הנוער באשדוד: מובילים ומשפיעים

אשדוד סיפקה את המספר הגבוה ביותר של חניכים מקורס מד"צים שיצאו לסמינר מנהיגות בחנוכה. במרכז הנוער העירוני רואים במדריכים צעירים את עמוד השדרה של פעילות הנוער ועתודה משמעותית להנהגת העיר בעתיד בכל תחומי החיים. המדיניות העירונית התומכת בנושא מוכיחה שוב את החשיבות בחינוך הצעירים להוביל ולהשפיע על חיי הקהילה בפועל
הנוער באשדוד: מובילים ומשפיעים

אשדוד מובילה מסורת ארוכת שנים של מד"צים, אשר פעילים באגפי הנוער במרכזים הקהילתיים בהנחיה ובהובלה מקצועית של תחום ילדים ונוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי, ובכפיפות מקצועית של מינהל חברה ונוער במשרד החינוך. מזל שאלתיאל, ראש תחום הילדים והנוער בחברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד, מסרה כי מספר מרשים של בני נוער מהעיר בחרו לבלות את חופשת החג בהכשרה נוספת שלהם בהשתלמות כמדריכים צעירים. "לא מדובר בדבר של מה בכך", היא אומרת, "160 חניכים בתנועת הנוער העירונית מעו"ף (מנהיגות עירונית ואזרחות פעילה) יצאו למרות תנאי מזג האוויר הסוער לסמינר בן יומיים בצפון הארץ".

סמינר חנוכה מהווה נקודת שיא לפעילות המתקיימת לאורך כל השנה, ובה בני נוער רבים תלמידי כיתות ז'-י"ב נמצאים בשלבי ההכשרה או כבר מדריכים בפועל באגפי הילדים והנוער במרכזים הקהילתיים. את הסמינר בן היומיים, שנערך בסימן "מעורבים ומשפיעים בשבילי המד"צים", החלו חניכי הקבוצה הגדולה מאשדוד במסלול היפהפה של "שוויצריה הקטנה", שבמורדות שמורת הכרמל. החניכים נחשפו לאסון הכרמל שבו נספו רבים וטובים וביניהם אלעד ריבן ז"ל, נער בן 16, שהתנדב במכבי האש, השתלמו בתכני מנהיגות, התנדבות ומעורבות בחיי הקהילה, ואת היום הראשון סיימו בהדלקת נר חנוכה ובפעילות אקסטרים.

ראש העיר אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, שתפישת עולמו החברתית כוללת פרק נכבד וחשוב בנושא העצמת בני נוער ושילובם באופן פעיל בכל מסגרות הקהילה, יכול להביע סיפוק מהנתונים המראים כי השקעתו נושאת פרי: למעלה משבעים אחוזים מקרב תלמידי כיתות י' עד י"ב באשדוד שותפים במידה זו או אחרת בפעילות למען הקהילה, מדובר בשיעור השתתפות נדיר בהיקפו. יש לזכור כי תנועות הנוער, הארגונים ומועצת התלמידים והנוער ברשות, אשר נציגיה משולבים כמעט בכל ועדה עירונית, מהווים חלק אינטגראלי ודעותיהם נלקחות בחשבון בכל ההחלטות. זוהי עדות מובהקת לשותפות בין כל הגורמים העירוניים, ובראשם תחום הנוער של החברה העירונית ומינהל החינוך בעיריית אשדוד.

את פעילות המדריכים הצעירים מובילים דנה לוין, רכזת תנועת מעו"פ העירונית, שהיא וכל צוותה בוגרי תכניות הכשרה למדריכים צעירים. במרכז הנוער העירוני רואים במדריכים צעירים את עמוד השדרה של פעילות הנוער ועתודה משמעותית להנהגת העיר בעתיד בכל תחומי החיים, ומזכירים לבני הנוער המעוניינים להצטרף לתכנית הכשרה כי פעילות המד"צים מתקיימת בשבעה מרכזים קהילתיים הפזורים ברחבי העיר ובקרוב עתידים להיפתח מוקדים נוספים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך