פלסטיני ניסה להבריח 2.5 טון טבק דרך נמל אשדוד

פלסטיני נעצר לאחר מרדף משטרתי בחשד כי ניסה להבריח 2.5 טון טבק שהמס בגינו עומד על כ- 1.4 מיליון ש"ח
פלסטיני ניסה להבריח 2.5 טון טבק דרך נמל אשדוד

אזרח פלסטיני העוסק במתן שירותי ייעוץ ועמילות מכס ליבואנים מהרשות הפלסטינית נעצר לאחר שעל פי החשד, ניסה להבריח 2.5 טון של טבק שהמס בגינו עומד על כ- 1.4 מיליון ₪, זאת באמצעות שימוש בשמו של יבואן פלסטיני ללא ידיעתו. מעצרו של החשוד, המתגורר באזור שכם, הוארך עד ל- 10.1.17 על ידי בית משפט קריית גת, כב' השופט גל שלמה טייב.

כמפורט בבקשת המעצר, החשוד, נדאל אבו רעד, נחקר לראשונה בפרשה לפני כחודשיים בישראל ולאחר מכן נחקר בפרשה גם ברשות הפלסטינית. לאחר שהתגבשו ממצאים נוספים זומן אבו רעד לחקירה נוספת בישראל אך לא הגיע. החשוד נלכד לאחר מרדף משטרתי שנערך ביו"ש, לאחר שזה התעלם מבקשתו של שוטר תנועה שסימן לו לעצור בצדי הדרך והחל בנהיגה פרועה עד שנעצר בפקק תנועה.

המעצר מתייחס למשלוח שיובא לארץ,  אשר היה רשום על שמו של היבואן אחמד פשפשה, ולגביו הוצהר כי הוא מכיל 541 ארגזים של כלי זכוכית ו- 100 ארגזים ריקים. בדיקה פיזית של המכולה על ידי בודקי מכס אשדוד, העלתה כי הוסלקו בה 121 ארגזים של טבק דחוס במשקל כולל של 2.5 טון בין ארגזי כלי הזכוכית, זאת בצורת שתי וערב על מנת להקשות על גילוי ההברחה. אבו רעד הוא זה שהגיש עבור היבואן לכאורה את בקשת שחרור הטובין למכס.

היבואן לכאורה זומן לחקירה וטען כי אינו זה שייבא את הטובין.  לאחר חקירתו של היבואן, זומן אבו רעד לחקירה נוספת בישראל, אך הוא טען כי בשל נסיבות משפחתיות אין הוא יכול לעזוב את שטחי הרשות הפלסטינית. כאמור, לפני מספר ימים נעצר לאחר שניסה להתחמק משוטר שסימן לו לעצור לביקורת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך