דליפת דלק מצינור של חברת החשמל גרמה לזיהום בחופי אשדוד ופלמחים

הדליפה אירעה במתקן ימי של חברת החשמל באשדוד. הזיהום הקשה הגיע עד ראשון לציון
דליפת דלק מצינור של חברת החשמל גרמה לזיהום בחופי אשדוד ופלמחים

זיהום דלק ממתקן ימי של חברת חשמל גרם אמש לזיהום חמור בחוף אשדוד ובחופים צפוניים באזור ראשון לציון ומעט דלק הגיע גם לאזור שמורת פלמחים. מהמשרד לאיכות הסביבה מציינים עח זו הפעם הראשונה מזה שנים רבות שדליפה באזור אשדוד מגיעה עד לראשון לציון.

מקור הזיהום הוא בדליפת דלק מצינור שתפקידו להזרים דלק למתקנים בתחנת הכוח של חברת חשמל באשדוד. בהתחלה היה נראה כי מדובר בכתם קטן של דלק הנמצא בים, אך מספר שעות אחר כך התברר שהדלק הגיע עד חופי פלמחים. הדלק מסוג מזוט, אינו מצטבר בחופים, אך הנוכחות שלו מורגשת בצורה חזקה ואנשים רבים ששהו בחוף דיווחו על ריחות חריפים.

בשלב זה לא ברור היקף הנזק לסביבה הימית ובחוף. המשרד להגנת הסביבה פותח בחקירה והיא כנראה תתמקד בתחזוקת הצינור.

תגובת חברת החשמל
"מרגע שזוהה כי יש כתם דלק באזור תחנת הכוח אשכול, צוותי מחלקת הים של חברת החשמל צללו כדי לאתר את מקור הדליפה. מהבדיקה עלה, שקיים סדק באחד מהריתוכים בצינור התת-ימי. העובדים התארגנו מיידית עם ציוד לטיפול באירועי זיהום ים, כולל עצירת ההתפשטות באזור הדליפה, איסוף ושאיבת הדלק אשר נע והתפשט. צוותי חברת החשמל, בתוספת של קבלנים חיצוניים שגוייסו מיידית לטובת העניין, פועלים כל העת, בתאום מלא עם אגף ים וחופים של המשרד להגנת הסביבה, לטיפול באירוע. הבדיקה האחרונה בצינור בוצעה בחודש אוקטובר 2015 ונמצא כי הצינור תקין. חברת החשמל תבצע תחקור מלא של האירוע והפקת לקחים".

תגובת עמותת "צלול"
"אנו קוראים למשרד להגנת הסביבה למצות את החקירה עד תומה במהירות, ולוודא שהגורמים האחראים יתנו את הדין. מקרה זה הוא תזכורת נוספת לחשיבות ההקפדה היתרה על מתקני הדלקים הרבים שנמצאים בים מול חופי ישראל. הדבר חשוב במיוחד לאור הכרזת משרד האנרגיה על פתיחתו המחודשת של הים לקידוחי חיפוש – שנחשבים לשלב המסוכן ביותר לסביבה – ולאור הצהרת חברת דלק כי בכוונתה להתחיל לחפש גם נפט. "צלול" שבה ומזכירה שאין חוק שיגן על הים, אין בנמצא מספיק ציוד חירום לטיפול בדליפות והים והאינטרס הציבורי מופקרים כיום לחלוטין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך