כפייה חילונית או דתית ? מהומה בעקבות שלט "הכניסה בלבוש צנוע בלבד"

ברשת מחסני השוק התקבל לאחרונה מכתב מטעם המרכז הרפורמי לדת בטענה כי הם עוברים על החוק בעקבות שלט בו נכתב "הכניסה בלבוש צנוע בלבד" בסניף המהדרין המיועד לחרדים ברובע ג', במקביל העסקנים החרדים טוענים לכפייה חילונית
כפייה חילונית או דתית ? מהומה בעקבות שלט "הכניסה בלבוש צנוע בלבד"

המלחמה של המרכז הרפורמי לדת נגד מושגי דת במדינה שלטענתה אינם הולמים ממשיכה במלא המרץ והפעם שלט שנתלה בסניף המהדרין של רשת "מחסני השוק" באשדוד אליו נכנסים כמעט רק חרדים ודתיים מתנה את הכניסה למקום "בלבוש צנוע בלבד". בעקבות פניית המרכז הרפורמי לדת ומדינה לרשת, הודו במחלקה המשפטית של הרשת כי נוסח השלט אינו תקין. ולדבריהם, הוא צפוי להתחלף בשלט שינוסח בלשון בקשה.

בשבוע שעבר גילתה עובדת המרכז את השלטים ותיעדה אותם. נוסח השלט בסניף המהדרין מורה לקהל הלקוחות כי "הכניסה לסניף מחסני השוק מהדרין הינה בלבוש צנוע בלבד" ואינו מבחין בין נשים לגברים. על קיר הפונה למרחב הציבורי ברחוב, ברובע ג' בעיר, אותר גם שלט המבקש מנשים להתלבש בבגדים ארוכים וצנועים.

בעקבות השלטים, פנה בשבוע שעבר המרכז הרפורמי לדת ומדינה למשרדי "מחסני השוק". "התניית הכניסה לחנות בלבוש צנוע עולה כדי אפליה פסולה בניגוד לחוק", נכתב בפנייתו של עו"ד אורי נרוב מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה. היועצת המשפטית של הרשת, עו"ד אליסיה מימוני, השיבה לו במכתב וציינה כי הועברה הנחיה לסניף המהדרין באשדוד להסיר את השלט.

"מדובר בסניף מהדרין, אותו פוקדים ציבור דתי וחרדי ברובו, ובשל מספר מקרים חריגים מבזים ומשפילים, אף מטעמים שאינם בהכרח דתיים, הוצב השלט", ציינה מימוני. היא הוסיפה כי "נוסחו של השלט אינו תקין ומכך הועברה הנחיה להסירו". מימוני ציינה כי תבקש לתלות שלט אחר "על מנת למצוא מענה לצורך הקיים מעצם אופיו של סניף המהדרין".

אך בעיניי העסקנים החרדים מדובר בכפייה חילונית של העמותה הרפורמית וזאת למרות שבמחסני השוק הודו כי הנוסח אינו הולם.

צילום תמונה: המרכז הרפורמי לדת ומדינה (הודעת דוברות)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך