המהפך של רחוב אשכול המיתולוגי – בנייני בוטיק יוקרתיים "יחליפו" את הבניינים המיושנים

עיתון "המגזין" החליט ללוות על בסיס שבועי את ההתחדשות העירונית ברחבי העיר, ולהעניק לתושבי העיר הצצה על המהפך המדהים של הרובעים הוותיקים, במסגרת מדיניות ברורה אותה מוביל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי. הפעם הגענו לסיור ברחוב אשכול, רחוב קטן הכולל בסך הכל 4 בניינים, כאשר שלושה מהם עוברים בימים אלה מהפך בלתי רגיל, ולמעשה יהפכו לבנייני בוטיק יוקרתיים עם נוף לים. את העבודות מבצעת חברת "נועה", חברת בנייה והשקעות
המהפך של רחוב אשכול המיתולוגי - בנייני בוטיק יוקרתיים "יחליפו" את הבניינים המיושנים

נתחיל עם נוסטלגיה. שכונת הקבע הראשונה של אשדוד הוקמה ב-1958, ונקראה "שיכון עובדי חברת החשמל". עובדי תחנת הכוח אשכול התגוררו בתחילה ביישובי האזור, ועם סיום הקמתה של תחנת הכוח, עברו להתגורר ברובע א'. רחוב אשכול נבנה באותם ימים ותמיד סימל סוג של איכות, בזכות הגישה שלו לים, התושבים הוותיקים שמהווים נכס צאן ברזל לעיר, ובכלל בזכות האווירה הקסומה שהייתה ונשארה ברובע הראשון של העיר.

מאז ועד היום עברו לא מעט מים בנחל לכיש, ומי שיגיע בימים אלה לרחוב אשכול ישפשף את עיניו פעם אחר פעם בזכות המהפך שעוברים שלושה בניינים במסגרת פרויקט תמ"א 38. בניין אחד כבר מצוי בשלבי בנייה אחרונים, השני מצוי באמצע הליך הבנייה, והבניין השלישי יזכה למהפך ממש בקרוב, לאחר שכל העניינים הבירוקרטיים הושלמו.

הייחוד של הפרויקט ברחוב אשכול בולט לעין מרחוק. מדובר בבנייני בוטיק יוקרתיים, שמן הסתם עלותם הכספית גבוהה יותר מבניין סטנדרטי. גם המיקום של הפרויקט, בחלקו המערבי של רובע א', סמוך למלון "ווסט" וגן אלישבע, הופך אותו לאטרקטיבי יותר. בבניין, שרובו יאוכלס בדירות 4 חדרים רחבות ידיים בגודל של כ-144 מ"ר לדירה, ייהנו כל הדיירים ממרפסות שמש ענקיות בגודל של 22 מ"ר, מה שיאפשר להם ליהנות בצורה מקסימלית מהנוף המרהיב של הים שישתרע מדרום ומצפון. בפרויקט ייהנו הדיירים מסטנדרט בנייה גבוה ביותר, הכולל ריצוף גרניט פורצלן, שיש קיסר, דלתות מעוצבות והכנה למיני מרכזי, כשהלובי יהיה מפואר ביותר וירמז על אקסלוסיביות הדירות שמעליו. בפרויקט יש פנטהאוזים עם בריכות שחייה, ויש התעניינות של אוכלוסיה צעירה ואיכותית שמוכנה לשלם מעט יותר לעומת פרויקטים אחרים של תמ"א 38.

fre545

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, אומר בצורה ברורה כי ההתחדשות העירונית תגרום לרובעים הוותיקים בעיר לעבור מתיחת פנים משמעותית, וברוב המקרים זוגות צעירים הם אלה שיירכשו דירות בפרויקטים של תמ"א 38, ובעצם יגרמו לתהליך של "הצערה" והחייאת השכונות, עם ילדים שישחקו בפארקים וילכו ללמוד בגני הילדים ובבתי הספר, שחלקם למרבה הצער נסגרו בשנים האחרונות בשל התבגרותם של התושבים ברובעים הללו. במילים אחרות, ההתחדשות העירונית תשנה ללא היכר את פני הרובעים הללו.
מי שמבצעת את העבודות היא חברת הבנייה "נועה", חברת בנייה והשקעות בבעלותה של אורית אבו, בעלת ניסיון של 20 שנה בתחום. אורית אמרה לעיתון "המגזין": "החלטתי להיכנס לתחום ההתחדשות העירונית לפני כשלוש שנים ובחרתי להתמקד בתחום של תמ"א 38. בזמן הזה כבר הספקנו להשלים שלושה פרוייקטים, שניים באזור ד' ואחד באזור ח', וכעת אנו עובדים על מספר בניינים חדשים. חלק מהפרויקטים שלנו באמת חריגים בנוף הזה של תמ"א 38, ומדובר בשינוי של ממש והפיכת בניינים בני 30 שנה ויותר לבנייני בוטיק יוקרתיים עם מפרט איכותי ביותר עם סטנדרטים מהגבוהים שניתן למצוא בשוק".

לגבי ההחלטה להיכנס לתחום התמ"א 38, אמרה אורית אבו: "זה יצא כך כי באשדוד כבר כמעט ואין עתודות קרקע לבנייה חדשה, ורוב השוק מתמקד בפרויקטים של התחדשות עירונית. כרגע יש לי מספר פרויקטים של תמ"א 38, אך אני לא פוסלת להיכנס גם לדברים גדולים יותר. אני חושבת שלקחת בניין ישן עם יסודות חלשים, לחזק אותו, להשקיע בו ולגרום לו להיראות יפה יותר מפרויקט חדש, אתגר אותי יותר מלבנות פרויקט מאפס".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך