הרי את מקודשת לי (בלי זיקוקים באולם…)

בעלי אולמות באשדוד הוזהרו כי שימוש בזיקוקים בשטח האולם עלול להוביל עד כדי צו סגירה לאולם ע"י שירותי הכבאות באזור

התמונה השגרתית של החתן וכלה רוקדים בלב אולם האירועים, וסביבם עולים לאוויר זיקוקים בכל המינים והצבעים, כבר לא כלולה בתפריט באולמות השמחה באשדוד. כבר לפני מספר שבועות החלה הרשות הארצית לכבאות והצלה מחוז דרום, לראשונה באכיפה מוגברת בעניין שימוש באמצעים העלולים לגרום לסיכוני אש באולמות התקהלות. בהוראת נציב כבאות והצלה 535 נכתב כי "חל איסור על הפעלת זיקוקין במבנים סגורים, המשמשים לשמחות ואירועים, כגון: אולמות שמחה, גני אירועים ודיסקוטקים. זיקוקים – אמצעים העלולים לגרום לסיכוני אש, כגון: אמצעים פירוטכניים מכל הסוגים, שימוש בנרות דולקים ואש גלויה וכן, הוספת קישוט על תקרה וקירות ללא אישור שירותי כבאות.

עד עתה, בשלב ביקורת מניעת דלקות שערכה כבאות האש כמדי שנה, חתם בעל האולם על מסמך בו הוא מתחייב בין היתר למנוע שימוש באמצעים אלו. אולם, סעיף זה מעולם לא נאכף, וזאת בשל היעדר כוח אדם וריבוי אולמות בהם מתקהלים אנשים רבים. לא מכבר הודיעו מנהליה של כבאות אש באשדוד ובאשקלון כי יזרימו את מירב המשאבים ועובדי הכיבוי על מנת לאכוף סעיף זה.

מחוז דרום, בפיקודו של ממ"ז דרום טפסר בכיר משה סויסה, כבר החל באכיפה מוגברת של תקנה זו, מה שאומר שמפקחי כיבוי אש מגיעים לביקורות פתע באולמות שמחה, ובעל אולם שיעבור על התקנה יקבל זימון, יעמוד בפני מפקד המחוז בגין הפרת תנאי הרישיון ויסתכן בענישה עד לכדי צו סגירה מיידי. יש לציין שמאז שאיגודי ערים לשירותי כבאות עברו לידי הרשות הארצית, ומרגע שהוכפפו למשרד לביטחון פנים, ניתנו למפקדי המחוזות סמכויות אשר מאפשרות להם לקבל החלטות מסוג זה. כמו כן, בעלי האולמות מחויבים ויודעים שבמידה שהם עוברים על הדרישה הם מסכנים חיי אדם ורכוש, ודבר זה מהווה הפרת תנאי הרישיון. בנוסף, אם יגיע תיעוד של הפרת תנאים אלה באולמות על ידי האזרחים, יהווה הדבר הוכחה בפני שירותי הכבאות על הפרת תנאי הרישיון וכל המשתמע מכך.

ביום חמישי האחרון כונסו בתחנת הכיבוי באשדוד כל בעלי האולמותגני אירועים מאשדוד והסביבה, על מנת לעבור יום עיון בנושא הנחיות בטיחות אש ורישוי עסקים, ביוזמה ברוכה של מפקד מחוז דרום טפסר בכיר משה סויסה.

במהלך היום קיבלו האורחים הנחיות מסודרות ע"י מפקד תחנת אשדוד טפסר מ. צביקה מויאל ובנוסף הוראות לגבי הפעלת זיקוקי דינור במבנה סגור (חל איסור בנושא זה ותתבצע אכיפה), הוסבר נושא האכיפה והפיקוח באולמות בכל שעות היום ע"י מפקחי כיבוי האש עד להבאת צו סגירה. את החלק השני של היום הנחה רמ"ח רישוי והגנה מאש טפסר מני דורון שחידד הנחיות אלו והסביר את התיקון בחוק לגבי סמכויות מדור פיקוח בכיבוי אש. בימים הקרובים ימשיכו מפקחי כיבוי האש לבצע ביקורות פתע ולעמוד על נושא האכיפה בכל אולמות האירועים/גני אירועים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך