עצוב: בית מלון הפך לחשוב יותר מחללי צה"ל

אנדרטת חיל הים לזכר חללי חיל הים בכל מערכות ישראל, הניצבת בגן אלישבע באשדוד, נבנתה במיוחד כשהיא צופה אל מרחבי הים. בכל יום זיכרון לחללי מערכות ישראל, ספינות חיל הים עוגנות מול האנדרטה ומשמיעות צפירה ארוכה לזכר מיטב בנינו שנהרגו במהלך שירותם הצבאי. יזם הנדל"ן אלדד פרי החל לבנות מלון דירות, שצפוי לחסום את הנוף הישיר מהאנדרטה לכיוון הים. היזם המוכר אמר בתגובה: "אני קצין במילואים, צה"ל בשבילי זה לפני הכל, פניתי לעירייה כדי שנוכל למצוא פתרון לבעיה. בינתיים עצרתי את העבודות"
עצוב: בית מלון הפך לחשוב יותר מחללי צה"ל

האנדרטה המרכזית לחללי חיל הים, הניצבת בגן אלישבע ברובע א', צופה אל נמל אשדוד ומרחבי הים. האנדרטה תוכננה בידי האדריכל כרמלי פלדמן, איש מילואים של חיל הים. היא בנויה מבטון חשוף בשילוב של ברזל, שיש וריצוף מגרנוליט, ומעוצבת כאונייה בעלת תורן וגשר פיקוד. אורכה 18 מטר, רוחבה 10 מטר, והיא בנויה במפלסים, כדי שאפשר יהיה להיכנס לתוכה, להשקיף ממנה אל הים ולקיים במקום טקסי זיכרון. על לוח מתכת בקיר הפנימי של האנדרטה חרותים שמותיהם של 325 חללי חיל הים מאז מלחמת העצמאות. מדובר בסוג של סמל למשפחות חללי חיל הים בארץ בכלל ובאשדוד בפרט.

בחודשים האחרונים ניתן לראות איך שטח הצמוד למלון ווסט גודר, ואף החלו עבודות חפירות במקום. מבדיקה שערכנו מסתבר כי מדובר במלון דירות שצפוי לקום במקום, ומדובר בשטח שנרכש לפני שנים ארוכות ע"י היזם המוכר אלדד פרי. מדובר במלון שצפוי להכיל יותר מ-160 דירות נופש, שצפויות, כך על פי דיווחי העבר, להיות מושכרות בשיטת ה"ליס בק", כלומר המעוניינים יוכלו לרכוש יחידת נופש למספר שבועות בשנה וברוב השנה יחידות אלה יושכרו כחדרי מלון לכל דבר. הבעיה היא שמיקום המלון החדש בעייתי בלשון המעטה – הוא חוסם את הנוף מגן אלישבע לחוף הים, וכפועל יוצא מי שיגיע לאנדרטה יראה בניין גדול ולא את הים, משהו שהוא מעבר לדבר סימבולי, אלא סמל של ממש מבחינת האנדרטה המיתולוגית.

35345

בעקבות פניות שקיבל היזם אלדד פרי סביב סוגיה זו, הוא החליט לעצור את עבודות החפירה במקום, ובמקביל קיים שיחה ראשונית עם נציגים במינהל ההנדסה בעיריית אשדוד.

אלדד פרי אמר בתגובה: "אני יזם שבונה מעפולה ועד רחובות, ואת השטח באשדוד קניתי לפני שנים ארוכות. כמובן שלא ידעתי בזמנו על הבעיה הלא פשוטה שיש עם האנדרטה לחללי חיל הים, וברגע שזה נודע לי נתתי הוראה לעצור את העבודות. קיימתי שיחה ראשונית עם מינהל ההנדסה בעיריית אשדוד, ברור שצריך למצוא פתרון לבעיה הזו, ואני פתוח לכל הצעה שתגיע, העיקר לשמור על כבודם של חללי מערכות ישראל. אני קצין במילואים, צה"ל בשבילי זה הכל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך