שמח בשס: החלטה תמוהה של היו"ר המקומי גרמה לקרע בינו לבין רוב פעילי המפלגה

הפעילים והצוות הבכיר של התנועה המקומית ראו לנכון להמליץ למנות עו"ד צעיר לתפקיד מנהל מתנ"ס נווה יהונתן שהתפנה השבוע לאחר מינויו המכובד של עו"ד משה מור יוסף לתפקיד מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, אך היו"ר המקומי עמרם כנפו התנגד והחליט על שורת מינויים מפתיע ולטענת חברי התנועה לא מתאימה לאופי מצביעי המפלגה החרדים והחילונים, המהלך גרר זעזוע עמוק בתוך שס. 
שמח בשס: החלטה תמוהה של היו"ר המקומי גרמה לקרע בינו לבין רוב פעילי המפלגה

לא שקט בגזרה המקומית של מפלגת שס בשבוע האחרון, מספר מינויים שנעשו לאחרונה הלהיטו קצת את השטח וגרמו לזעזוע במפלגה לאחר התפטרותו של איש שס יהודה אבידן מוועדת הבחירות המרכזית שם כיהן כסגן יו"ר הוועדה, תפקיד רשמי ומכובד אותו נשא אבידן במשך שנים רבות, את הסיבה לעזיבתו של אבידן שהחליט להשקיע את כל כולו לטובת החברה לפיתוח אשדוד נביא בהמשך, אך ראשית נספר את השתלשלות העניינים.

הכל החל בבחירתו של מנהל מתנ"ס נווה יהונתן עו"ד משה מור יוסף לתפקיד מנכ"ל הרשות לפיתוח הנגב, את התפקיד המכובד והחשוב קיבל מור יוסף לאחר שהתמודד במכרז וזכה בעיקר בזכות הכישרון שלו בניהול כספים וכן בעצם היותו בין החרדים הצעירים הבודדים שמחזיקים בארבעה תארים, דבר המעיד על כישוריו.

בחירתו של מור יוסף לתפקיד נעשתה לפני מספר חודשים, אך עקב בעיות ביורוקרטיות של כינוסי הועדה המאשרת וכן תקופת החגים, תפקידו אושר רק לפני שבועיים והוא נכנס לתפקידו בתחילת השבוע האחרון.

מתנ"ס נווה יהונתן מהווה חלק חשוב מהעשייה הציבורית במגזר החרדי ובמגזר הכללי, וחסרונו של מור יוסף הדאיג את ראשי שס בעיר שחיפשו אדם שימלא את התפקיד החשוב שנוגע בשני המגזרים ברובע וידאג לאחדות בין חרדים לחילונים.

ולאחר בדיקות מעמיקות המליץ צוות של שס בראשות יהודה אבידן למנות עו"ד צעיר ומבטיח המקורב אליהם ומכיר לעומק את השיח הציבורי סביב המתנ"ס ולכן בטח ייקח לתשומת ליבו את רגישות התפקיד וידע לגשר בין הפערים וחלוקת העוגה התקציבית והפעילות במקום בין חרדים לחילונים, אלא שיו"ר שס בעיר עמרם כנפו שהיה מעט שקוע בעניינו בתקופה האחרונה החליט אחרת והתעקש להמליץ למנות אדם אחר מהמגזר החרדי בשם חגי איבגי שנחשב אדם מוכשר מאוד וראוי לתפקיד, אך לטענת הצוות של שס אינו מתאים, ואינו תואם את המלצות שכל כוונתו של הצוות הוא לדאוג לתושבים המקומיים.

אלא שהתעקשותו של כנפו כנגד מספר חברים בשס על תפקיד מנהל המתנ"ס אינה סוף פסוק, ולפני מספר ימים הוא קיבל החלטה תמוהה נוספת שלטענת הפעילים ובעלי התפקידים פוגעת קשות בתדמיתה של שס. כנפו החליט למנות למנהל לשכתו אדם שהיה רחוק משס במשך שנים ארוכות, ויותר מזה מנהל הלשכה החדש היינו חלק מעמותה וקהילה מקומית שנלחמת בתנועת שס מזה שנים ויוצאת נגדה בכל הזדמנות אפשרית, ואף יותר מזה האיש אותו פיטר כנפו הוא יחיאל שטרית פעיל שס ותיק ונאמן.

הבחירות התמוהות הללו של עמרם כנפו גרמו לזעזוע עמוק במפלגה ברמה הארצית, יהודה אבידן שכיהן כסגן יו"ר ועדת הבחירות, תפקיד מכובד וחשוב בכל קנה מידה לטובת שס החליט להתפטר מתפקידו, כאשר ע"פ הצהרותיו של אבידן הוא מחפש קצת שקט מהפוליטיקה לאחר הטרגדיה הקשה שפקדה את משפחתו לפני שבועיים, אז נפטרה בתו שירה ז"ל כשהיא בת 13 בלבד, ובשיחה עם התקשורת הוא טען כי "מותר לי לקבל החלטות אישיות, אני עובר תקופה לא קלה. מי שרוצה שיכבד את זה ומי שלא, לא, אני עדיין איש ש"ס ותומך בה. ש"ס זה הלכה, ש"ס זה לא פוליטיקה. אין פה שאלה בכלל. לא מעניין אותי מה כותבים 'ש"ס היא הבית שלי ואין לנו משהו אחר". 

אלא שמקורבים לאבידן טוענים כי בנוסף לקושי הרב המונח על כתפיו עם פטירתה של בתו, היה לו מאוד קשה לספוג את הזלזול העמוק במפלגת שס המקומית ושורת המינויים שפוגעים במרקם המפלגה שביססה את מעמדה בעיר גורמים לה להתדרדר ממקומה החשוב בה היא נמצאת.

חלק מחברי מועצת העיר של שס יחד עם פעילים נוספים בעלי תפקידים בכירים בעיר שוחחו איתנו וטענו כי לאחרונה יו"ר המפלגה בעיר עמרם כנפו, החליט להתעורר ולהראות לכולם שמקומו עדיין בעירייה וזאת למרות העננה המשפטית המרחפת מעל ראשו, ולמרות שכל דאגתם שלאבידן וחבריו הייתה לטובת המפלגה, עדיין הם תמהים וחוששים מגורלה של שס בידיו של כנפו " המעשים הפזיזים האלה יכולים להסתיים לא טוב, כדאי לו לחשוב פעמיים לפני ההחלטות התמוהות הללו" אומר לנו פעיל שס ותיק ומוכר באשדוד. ובראיון שהעניק כנפו לכתב איציק מן מהאתר החרדי 'בחדרי חרדים' הוא טען "אין קשר בין ההתפטרות של יהודה אבידן מוועדת הבחירות למינויים בלשכה שלי. אבידן לא קשור ללשכתי, הוא לא קובע מי ימונה ומי לא. ועדת הבחירות המרכזית לא קשורה לאשדוד. איך מישהו יכול להתערב במינויים שלי?". לדברי כנפו, "מאז פטירת בתו של אבידן לפני כשבועיים, הוא לקח את זה קשה, היא הייתה כל עולמו. הוא ויתר על הרבה דברים בשביל לטפל בבת שלו. אבידן הוא איש ש"ס ויישאר איש ש"ס. ועדת הבחירות זה בלי כסף, זה סך הכל ייצוג מסויים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך