מה זה מימון לרכב?

מימון הוא אמצעי להשגת ההון הנדרש עבור רכישת רכב חדש או משומש. גובה המימון נקבע על פי מסגרת התקציב של הלקוח, מחיר הרכב וההון העצמי המקורי. כמו כן, קיימות אפשרויות מימון שונות ולכל אחת מהן יתרונות וחסרונות אחרים

רכב פרטי הוא אמצעי התחבורה הנפוץ בישראל. הסיבה העיקרית לכך היא תחבורה ציבורית לוקה בחסר, שמקשה בעיקר על מי שגר מחוץ לערים הגדולות ולכל מי שזקוק לפתרון נגיש עבור המשפחה והילדים. כתוצאה מכך חלה בשנים האחרונות עלייה משמעותית בביקוש לרכב הפרטי ונכון להיום יש על כבישי הארץ מעל 2.8 מיליון דגמים שונים.

הדרך לקנות רכב פרטי היא באמצעות מימון. באופן עקרוני ניתן לבצע חלוקה גסה בין מימון עצמי ומימון חיצוני, כאשר המימון העצמי מבוסס על הון של הרכוש ומימון חיצוני מהווה סוג של הלוואה. מהבחינה הזו, המימון הוא למעשה אמצעי להשגת כל או רוב ההון הנדרש עבור רכישת רכב חדש או משומש.

מהן אפשרויות המימון הקיימות?

יש כמה אפשרויות מימון וכדאי להכיר את האפשרויות ביניהן. האפשרות הראשונה היא של מימון בנקאי שתמורתו משעבדים את הרכב עד לסוף תקופת פירעון ההלוואה. המימון הזה מתבצע במסלול שדומה למשכנתא, כי תמורת השעבוד אמור הלווה לקבל תנאים מועדפים. הרכב למעשה מבטיח את החזר ההלוואה מבחינת הבנק ולכן הוא מצמצם את רמת הסיכון ואת הריבית.

אפשרות שנייה היא של מימון חוץ בנקאי. את המימון הזה אפשר להשיג מחברות אשראי, חברות פרטיות, חברות ליסינג וחברות מימון בתנאים משתנים. החברות מאפשרות ללקוח לבחור בכל רכב שירצה, כל עוד הוא עומד בתנאי המימון שנקבעים מראש. בנוסף, יש חברות מימון שמשתפות פעולה עם יבואני הרכב וחברות הליסינג. בחברות כאלה המבחר מצומצם יותר, אבל המימון הוא בתנאים אטרקטיביים לדגמים מסוימים.

כיצד מתבצע המימון?

מסלולי מימון לרכב כוללים מספר שלבים. בשלב הראשון הלקוח צריך לשלם מקדמה שיכולה להיות נמוכה או גבוהה, בהתאם למסגרת התקציב שעומדת לרשותו. כמו כן, קיימים מסלולים שבהם הלקוח לא צריך לשלם מקדמה. בשלב השני נפרשת יתרת התשלומים על פני כמה עשרות חודשים. השלב הזה מהווה את עיקר המימון ואת הריבית. בסוף התקופה הרכב נשאר בבעלות הרוכש, אך במסלולים מסוימים קיימת אפשרות לשלם רק חלק מעלות הרכב ובסיום התקופה להחזיר אותו.

ניתן לממן גם רכבי יד שנייה ורכבים משומשים. בנקים וחברות מימון חיצוניות מעניקות את המימון הזה בהתאם לדרישות של הלקוח, כאשר במקרה הזה מומלץ בדרך כלל לרכוש את הרכב מחברה שעובדת בשיתוף פעולה עם הגוף המממן כדי לבצע את התשלום באופן ישיר וללא מתווכים.

כדאי לבחור מסלול מימון שעולה בקנה אחד עם ההון העצמי הקיים ועם מסגרת התקציב, לבצע השוואה יעילה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך