סערת חג המולד חוזרת לאשדוד: "נוצרים, תחזרו לרוסיה עם העצים שלכם"

גם השנה מילים קשות נכתבו ונשלחו במייל האדום לאתר 'אשדוד אונליין' אודות החגיגה המסורתית של חג המולד יחד עם עצי אשוח בעיר אשדוד
חג מולד

גזענות ברשת: זו השנה השנייה ברציפות בה אנו מדווחים על גזענות ברשת נגד החוגגים את חג המולד בישראל בכלל, ובאשדוד בפרט.

שמונה מיילים הגיעו במהלך היומיים האחרונים למייל האדום של אתר 'אשדוד אונליין' בהם נכתב במילים בוטות וחריפות על כך שבאשדוד חוגגים רבים את חג המולד, וכי ניתן לראות עצי אשוח רבים מפוזרים ברובעים המועדים (סיטי, יג', י', ט'), מיילים אלו הגיעו יחד עם קללות וגידופים חמורים, אך מבלי להתייחס ספציפית לאדם מסיום, אלא לכלל קהילת העולים מברית המועצות.

תחילה חשבנו להתעלם משליחת מיילים הללו, ולא להביא את התוכן שלהם לציבור, אך כיוון שהודעות כאלו המשיכו להגיע למערכת, לבסוף החלטנו כי חשוב שידע הציבור את הלך הרוח סביב הנושא, ואת בוטות השיח על חגיגת חג המולד יחד עם עצי אשוח בעיר אשדוד.

רוב רובם של ההודעות שהגיעו אלינו עסקו בכך שברובעים ט' – י' – יג' – והסיטי חוגגים באופן ניכר את חג המולד, והחלטנו לשתף אתכם במעט מהמילים הבוטות, הגזעניות והחמורות שנכתבו, כדוגמת "מפריע לי שבמדינה יהודית עם כפייה דתית דוחפים לי עצים בכל חדרי המדרגות ומקשטים את הבניין בעצי אשוח, איפה אנחנו חיים ברוסיה ? לא מספיק לנו כפייה מהחרדים, עכשיו גם הרוסים כופים עלינו את החג המסריח שלהם, שיחזרו כבר למקום ממנו הם באו כי הם לא רצויים כאן" כתב לנו אדם בשם דני (ככל הנראה שם בדוי) המתגורר ברובע ט'.

תושב אחר מרובע הסיטי לא הסתפק בכתיבה בוטה, וכתב כי עבר גם למעשים "אני גר ברובע הסיטי, ואני רצה להבין אולי אני טועה, אבל מה חטאתי שאני חוזר לבית שלי אחרי יום עבודה מפרך ובכניסה לבניין מחכים לי עצי אשוח מקושטים עם צלבים עליהם, כאן זו מדינה יהודית, לא אוקראינה ולא רוסיה, אז החלטתי שמקומם של העצים בפח ולא בכניסה לבניין שלי, ומי שלא נח לו שיחזור לרוסיה כי גם ככה נמאס לנו מהרוסים המסריחים שהרסו לנו את העיר ולקחו כל חלקה טובה ממנה".

לסיום, נאמר כי הזדעזענו מהבוטות והחריפות של הדברים, וכי אנו מגנים בכל תוקף התנהגות שכזו, במיוחד בעיר כ"כ מגוונת בה חיים יחד תושבים מכל העדות והחוגים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך