די לאלימות נגד נשים!

"כעורכת דין 15 שנה וכנוטריון החלטתי לתרום את חלקי למאבק באלימות נגד נשים", אומרת עו"ד אורלי טויזר, "כל אישה שזקוקה לעזרה משפטית כי היא סובלת מאלימות מילולית של איומים או אלימות פיזית מבן הזוג, אני מוכנה לעזור לה בחינם להוציא צו הרחקה דרך בית משפט. די לאלימות נגד נשים!"
די לאלימות נגד נשים!

תשדיר אחד שראתה עו"ד אורלי טויזר בטלוויזיה, זעזע אותה עד כדי כך, שהחליטה לעשות מעשה ולתרום את חלקה הצנוע במאבק באלימות נגד נשים. היא פרסמה פוסט בפייסבוק וכתבה כי היא מוכנה לעזור בחינם להוציא צו הרחקה דרך בית משפט לכל אישה הסובלת מאלימות מילולית של איומים או אלימות פיזית מבן הזוג, וזקוקה לעזרה משפטית.

"אני מרגישה תחושה עמוקה לעזור", אומרת עו"ד טויזר לעיתון "המגזין", "זה משהו פנימי, אני חייבת לעזור לנשים האלב שבדרך כלל אינן חזקות כלכלית. הן תלויות בגבר והן במלכודת, אין להן ברירה. אם היה לה כסף, היא הייתה בורחת, קמה והולכת, מתרחקת".
עו"ד טויזר, בעלת ותק של 15 שנה כעורכת דין ונוטריון, מטפלת בתיקי גירושין מזה 14 שנה. לפני שבע שנים היא עבדה בבית המשפט לענייני משפחה ברמת גן במסגרת פרויקט של לשכת עורכי הדין. "הכנתי את הבקשה לצו ההרחקה, ועזרתי לנשים להכין תצהיר", היא מספרת. "במסגרת התכנית החתמתי את שופטת בית משפט, וריכזתי המון מקרים מהיישובים הקרובים לרמת גן".

את תחושת השליחות שמלווה אותה במעשה זה היא ספגה בבית. "אמא שלי התנדבה בויצו 25 שנה, וטיפלה בנושאים רבים של זכויות נשים", היא אומרת. "אם יש אישה שפוחדת לדבר עם המשטרה, אם יש אישה שרוצה להתחיל תהליך, אני אדריך אותה, ונפנה ביחד למשטרה. נשים שסובלות לאורך זמן ורוצות לשים סוף לאלימות פיזית ולאלימות מילולית, יכולות לעשות זאת".

יש נשים שיחליטו לבקש צו הרחקה לאחר אירוע של אלימות, יש כאלה הסובלות מהתעללות מתמשכת, יש נשים המתקשרות למשטרה ולאחר מכן רוצות לבטל את התלונה, לכל אישה יש את החששות שלה ואת הסיפור האישי שלה. לכולן, לרוב, אין ליווי של עורך דין.
"לצד היותי עורכת דין יש לי תואר ראשון במינהל החינוך", אומרת אורלי, "אני מבינה בתחומי ליווי ריגשי. אין כאן רק קטע משפטי, זה לא רק תצהיר. מתלווים לכך אישור משטרה, אישור טיפול רפואי אם קיבלה מכה פיזית או אם יש לה ליווי פסיכולוגי או פסיכיאטרי, ואז יש דיון במעמד צד אחד".

את לא חוששת שינצלו לרעה את הרצון שלך לעזור?
"לא אעזור לאחת שתרצה להתנקם. הפנייה שלי נועדה לנשים בסכנה, גם כאלה שחוות אלימות מילולית. אישה שסופגת השפלה כל יום ברצף, לא יכולה לתפקד, לא יכולה לקום ולעשות פעולות פשוטות. הוא הורג אותה בשלבים. מי שחוותה אלימות כזו, יודעת את זה. הן שבורות, מופנמות, יתביישו לספר על הבעיה. זה הזמן לעשות מעשה ולקבל ליווי. גם אם את מרגישה שאת רק רוצה להתייעץ, ואולי לא לעשות כלום בסוף. אני יכולה לתת כוח לאישה לקום ולהיפרד. אישה במערכת חולנית לאורך זמן פוגעת בבריאות שלה, גם נפשית וגם פיזית".

מספר הטלפון של עו"ד טויזר הוא 052-2506267, והיא מציינת כי משרדה מפעיל מוקד הפועל 24 שעות ביממה, שעונה לפניות ומרכז אותן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך