סוף סוף זה קורה: ההחלטה של שר האוצר שתשנה את מחירי הנלד"ן

20 אלף פועלים סינים צפוים להגיע לישראל במספר פעימות ולהציף את שוק הנדל"ן בעובדי בניין שכיום עלותם יקרה מאוד, ובכך לזרז בניה וכן להוזיל את עלויות הבניה

ענף הנדל"ן נמצא במצוקת עובדים מזה שנים רבות, דבר הגורם לחוסר ממשי של כח אדם ולהתייקרות הענף, מה שיצר שכיום עלות עובד רגיל בבניין עולה כמעט אלף שקלים, והנה לכם עוד סיבה (אם לא המרכזית) ליוקר הדירות בישראל, אלא שבתחילת השבוע בישר שר האוצר משה כחלון על שינוי דרמטי בנושא הזה.

ראש מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי, מנכ"ל משרד השיכון, אשל ארמוני, ומנכ"ל רשות ההגירה והאוכלוסין, אמנון בן עמי, חתמו על הסכם הבילטראלי (דו צדדי) להבאתם של 20 אלף פועלי בניין סינים לישראל עם משרד הסחר הסיני ועם התאחדות הקבלנים הסינית. הסכם זה צפוי להצטרף למספר הסכמים נוספים שנחתמו בשנים האחרונות, עם בולגריה, אוקראינה, רומניה ומולדובה להבאת עובדים בענף הבניין.

על פי הסיכום הסופי, פעימה ראשונה של 6,000 פועלים תגיע לישראל כבר בחצי השנה הקרובה. במקביל, יעזבו את ישראל 3,500 הפועלים הסינים שפועלים בה מזה קרוב לעשור, לאחר הארכות חוזרות ונשנות של היתרי העבודה שלהם, שבמקור נקבעו לחמש שנים.

אתמול אמר כחלון לקבלנים: "אנחנו דואגים לכם לאמצעי הייצור. אני מקווה שבורא עולם יהיה איתנו ובחמישי לחודש ייסגר ההסכם. אנחנו מעדיפים לתת לכם (לקבלנים) פועלים ולא חברות בנייה זרות. עד היום הסינים לא רצו לחתום ועכשיו ייתכן שיהיה שינוי".

כיום מועסקים בישראל כ-9,500 פועלי בניין זרים, ובהם כ-3,500 פועלים סינים הנחשבים ליעילים בענף, בפער גדול מפועלים המגיעים מכל מדינה אחרת. מדינות המוצא העיקריות של שאר הפועלים הזרים בענף הן מולדובה, טורקיה, בולגריה ורומניה. לצדם, מועסקים בענף הבנייה כמה עשרות אלפי פועלים פלסטינים משטחי יהודה ושומרון.

הגעת כח בנייה נוסף מסין, אם כן, תגדיל ביותר מפי שלושה את כמות הפועלים הזרים בענף, וצפויה להגדיל את תפוקת הענף משמעותית ויצירת אלפי דירות מוקדם מהצפוי, דבר שע"פ שר האוצר כחלון יגרום להורדת המחירים עקב ההצפה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך