הרבנים לבלניות שביקשו שכר "אתן חוטאות"

"קיפחו אותנו שנים, וכעת כשאנו דורשות את המגיע לנו, יש בלניות שיצאו לפנסיה ומקבלות 300 שקלים בחודש". לטענתן, במועצה הדתית האשימו אותן בכך שמאבקן נוגד את הדת והן חוטאות

במכתב ששלחה עו"ד נאוה פינצ'וק אלכסנדר, בשם חמישים ושלוש הבלניות העובדות ב- 10 מקוואות באשדוד, היא דורשת מהמועצה הדתית באשדוד לשלם להן סכום של יותר מ־20 מיליון שקלים, בטענה לניצול מתמשך בעבודה. "אנחנו עובדות שקופות", הן זועקות לנוכח הקיפוח המתמשך בשכרן וניצולן לרעה, לכאורה. לפי המכתב, רק לאחר לבטים קשים וממושכים וחששות שמא יבולע להן, פנו הבלניות למועצה, אולם כל פניותיהן עלו בתוהו.

עוד טוענות הבלניות, כי משכלו כל הקיצין והן נאלצו לפנות לסיוע משפטי, החלו במועצה להתנכל להן, ולאיים עליהן "תוך ניסיון לא ראוי לגייס את ההלכה לשם כך באופן מניפולטיבי, כדי לגרום להן לחשוש שמא הן חוטאות לדת, ולהבין שכדאי להן לחזור בהן מדרישותיהן".

במכתב נטען כי "מרגע שגילתה המועצה הדתית שמרשותנו 'מעזות' לדרוש את שמגיע להן, החלה מסכת פעולות תגמול תוקפניות שכל תכליתה להלך עליהן אימים. כך למשל, נשלח אליהן מכתב מרב שהגדיר את דרישתן לתשלום זכויות 'מהדברים החמורים ביותר', וקרא להן לבטל מידית את פעולותיהן. בעלי תפקידים במועצה מתנכלים להן".
 
הבלניות טוענות שהמועצה לא משלמת להן את שכר המינימום ושעות נוספות – כולל בלילות, בשבתות ובחגים. כמו כן הן דורשות זכויות כמו דמי הבראה, ימי חופשה וקרן פנסיה. השווי המצטבר מסתכם בעשרות-אלפי שקלים בשנה לכל אחת. עבור אחת הבלניות, למשל, נדרש פיצוי של יותר מחצי מיליון שקלים.

מהמועצה הדתית אשדוד לא נמסרה תגובה.

צילום תמונה: uri lenz פלאש 90.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך