"תשתחררו ממני"

הקוסמטיקאית המוכרת קרינה עדיקה, החליטה להסיר את כיסוי הראש בצעד מפתיע שהדהים לא מעט אנשים, ובכך הפכה לשיחת היום בפייסבוק עם אלפי לייקים ומאות תגובות. קרינה, שגדלה כחילונית גמורה והייתה דוגמנית מוכרת עד גיל 20, אומרת בראיון מיוחד: "היה לי קשה מאוד להתנהל בצורה הזו. מצד אחד הכיסוי ראש תייג אותי בצורה ברורה מאוד, ומצד שני ההתנהלות שלי בחיי היומיום היא קלילה ונעימה עם כולם. הלחיץ אותי מאוד הניגודיות הזו והרגשתי שלא בנוח עם עצמי". יחד עם זאת, קרינה ממשיכה לשמור על אורך חיים חרדי, יחד עם בעלה וארבעת ילדיה, ורושמת הצלחה מקצועית מרשימה עם לקוחות שמגיעות אפילו מאילת הרחוקה, כדי לזכות במגע ידיה של הקוסמטיקאית מאשדוד
"תשתחררו ממני"

קרינה עדיקה היא "טיפוס" שאי אפשר לפספס. יש בה שילוב כמעט בלתי אפשרי של אישה חרדית, קוסמטיקאית מוכרת ומוערכת, דף פייסבוק פעיל עם אלפי חברים, חיי חברה עמוסים ושוקקים, ולקינוח היא נשואה באושר ואם לארבעה ילדים מקסימים.

בשבוע האחרון קרינה עמדה במוקד הסערה, בעקבות תמונה שהעלתה בדף הפייסבוק שלה כשהיא ללא כיסוי ראש, לאחר שמונה שנים בהן היא התנהלה כחרדית עם כיסוי על ראשה בכל שעה ביממה. התמונה של קרינה הפכה לשיחת היום עם אלפי לייקים ומאות תגובות.
ביום שני בערב קיימתי שיחת טלפון ארוכה עם קרינה, ושכנעתי אותה לצאת לאור עם סיפור החיים המרתק שלה. היא התחבטה, התלבטה, התייעצה עם הבעל ובסופו של דבר הסכימה לשתף את תושבי אשדוד מה גרם לה לבצע את המהלך שהתקבל אצלה בטבעיות ובלי כאבי בטן, כי היא שלמה לחלוטין עם ההחלטה להיפרד, לפחות בשלב הזה, מכיסוי הראש. חשוב לציין כבר בשלב הזה כי קרינה ממשיכה לנהל אורח חיים חרדי לחלוטין, והשינוי היחיד הוא חיצוני בלבד. "בפנים אין שום שינוי באהבה העצומה שלי ליושב במרומים", אומרת קרינה בקול נרגש וקרובה להזיל דמעות של התרגשות.

קרינה נולדה לפני 28 שנה באוקראינה. בגיל שנתיים היא עלתה לארץ רק עם אימה, האב נשאר מעבר לים ולמרבה הצער בחלוף מספר שנים נפטר. "לא זכיתי להכיר את אבא, יש תחושות לא פשוטות סביב העניין הזה, אבל המשכתי הלאה בחיים", היא אומרת.

קרינה הגיעה היישר לאשדוד, והתמקמה עם האם ברובע א'. היא הייתה ילדה שקטה וביישנית, ובתחילה חשדו כי היא דיסלקטית בשל העובדה שבקושי דיברה וכתבה בעברית. את כיתה א' ו-ב' היא העבירה בבית הספר חב"ד, ושם נחשפה לראשונה לקיומו של היושב במרומים. זה היה חיבור מדהים לילדה החילונית, שמעולם לא שמעה קודם לכן על מצוות ושמירת שבת, וכבר אז בגיל 6 התחילה לדבר עם אלוהים, וזכתה לקבל איתותים שהוא קיים, בכל מיני דברים קטנים. "הייתי מדברת עם הקב"ה בזמן שהייתי עולה לישון, ובכל פעם הייתי מופתעת איך הייתי מקבלת תשובות בדרכים שונות ומשונות", היא נזכרת.

את כל שנות ילדותה היא העבירה ברובע א', ורק כשהייתה בכיתה י"ב האם וקרינה עברו לרובע י"ג. לאורך כל השנים הללו קרינה עדיין חשבה וחלמה על הדת, אך בפועל חיה חיים חילוניים, לא שמרה שבת ואכלה ביום כיפור.
בגיל 14 היא עברה שינוי משמעותי בחייה, לאחר שצלם מקומי (אורי קריספין) נתקל בה בקניון והבין מייד את הפוטנציאל הגדול שטמון בנערה הדקיקה ומלאת החן. קרינה החלה לככב בצילומים שונים, ואף נטלה חלק בתחרות מלכת היופי של אשדוד בשנת 2003, וזכתה בתואר חביבת הקהל. בהמשך היא הצטלמה בלי הפסקה למקומונים ולהפקות מקומיות, והייתה מוכרת מאוד.

קרינה נזכרת: "אלה היו ימים מלאי תמימות. עד לפני שהצטלמתי פעם ראשונה הייתי סוג של טום-בוי, ילדה רזה מאוד שלא הייתה מודעת מספיק להופעה החיצונית שלה. לאט-לאט למדתי להעריך את עצמי, לטפח את עצמי ונהניתי מכל רגע".

"מנהל המסעדה הציע לי לנסוע איתו בגיל 15 לבית מלון באילת"
קרינה מגלה לראשונה כי עברה כמה וכמה הטרדות מיניות שלמרבה המזל, ובזכות הביטחון והעוצמה שלה, הסתיימו במילים בלבד. היא משחזרת: "עברתי עשרות הטרדות מיניות. האחת שהכי זכורה לי הייתה ממנהל במקום העבודה שלי כמלצרית כשהייתי בת 15. הוא תמיד הזמין אותי לצאת איתו ופעם אחת הציע שניסע לבית מלון באילת ודיבר בצורה בוטה מה היה עושה לי. לא חשבתי פעמיים, ואמרתי לו שאני צריכה לשאול את אמא שלי, ואז הוא נבהל וחזר בו. במקרה אחר שכן שלי הטריד אותי מינית כמה פעמים, וגם אותו העמדתי במקום. אמא שלי נתנה לי כלים להתמודד עם כל מצב, מגיל קטן היא החדירה בי כיצד אני צריכה לשמור על עצמי, וזה מלווה אותי תמיד".

את השירות הצבאי קרינה העבירה בבסיס חצור בחיל האוויר, ואומרת בצורה גלויה: "לא תרמתי יותר מידי, היה לי פרופיל נמוך בתחילת השירות בגלל תת-משקל, ושובצתי כטכנאית מטוסים, אבל המפקד שלי לא סמך עלי ולא עשיתי את העבודה באמת… למרות זאת, השירות הצבאי עשה לי טוב, וזו חוויה שחישלה אותי יותר בחיים".

sadfas

שנה לאחר שפשטה את המדים, קרינה החלה להתחזק, ואז הכירה את הבעל לעתיד נחום, ותוך חצי שנה הם עמדו מתחת לחופה. "עוד לפני שחזרתי בתשובה הכרתי את נחום, אבל מאחר והוא היה דתי, לא היה בינינו חיבור בפגישה הראשונה. לאחר שהתחזקתי, יצא לנו להיפגש שוב, ואז האהבה פרצה ומייד התחתנו", אומרת קרינה.

תוך חמש שנים הם הביאו ארבעה ילדים מקסימים, בנו עסק מצליח ורכשו בית. קרינה הפכה לקוסמטיקאית פרא-רפואית מוכרת ומהר מאוד הפכה לאחת מנשות המקצוע הנחשבות בארץ, עם יומן עמוס מתשע בבוקר ועד עשר בלילה. כדי להזמין תור אצל קרינה צריך לתאם חודשיים מראש…

גם סביב ההצלחה המקצועית, קרינה מודה קודם כל ליושב במרומים: "זכינו לברכה מיוחדת, וכבר בתחילת הדרך הכל זרם והלך בדרך הטובה ביותר. יום אחר יום הצטרפו לקוחות חדשים, והבינו שמעבר לטיפול המקצועי, אני הופכת לאשת הסוד שלהן, עובדת מכל הלב מבלי חס וחלילה ל'דחוף' להן מוצרים או לעשוק אותן. הכל ביושר ובשקיפות. מדובר בהשקעה נפשית ופיזית של עבודה סביב השעון אבל אני נהנית מכל רגע".

קרינה מספרת על דוגמא אחת מהעשייה שלה: "לא מזמן הגיעה אלי אישה מדהימה שרק התגרשה, היא הייתה שבר כלי, מוזנחת וחסרת ביטחון לחלוטין. בזמן הטיפול דיברנו וחיזקתי אותה בשיחת נפש מלב אל לב. אחרי כמה חודשים היא חזרה יפה וזוהרת, מלאת ביטחון עצמי וסיפרה לי על זוגיות חדשה ומלבלבת. התרגשתי עד דמעות".

"הרגשתי שלא בנוח עם עצמי"
קרינה, כבר הספקתם להבין, היא אישה חרדית לא שגרתית. מצד אחד, היא אוהבת את התורה ומנסה לשמור על כל מצווה, קלה כחמורה, ומצד שני היא נעימה וקלילה בדף הפייסבוק שלה, אחת שמדברת, צוחקת ויוצאת עם חברות למסיבות רווקות ולבילוי סולידי.
קרינה מסבירה: "היה לי קשה מאוד להתנהל בצורה הזו. מצד אחד הכיסוי ראש תייג אותי בצורה ברורה מאוד, ומצד שני ההתנהלות שלי בחיי היומיום היא קלילה ונעימה עם כולם. הלחיץ אותי מאוד הניגודיות הזו והרגשתי שלא בנוח עם עצמי. החלטתי להיות חרדית בלי כיסוי ראש ובעצם העברתי מסר לאנשים – תשתחררו ממני. אני שלמה עם הצעד שעשיתי, הבעל המדהים שלי מגבה אותי ומבין מאיפה קיבלתי את ההחלטה. אני לא פוסלת את האפשרות שאחזור בעתיד להסתובב עם כיסוי ראש, אבל אעשה זאת רק אם זה יגיע ממקום אמיתי".
קרינה קיבלה המון תגובות, רובן חיוביות, על ההחלטה להוריד את כיסוי הראש.

אלה חלק מהתגובות שקיבלה: "קרינה, תעשי רק מה שאת אוהבת! אנשים ידברו גם אם תהיי הרבנית קוק. אף אחד לא חי את חייך במקומך ולכן את לא חייבת לאף אחד דין וחשבון…". "את פשוט מלכה! מעריכה אותך כל כך על זה שאת הולכת עם האמת שלך ולא מחשבנת לאף אחת/ד…". "קרינה, אני דתל"שית, שום אביזר או תחפושת לא מציגים את האני האמיתי של האדם, אני מאמינה בקב"ה באמונה שלמה. בחרתי לעשות את מה שאני רוצה ומסוגלת מתוך אהבה… כשהדברים נעשים מתוך פחד אין בהם אמת. בהצלחה בכל דרך שתבחרי ושהאנשים ימשיכו לדבר…".

קרינה אמרה לסיום: "אין לי בעיה עם תגובות, להיפך… אני שמחה וזה מחמיא לי מאוד, מכבדת את כל הדעות, המחשבות והתגובות. אם זה היה מפריע לי, סביר להניח שלא הייתי מעלה תמונה ומשתפת. אני מקבלת הכל באהבה ובסופו של דבר עושה מה שמרגיש לי טוב. אוהבת מאוד את הכיסוי, לא הורדתי מטעמי חיצוניות או כי אני מרגישה יותר יפה בלי. פשוט אני מרגישה יותר אני בלי…".

צילום: טל אקוקה
סטיילינג: שירן כהן
איפור: יוליה סרדינצב
בגדים: חלוש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך