ללא גבולות: האשדודי שהקים קבוצת מתנדבים לחילוצי דרך

המנוע התחמם? המצבר הלך? הצמיג נפח את נשמתו? מטי בן שטרית מאשדוד וחברו אבי שרביט, שתחביבם הוא נהיגת שטח, הקימו את ארגון המתנדבים "ללא גבולות 4X4", התורמים מזמנם למען פעילויות חילוץ בכל יום ובכל שעות היממה, וגם למען טיולי שטח עבור ילדים עם צרכים מיוחדים
ללא גבולות: האשדודי שהקים קבוצת מתנדבים לחילוצי דרך

"ללא גבולות 4X4" היא קבוצה שפועלת כשנה, והקים אותה מטי בן שטרית (30), נשוי ואב לארבעה, שעלה מצרפת לאשדוד לפני 12 שנה. הוא אמנם בעל חברה העוסקת בשוק ההון, אך תמיד נמשך לעולם רכבי השטח. "מגיל ילדות אני זוכר את עצמי נמשך לשטח", הוא מספר, "לפני כשש שנים התחלתי להתחבר לטיולי השטח באופן עמוק יותר, והצטרפתי לטיולים. שמתי לב שיש אנשים שלא ידעו למי לפנות בעת הצורך, בין אם זה לקבל עזרה או לקבל טיפים. בנוסף, בעלי רכבים שנזקקו לחילוצים בשטח, שילמו על כך המון כסף. מכאן בא בעצם הרעיון להקים קבוצה שכוללת את הכול: את הטיפים, את הטיולים ואת העזרה כשצריך".

ואכן, מטי וחברו אבי שרביט מיבנה הקימו את הקבוצה. בהתחלה החילוצים והטיפים ניתנו ללא עלות לחברי הקבוצה. עם הזמן הקבוצה גדלה, ויותר ויותר אנשים שמעו עליה. קבוצת הוואטסאפ מאגדת כ-200 מתנדבים, וגם דף הפייסבוק שפתחו משך אליו מתנדבים ומבקשי עזרה, והיום יש בו מעל לאלף "לייקים". מאחר שמדובר בארגון של אוהבי שטח, חברי הקבוצה יוצאים יחד לטיולי שטח וימי גיבוש. "אנחנו פועלים קרוב לשנה, ואנחנו עוזרים למי שניתן", אומר מטי, "אפילו לרכבים פרטיים, לפעמים עם כבלים, חילוצים, טיפים, טיולים לארגונים, ועוד. אנחנו, וכל חברי הקבוצה הרבים, עושים את זה נטו בשביל הנתינה והחברות, ולא עומדת מאחורי זה שום מטרה אחרת. בשבילי הקבוצה זה יציאה משגרת היום-יום, סיפוק אישי והנאה, במיוחד כיוצא לנו לעזור בחילוץ או בפעילות למען ארגונים שמבקשים מאתנו עזרה".

איך יוצרים איתכם קשר?
"אדם שמודע לקבוצה פונה אלינו או כותב בפייסבוק, ואנחנו שולחים קריאה ומנסים לתת מענה. יש לנו מתנדבים שגם אם הם לא נמצאים קרוב, הם יגיעו לעזור. רוב המתנדבים שלנו הם מהסביבה. מאשדוד, אשקלון, יבנה, והייתי רוצה שיכירו אותנו יותר, ויגיעו אלינו עוד מתנדבים".

ומי שרוצה לתרום, אבל אין לו ידע מעשי?
"אם יש מי שרוצה לתרום או לתת כסף בכל זאת, אנחנו מבקשים שייצרו עבור הקבוצה מדבקות או חולצות ואביזרים שניתן לחלק בטיולי הצוותים שאנחנו עושים, ובפעילויות החברתיות שאנחנו לוקחים בהם חלק. אנחנו עושים את מירב המאמצים וההשתדלויות שלנו למען עזרה. ישנם מקרים אחרים שאנחנו מתגייסים לקראתם, כמו חלוקת ממתקים לחיילים".

אם גם לכם יש רכב שטח ואתם מעוניינים בחברה טובה, טיפים יעילים ובמתן עזרה לחברה, קבוצת הפייסבוק "ללא גבולות 4X4" פתוחה להצטרפות. למטי חשוב להדגיש כי היא פועלת בהתנדבות בלבד, ללא תגמול כספי. המטרה שלהם היא לחבר בין כל חברי הקבוצה ולגרום להנאה, תרומה לחברה, שוויון בין כולם, וכמובן, רקימת חברויות חדשות. כיום עיקר הפעילות היא במרכז ובדרום הארץ. הם שואפים לגדול בעיקר באזורים הצפוניים יותר בארץ, ששם יש פחות מתנדבים. "אני רוצ להודות, בהזדמנות זאת, לכל חברי הקבוצה בוואטסאפ ובפייסבוק, על עזרתם הרבה ועל הנתינה המבורכת, ולצפות שזה רק ימשיך ככה – כי בלעדיהם לא היו מצליחים לעשות את זה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך