דו"ח של הכנסת קובע: העיר אשדוד מתאימה להקמת בית הלוחם

לאחר בדיקה מעמיקה הוחלט ע"י הכנסת כי אין מתאימה מהעיר אשדוד לבניית בית הלוחם, וכי החופש הכלכלי של העמותה עומד לזכותה
דו"ח של הכנסת קובע: העיר אשדוד מתאימה להקמת בית הלוחם

החלטת ארגון נכי צה"ל להקים בית לוחם בעיר אשדוד התקבלה על ידי המוסדות המוסמכים לאחר שקילת שיקולים רלוונטיים ערכיים והיא עומדת במתחם הסבירות, בין היתר לאור כמות החברים הצפויה לפקוד את בית הלוחם – כך עולה מחוות דעת מקצועית שהזמין מרכז המחקר והמידע בכנסת לבקשת יו"ר הועדה לביקורת המדינה, ח"כ קארין אלהרר.

הדו"ח סוקר באמצעות רואה חשבון חיצוני, את האיתנות הפיננסית של הארגון וההתכנות של הקמת בית לוחם חדש באשדוד. על פי ממצאי הדו"ח, לארגון נכי צה"ל הון כלכלי חופשי ופנוי בסך של 81 מיליון ₪, דבר שמעיד על יציבות פיננסית משמעותית לשנים רבות קדימה. הדו"ח קובע כי "העובדה שבתי הלוחם אינם מכסים את הוצאותיהם באמצעות תשלומי החברים הינה תקינה ומהווה הגשמה של מטרות הארגון לשמור על רווחת נכי צה"ל".

עוד קובע הדוח כי התנהלות הארגון בהנהגתו הנוכחית, בהתייעלות מחד לצד הגדלת היקפי גיוס התרומות מאידך, היא הדרך לשמר את יציבותו הכלכלית המשמעותית של הארגון דהיום.
הדוח אף מציין כי האפשרות הקיימת לארגון להפחית פעילות או להעלות את דמי החבר מסייעת ליציבותו הכלכלית לאורך זמן.

בהקשר זה יש לציין כי לא רק שארגון נכי צה"ל לא הפחית את שירותיו בשנים האחרונות, אלא הגדילו בצורה מרשימה הן בשיפור תשתיות קיימות ובניית חדשות, הן בהרחבת החוגים, הפעילויות והגדלת היקפי המשתתפים, וזאת מתוך שיקולים ערכיים לתת לנכי צה"ל את המיטב.

בכל הקשור להחלטת ארגון נכי צה"ל לבניית בית לוחם חמישי – בעיר אשדוד, שאושרה בכל המוסדות המוסמכים בארגון, בחן משרד רואי החשבון את כלל השיקולים לבחירת המיקום, לרבות הסקרים שנעשו ושיקולים נוספים. "לדעתנו", כך נכתב, "הבדיקה העיקרית צריכה להיות האם בית הלוחם באשדוד צפוי לספק שירות לכמות סבירה של מינויים. התשובה, כאמור לדעתנו, היא כן". עוד נכתב כי כלל השיקולים שבעתיים בחר הארגון להקים את בית הלוחם באשדוד הינם בתחום הסביר.

"מסקנות הדו"ח משקפות כי ארגון נכי צה"ל פועל באופן מקצועי, אחראי ושקוף", אמר מנכ"ל הארגון, תא"ל (מיל') חיים רונן, "אנו נערכים לקראת תחילת בניית בית הלוחם באשדוד ובמקביל להמשך גיוס התרומות למען רווחתם ושיקומם של נכי צה"ל. ממצאים אלה, יחד עם אישור ניהול תקין לשנת 2017 שהתקבל לאחרונה, מעידות כי ההחלטות שמקבלת הנהגת הארגון הנוכחית הינן תקינות ומוכוונות כולן לרווחתם ושיקומם של נכי צה"ל, באופן המיטבי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך