לצאת מהקופסא – טיול לאירלנד

אירלנד נמצאת במרחק טיסה קצר והיא מציעה מגוון רחב של אטרקציות תיירותיות לכל הגילאים. מחפשים יעד לטיול לא שגרתי? רוצים לטעום בירת גינס ישירות מהמקור? הנה המידע שיעזור לכם לצאת מהקופסא

הרפובליקה של אירלנד נמצאת מערבית ליבשת אירופה ובמרחק טיסה קצר מישראל. כתוצאה מכך זוכה אירלנד להצלחה תיירותית מרשימה וגם אצלנו בארץ כבר הספיקו לגלות אותה.

יש הרבה סיבות להגיע לאירלנד במסגרת טיול אחרי צבא, עם בני זוג, עם המשפחה המורחבת או עם קבוצת חברים. קודם כל, באירלנד יש אינסוף מרחבים ירוקים ונוף עוצר נשימה הוא חלק בלתי נפרד מהשגרה. צוקים נישאים לגובה בכל רחבי המדינה והיסטוריה עשירה של מאות שנים מקבלת ביטוי גם בטירות, מבצרים ואתרי פולחן עתיקים.

בנוסף, טיול מאורגן לאירלנד הוא הזדמנות מצוינת לראות מקרוב איים מסתוריים וסיפורי פולחן ואגדות קלטיים. התושבים באירלנד ידידותיים ומקבלי פנים והמוזיקה הסוחפת בוקעת מכל פאב מקומי אותנטי. חוץ מזה, אי אפשר לדבר על היתרונות התיירותיים של אירלנד בלי להזכיר את הבירה הנקייה שמוגשת בטמפרטורה מושלמת לכל אורך שעות היום.

מי שמגיע לאירלנד עם הילדים ישמח לדעת שתמיד יש בה פעילויות מיוחדות ומקוריות. אפשר להגיע למשל לגני החיות כדי לראות את האוכלוסייה המקורית של האי, או להקדיש לפחות ערב אחד לתיאטרון אמנות, מוזיקה וביקור בפארקים.

כל מה שצריך לדעת לפני הטיול באירלנד

המטבע הרשמי של אירלנד הוא אירו, אבל חובה למי שמגיע גם לצפון אירלנד להצטייד בשטרלינג כי האזור הזה עדיין שייך לממלכה המאוחדת של בריטניה. ארוחה באירלנד עשויה להיות יקרה ביחס ליעדים אחרים באירופה, הפרשי השעות הם איחור של שעתיים לעומת ישראל והתחבורה מתנהלת בצד שמאל של הכביש. עם זאת, המרחקים בכביש נמדדים בקילומטרים בעוד המרחקים במפה מסוימים במיילים. את הבעיה הזו תוכלו לפתור באמצעות תוכנות ניווט ממוחשבות או הכנת מסלול נסיעה מראש.

ישראלים שמגיעים לאירלנד לתקופה של עד שלושה חודשים לא זקוקים לאשרת כניסה. אפשר להגיע לאירלנד בטיסה מנמל התעופה היתרו בלונדון, בטיסה ישירה מישראל ובמעבורת מבריטניה וצרפת. שעות האור באירלנד קצרות והטמפרטורות נמוכות. כדאי להגיע בין החודשים מאי עד ספטמבר ושיא עונת התיירות היא בקיץ ובין יולי לאוגוסט.

בעיר הבירה דבלין כדאי להתאכסן במרכז העיר ובמלונות של 3 כוכבים ומעלה כדי לשדרג את החוויה. אפשר גם לבדוק מראש האם המחיר כולל ארוחת בוקר אירית, או לחילופין לשכור צימר בשולי העיר כדי לחסוך בהוצאות. בהקשר הזה כדאי להזכיר את היתרונות של הטיול המאורגן ואת האופן שבו הוא חוסך זמן, מאמץ ואנרגיות. בכל מקרה, באירלנד יש אפשרויות לינה רבות שנעות בין בתי מלון רגילים, טירות, בתי אחוזה, חוות כפריות, אכסניות נוער, אתרי קמפינג בשמורות טבע ועוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך