מהפך: דו"ח חדש קובע נחל לכיש מהנקיים בישראל

לאחר שהיה מהנחלים המזוהמים ביותר בארץ הפך נחל לכיש לאחד הנקיים ביותר, בעירייה מבטיחים להמשיך ולשפר
מהפך: דו"ח חדש קובע נחל לכיש מהנקיים בישראל

דוח חדש של המשרד להגנת הסביבה קובע מהפך בנחל לכיש, ולאחר שהיה מהמזוהמים ביותר בארץ, נעשתה עבודה קשה על מנת לעצור את מי השפכים שהגיעו לנחל האשדודי. ואכן לאחר מספר שנים מכריזים היום במשרד להגנת הסביבה על שינוי אדיר בנקיות של הנחל.

בשנים האחרונות זוכה העירייה לשבחים רבים על שיקום הנחל שהחל לפני שבע שנים ועקב לצד אגודל ניתן לראות את שיוקמו של הנחל אשר נחשב למזוהם בישראל והקביעה החד משמעית של המשרד להגנת הסביבה שנחל לכיש הינו נחל נקי.

השבוע פרסם המשרד להגנת הסביבה , דוח מקיף מעמיק על מצב הנחלים בישראל משנת 1994 ועד 2015 כולל. בסיום הדוח מתוך 17 נחלים בישראל, נבחרו שלושת הנקיים ביותר ובהם נחל לכיש אשר נחשב לאורך עשרות שנים  כאחד הנחלים המזוהמים ביותר וע"פ הדוח ניתן לראות באופן וודאי שהחל משנת   2009 ועד היום חלה ירידה חדה בפגיעה בנחל.

זאת הודות לטיפול של עיריית אשדוד אשר הציבה את שיקום הנחל  כיעד מרכזי בחזון העבודה. כבר בשנת 2009 ציין ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, שנחל לכיש יהיה נחל נקי רבים התקשו להאמין והנה היום הדוח מתווסף לדוחות נוספים אשר מאשרים נחל לכיש שוקם .

עיריית אשדוד, קיבלה על עצמה להיות עיר מקיימת, עיר המחויבת לעקרונות של שמירה על איכות הסביבה ובריאות התושבים. במשך כ- 20 שנים ,הייתה הזרמה בלתי מבוקרת של שפכים תעשייתיים לאפיק הנחל ללא פיקוח וללא ניסיון אמיתי למנוע ולשמר את הנחל .

מאז כניסתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי הושקעו משאבים ותקציבים רבים, וכן הוקם פורום פעולה ביחד עם הארגונים הירוקים במטרה לשקם את הנחל . התלונות של ארגוני הסביבה הצטמצמו עד בכלל והם הפכו להיות שותפים לשיקום הנחל, בהתחלה כולם התקשו להאמין שהיחס והגישה לנחל תשתנה אך ככל שחלף הזמן הפכה אשדוד לדוגמא לרשות שמחליטה להפוך לראשות ירוקה ומטפלת באחד הנושאים אשר היוו דוגמא שלילית בקנה מידה ארצית .

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בתגובה: לפני כניסתי לתפקיד הכרזתי שנחל לכיש יהיה נחל  נקי מזיהום וירוק. הקצנו לכך משאבים כלכליים רבים והקמנו פורום מקצועי רחב במטרה לבנות תוכנית סדורה לשיקום הנחל ניתן לומר כעת שנחל לכיש  עבר מהפך היסטורי ביחס אליו, מצד הנהגת העיר, ואחרי 7 שנים בהן התוכנית לשיקום הנחל פועלת, הצחלנו להביא להצלתו של המשאב הטבעי החשוב שנמצא בשטח השיפוט של העיר.

דוח המשרד להגנת הסביבה שפורסם השבוע בחר ע״פ כלל הפרמטרים את נחל  לכיש לאחד משלושת הנחלים הנקיים בישראל ! מתוך 17 נחלים.

אני מבקש להודות במיוחד למנכל העירייה אילן בן עדי, שביחד עם הצוות המורחב של מנהלי אגפים, עובדי  העירייה, משרדי ממשלה,  וארגוני הירוקים בראשם עמותת צלול, בנו והוציאו לפועל תוכנית עבודה המהווה כיום מודל ודוגמא לשיקום נחלים בישראל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך