הולכים בעקבות reway: שבע עשרה ערים נוספות בעקבות באשדוד

פרויקט התחבורה הירוקה שמוקם באשדוד בימים האחרונים תופס תאוצה ברחבי הארץ, ובמשרד התחבורה החליטו על הרחבת המיזם בערים נוספות ברחבי הארץ
הולכים בעקבות reway: שבע עשרה ערים נוספות בעקבות באשדוד

מדור תחבורה שהתפרסם אתמול בגיליון ממון של ידיעות אחרונות, חושף את תכניות משרד התחבורה ומגלה כי מדובר ב-17 ערים נוספות שמצטרפות למיזם הנת"צים ובהן כאלה שהתמודדו ב"קול הקורא" ולא זכו וכעת כבר חתמו על הסכמים להכשרת נת"צים בתחומן. בסה"כ מתכוון המשרד להוסיף 463 ק"מ של נתיבי תחבורה ציבורית בערים אלה, שיבוצעו במהל 4 השנים הקרובות. להבנת הפער יודגש כי כיום יש רק 87 ק"מ נת"צים עירוניים. אשדוד אגב מוסיפה 20 ק"מ נת"צים, 23 ק"מ מסלולי אופניים ו-13 ק"מ שבילים להולכי רגל.

מיליארד שקל! סכום אסטרונומי שמשרד התחבורה מקצה לטובת הכשרת נת"צים חדשים בערי ישראל, מלמד על המהלך החכם שעשתה אשדוד בהיותה העיר הראשונה שהחלה בהכשרת נת"צים בעיר. מהלך זה זכה לתקציב פנטסטי המשדרג את מערך התחבורה העירונית לתקנים בינלאומיים ומשנה את כל תשתיות העיר כך שיתאימו לעידן המודרני. אשדוד כמו בהרבה פרויקטים, הייתה חלוצה והרוויחה בגדול.

אם עד עכשיו נשמעו קולות שונים באשר לכדאיות מודל התחבורה הירוקה והכשרת הנת"צים שאשדוד מיישמת, בא משרד התחבורה וקבע באופן חד משמעי שנושא הנת"צים הולך להיות המיזם העיקרי שמשרדו מקדם בערי ישראל. לשם כך הקציב המשרד קרוב ל-3 מיליארד שקל! טבין ותקלין! סכום עתק המלמד על החשיבות שהמשרד מייחס לנושא הנת"צים ולהשלכות המידיות שיש לנושא זה על איכות חייהם של ציבור התושבים.

משרד התחבורה השקיע בשנים האחרונות הון תועפות בפיתוח מערכת כבישים בינעירוניים, מחלפים וכבישים מהירים העומדים בסטנדרטים בינלאומיים. מהלך חשוב זה לא יוכל להיות שלם ללא טיפול במערכת המקבילה בתוך הערים עצמן ובעיקר בטיפול בנושא התחבורה הציבורית והפיכתה לכדאית, זמינה, נגישה, יעילה ושווה לכל כיס. נתונים בינלאומיים מלמדים כי ישראל נסרכת מאחור בנושא התחבורה הציבורית והדבקת הפער מחייבת השקעה של לא פחות מ-250 מיליארד שקל! נתון זה מלמד על עומק הבעיה ועל הרצון הבולט של משרד התחבורה להציע פתרונות נכונים בהתמודדות עם עומס התנועה בכבישים, עם בעיות תחבורתיות מורכבות ועם איכות התחבורה שהמדינה מבקשת לקדם.

ב-2012 יצא משרד התחבורה בקול קורא על מנת לקדם את חזון הנת"צים בתוך הערים הגדולות בישראל. אשדוד הייתה לעיר הראשונה בישראל שהחלה ביישום תכנית התחבורה הירוקה, לאחר שזכתה בקול הקורא של משרד התחבורה ובתקציב מרשים לביצוע התכנית, והמודל שהיא מיישמת היום אמור להיות מודל שייושם בערים נוספות בישראל.

אז היום זה כבר ברור, החלטת ראש העיר להשתתף בתחרות עליה הכריז משרד התחבורה ב-2012, הזכייה בפרס היוקרתי והמדהים בהיקפו ותחילת העבודות ליישום תכנית התחבורה הירוקה באשדוד, הייתה החלטה משתלמת בכל אמת מידה ובעיקר ראייה מפוקחת של המציאות והבנת המגמות העולמיות לשימוש גובר והולך בתחבורה ציבורית.

אין זו הפעם הראשונה שאשדוד רואה את הנולד, יוזמת ומקדמת מיזמים חלוציים והופכת להיות לעיר מובילה ומתווה דרך לאחרות. פרויקט זה במיוחד מקבל כעת את המשמעות האמיתית למהלך עליו החליט ראש העיר וגם אם לציבור מעט קשה בתקופה זו, אין זאת כי אם לתקופת עבודות קצרה ובסופה תקבל העיר מערכת כבישים משודרגת ותחבורה ציבורית יעילה וחכמה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך