחי מזון, הדלקת נרות חנוכה עם קשישים וכיו"ב, אלה דברים שמנחים אותנו כאגודה, אנו רואים בזה חשיבות".

הישג נוסף של האגודה הוא פתיחת חדרי מעונות סטודנטים במרכז הקליטה "בית קנדה". זו השנה הראשונה שיש לסטודנטים אפשרות להתגורר במעונות של מכללת סמי שמעון-אשדוד. התהליך של חיפוש המקום ושאר התנאים הנלווים קרם עור וגידים במשך שלוש שנים, והתחיל אותו היו"ר הקודם רמו ברגיג. "עבדנו שלוש שנים קשות להוציא את זה לפועל", אומר מייקי, "רמו קידם את הנושא עד השלב הסופי, ורק עכשיו חתמנו על חוזה והתחלנו את הפן השיווקי".

במרכז הקליטה "בית קנדה" הממוקם בצומת רוגוזין ושבי ציון, הקצו 20 חדרים לטובת סטודנטים. החדר מיועד לזוג סטודנטים, כל סטודנט משלם 1150 שקלים לחודש, תשלום שכבר כולל הוצאות חשמל ומים. "כרגע אנחנו בתחילת הדרך, ועשרה סטודנטים מאכלסים חמישה חדרים. כל חדר הוא דירה קטנה מרוהטת, יש בו שתי מיטות, שידות, מטבח קטן, חיבור למחשב, כל מה שסטודנט צריך יש שם, ואם הוא רוצה להביא ציוד מהבית, אין בעיה, וזה נותן פתרונות לסטודנטים ממקומות מרוחקים יותר", מסביר מייקי. "רק בשבוע שעבר פנה אלי סטודנט מנתניה, שקשה לו עם הנסיעות, ומכיוון שהוא דתי הוא ביקש מאיתנו לעזור לו למצוא שותף דתי". באגודה מקווים שלצד פתרון המגורים, יגיע בעתיד שיתוף פעולה עם מרכז הקליטה, כמו למשל מתן מלגות עבור עבודה עם עולים חדשים. בכל מקרה, הם מבטיחים, הם יעשו הכול על מנת להגשים את חזונם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך