ישנה בחיק ילדות: מופע פיוטים שיתקיים ב-1/1

ב-3/1 יתקיים בספרייה העירונית מופע פיוטים מיוחד בשם "ישנה בחיק ילדות" מפי מורין נהדר.
ישנה בחיק ילדות: מופע פיוטים שיתקיים ב-1/1
מורין נהדר. צילום: יח''צ

מורין נהדר, ממובילות מהפכת המוסיקה היהודית המתחדשת היא הזמרת היחידה בארץ המבצעת את מסורת השירה והפיוט היהודי-פרסי, משלבת עיבודים מפתיעים למסורת לצד לחנים מקוריים שלה לפיוטים ולטקסטים מן המקורות וחפלה פרסית סוחפת. השילוב של הנגינה הווירטואוזית יחד עם קולה המהפנט של מורין, יוצרים חוויה בלתי נשכחת. מורין שיתפה פעולה עם אמנים ישראלים רבים, והופיעה בפסטיבלים מובילים בארץ וברחבי העולם, כמו גם עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית, תזמורת סינפונט רעננה והסינפונית של באר- שבע.

היא נמנית עם רשימת אמנים יוקרתית של ה-BBC שהוציא ב-2012 דיסק כפול למוסיקה מכל העולם, ובו היא מבצעת שיר ערש עממי-פרסי בעיבודה. הפיוט "תפילה לשלום" בהלחנתה זכה להופיע באירופה בתקליטור עולמי לכבוד 100 שנה לפרס נובל. באלבום הבכורה שלה"ישנה בחיק ילדות", הזמרת/פייטנית הלחינה שירים של ר' יהודה הלוי ושלמה אבן גבירול, חיברה בין לחנים עממיים פרסיים לשירים של אברהם אבן עזרא ודונש בן לברט, ועושה צדק עם המוסיקה היהודית המזרחית השורשית. קולה הצלול הוא כלי נוסף במכלול שכולל טקסטים גדולים, נגינה משובחת ועיבודים סוחפים. "ישנה בחיק ילדות" הוא מופע  מוסיקת עולם מרשים, מרגיע וגם מלהיב, מרגש וגם מקפיץ, מופע שבהחלט ראוי לכל השבחים שמורעפים עליו.

"מורין נהדר התגעגעה לאיראן ועשתה מזה מופע משובח, התשוקה לחשוף את הפיוטים הנשכחים של יהודי פרס, ארץ הולדתה, הובילה את מורין  אל יצירת הביכורים שלה, אחד האלבומים היפים ביותר שיצאו כאן בתקופה האחרונה. שיריה מרעידים את הנפש בחוויה מוזיקלית; הם מסוגלים להשכיח את הזמן והמקום ולהזכיר למה אנשים באים ביחד לאולם גדול ויושבים ומשתתקים ומקשיבים לזמרת ששרה מעל במה. מסבירים משהו מהכמיהה הזאת למוזיקה, ומה היא מגלה לנו על עצמנו", כך כותב עליה  מבקר המוסיקה, נועם בן זאב.
מבקר נוסף מוסיף  "היא שרה בקול צלול להפליא שנשא אתו, חרף ניקיונו, מטען גדול של רגשות, זיכרונות, חוויות וגעגועים. שירתה של מורין נהדר היא שירה שמחזיקה את המקום, גם אם המקום לא יודע שהיא מחזיקה אותו."
ישנה בחיק ילדות – מופע פיוטים של מורין נהדר. יום ראשון ,1.1 בשעה 20:00, הספרייה העירונית, קיבוץ גלויות 4 , אשדוד. למידע: 08-8564280. מחיר כרטיס: 20 ש"ח בלבד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך