בלוק חוסם: הסדרי טיעון למתכנני הפגיעה בחבורה הגרוזינית

הארבעה, בינהם רמי עזרן מאשדוד הורשעו בפרטי התוכנית לנקום את הפגיעה בעופר טוביאנה, אבל מכתב האישום נמחק אישום שלם שייחס להם תכנון לחסל את אדם דפס ואלירן חובב - כך פורסם באתר פוסטה על ידי הכתב אמיר זוהר
בלוק חוסם: הסדרי טיעון למתכנני הפגיעה בחבורה הגרוזינית

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע, יואל עדן, הרשיע ארבעה מהנאשמים בפרשת "בלוק חוסם", לאחר שהארבעה הודו במיוחס להם בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון. הארבעה הם רמי עזרן (אסיר, 36), אבי אבוחצירא (32), צור בן שבת (27) ואבי אלהרר (24) מאשדוד.

"בלוק חוסם" נחשב לתיק הדגל של היחידה המרכזית של ימ"ר לכיש. לא רק בשל חומרת העבירות בו, אלא גם בשל זהותם של הנאשמים. כך למשל, עזרן נחשב ליד ימינו של חגי זגורי. כדי להפליל את הנאשמים השתמשה המשטרה במשאבים רבים, ובכלל זה גיוסו של סוכן סמוי, שלימים הפך גם לעד מדינה.

עזרן, שמיוצג על ידי עורכי הדין נס בן נתן ושי נודל, הורשע בקשירת קשר לפשע, סיוע לעבירות בנשק (עסקה אחרת) וסיוע למתן אמצעים לביצוע פשע. לפי ההסדר, המדינה תעתור לשנת מאסר בפועל במצטבר למאסרו וההגנה תהיה חופשית בטיעוניה. כמו כן, יוטל עליו קנס בסך 15 אלף שקל.

אבוחצירא, שמיוצג גם כן על ידי עורכי הדין נס בן נתן ושי נודל, הורשע בקשירת קשר לפשע, סיוע לעבירות בנשק (עסקה אחרת) ומתן אמצעים לביצוע פשע. המדינה תעתור לשנתיים מאסר בניכוי ימי מעצרו וההגנה תטען חופשי. כמו כן יוטל עליו קנס של 5,000 שקל. בן שבת, שמיוצג על ידי עו"ד ורד שלו, הורשע בסיוע למתן אמצעים לביצוע פשע. הצדדים הסכימו כי הוא ירצה שישה חודשי עבודות שירות בקיזוז ימי מעצרו, בכפוף לחוות דעת הממונה על עבודות שירות.

אלהרר, שמיוצג על ידי עו"ד אסי סגל, הורשע בקשירת קשר לפשע ומתן אמצעים לביצוע פשע. הוסכם כי הוא יופנה לשירות המבחן לקבלת תסקיר. הצדדים לא הסכימו לגבי העונש. עם מעצרם של הנאשמים, במרכז העניינים עמדו חשדות לפיהם עזרן ואבוחצירא התכוונו לפגוע באנשי החבורה הגרוזינית מאשדוד, כנקמה על ניסיון חיסול של עופר טוביאנה, חברו של עזרן וגובה הכספים עבורו. טוביאנה היה יחד עם רועי עזורי ברכב שהתפוצץ ב-12 בספטמבר 2015 ברחוב אבן עזרא באשדוד. כתוצאה מהפיצוץ הוא נפצע קשה ואיבד את שתי רגליו מתחת לברך, כמו גם ארבע מאצבעות ידיו.

בחודש אוקטובר 2015, בתום חקירת הימ"ר הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הארבעה. על פי האישום הראשון, סמוך ל-13 בספטמבר 2015 החליט עזרן לנקום את פציעתו של טוביאנה ולפגוע במי מהחבורה הגרוזינית. נטען כי הוא קשר עם אבוחצירא לתת לאדם בשם לשניא ואזנה (שמו נמחק מכתב האישום המתוקן) אקדח ותחמושת כדי שיפגע בחבורה הגרוזינית.

לפי האישום המקורי, במפגש שהתקיים באזור חברת החשמל באשדוד, אבוחצירא השתמש בגלאי מתכות כדי לאתר אקדח שהחביא במקום קודם לכן. הוא מסר לואזנה ולסוכן את האקדח – חצי אוטומטי מסוג FN ומחסנית ריקה מתחמושת – הסביר לשניים כיצד להשתמש בו, והבטיח לספק להם תחמושת. ב-21 בספטמבר נפגשו אבוחצירא ו-ואזנה באשדוד, אז התקשר אבוחצירא לאלהרר. זמן קצר לאחר מכן, אבוחצירא כבר היה בדרך לפגוש את אלהרר, שסיפק לו 10 כדורי אקדח בקוטר 9 מ"מ. בהמשך מסר אבוחצירא את התחמושת לואזנה. בשעות הערב באותו יום התקשר אבוחצירא לבן שבת והציע לו להימלט מהעיר: "תתארגן, נוסעים לעוד איזה שבועיים מחוץ לעיר". בתגובה ענה לו בן שבת: "למה יש עוד פעם אהה זה… בלאגן?". אבוחצירא השיב לו: "כן. תארגן תיק! גדול הפעם!". לאחר מכן, כך על פי כתב האישום המקורי, מסר ואזנה את התחמושת לסוכן הסמוי, והשניים החלו לשוחח על אפשרויות פגיעה שונות בחבורה הגרוזינית.

כתב האישום המקורי כלל גם אישום שייחס לעזרן ולאבוחצירא עבירות של קשר לפשע וחבלה בכוונה מחמירה. באישום זה נטען כי יחד עם אופיר ברנס הם תכננו לרצוח את אדם דפס ואלירן חובב. לצורך כך, נטען, ואזנה גנב אופנוע שהיה אמור לשמש אותו לחיסול, והנאשמים אף ערכו סיורים באזור מגוריהם של "היעדים" באשדוד. לפי כתב האישום המקורי, תוכנית זו סוכלה בעקבות מעצרם של הנאשמים.

לאחר משא ומתן בין צוות ההגנה לבין הפרקליטות, מכתב האישום המתוקן והמרוכך נמחק שמו של ואזנה, ובמקום זאת נכתב "אחר שזהותו אינה ידועה". זאת ועוד, האישום שהתייחס לתוכנית החיסול של דפס וחובב נמחק לגמרי מכתב האישום. בהקשר הזה יש לציין כי ברנס ו-ואזנה נאשמים בכתב אישום נפרד בניסיון רצח של דפס וחובב, וההליך בעניינם טרם הסתיים.

כתב האישום נגד הארבעה התבסס על עדות הסוכן שהפך לעד מדינה, על האזנות סתר, מעקבים וראיות נוספות. למרות זאת, בפרקליטות העדיפו להגיע להסדר טיעון על מנת לחסוך בזמן שיפוטי ובעיקר כדי להימנע מלהעיד את עד המדינה.

לכתבה מאתר פוסטה: לחץ כאן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך