מה עושים בחנוכה?

גם מבוגרים יכולים ליהנות מחג האורות וכל מה שצריך לעשות הוא למצוא פעילות שמתאימה לתחומי העניין, לתקציב ולהעדפות האישיות. הנה כמה אפשרויות שכדאי להכיר
מה עושים בחנוכה?

חופש חנוכה מזוהה עם הצגות ילדים ופקקים בכבישים. עם זאת, מבוגרים שנערכים היטב לחופש ובוחרים בצורה מוקפדת את הפעילויות יכולים ליהנות ממנו לא פחות מהילדים. הדרך לעשות זאת היא קודם כל לבחור בילוי שעולה בקנה אחד עם תחומי העניין. כך אפשר לשלב בין הופעות, אירועי סטנד אפ והצגות ולחזור לשגרה עם כוחות מחודשים. חוץ מזה, כדאי להשוות בין האפשרויות ולמצוא פעילות שמתאימה למסגרת התקציב ולהעדפות האישיות.

הצגות בירושלים, מופעים בחיפה ובילויים בתל אביב – מה מתאים לכם?

מי שרוצה להיכנס לאווירה של חג האורות יכול להצטרף למפגש קולנועי מיוחד עם מבקר הקולנוע יאיר רוה. בית אבי חי הוא מקום מוכר של הצגות בירושלים והסביבה, ובמסגרת המופע "באנו חושך לגרש: אור, חושך וצל בקולנוע" יקבלו המשתתפים הסבר על החומר שממנו עשויים הסרטים שכולנו אוהבים. במופע נלמד בין היתר כיצד קשורה המצאת הקולנוע לאור ולתאורה ומתי נהפכו האור והחושך למייצגים של ערכים מוסריים.

בחיפה יתקיים פסטיבל דצמבר המפורסם שמביא אליו אמנים מכל רחבי הארץ. פעילויות החג מתקיימות בשכונת ואדי ניסנאס ובשכונת המושבה הגרמנית והן מיועדות לכל המשפחה, אך עם רדת הערב צפוי הפסטיבל לקבל טוויסט מעניין. בעיקר כדאי להכיר את היריד הארצי לעתיקות בחיפה ואת מייצג האורות במושבה הגרמנית שמתכתבים היטב עם מאפייני החג.

בסינמטק תל אביב יתקיימו בתאריכים 29.12-1.1 אירועי "ניסים ונפלאות". במסגרת האירוע תוקם פינת צילום אינטראקטיבית וג'ימבורי שעשוי כולו אלומיניום ממוחזר, והמבוגרים שבינינו יוכלו להצטרף להקרנות מיוחדות של סרטים ולפגוש יוצרי קולנוע. אופציה נוספת לבילוי בתל אביב היא מופע הסטנד אפ של דובדבני וקובצ' שייערך בתאריך 23.12 בבית ציוני אמריקה.

חג האורות דרך הרגליים: יוצאים מהבית ומתחילים לטייל

לא חייבים להישאר בתוך מקומות סגורים כדי לבלות את החג הקרוב עם המשפחה והחברים. אפשר למשל להצטייד בכמה סופגניות או תחליפים בריאים יותר, ולצאת לטיול בין אזורי קרבות המכבים. הערך המוסף של הטיול יהיה נופים מרהיבים והזדמנות יוצאת מגדר הרגיל לרענן את אלבום התמונות הזוגי. הטיול נערך בהרי ירושלים והשפלה, מתחיל ליד נאות קדומים ונמשך בממוצע 3 ק"מ.

חנוכה נחגג בחורף וכדאי להתאים עבורו טיול מפנק ולא קשה מדי. בקטגוריה הזו מומלץ לנסות את המעיינות החמים בעין סדק, או לבקר במערת הנטיפים. הטיול במעיינות החמים בעין סדק משלב בין תמרוני שטח והליכה בדרכי עפר, בעוד מערת הנטיפים כמו תמיד תאפשר לכם לפגוש את שלל הזקיפים שנשמרו בעשרות השנים האחרונות.

לסיכום, אתם רק צריכים לבחור את הכיוון שמתאים לכם. פנו מקום ביומן ותחגגו את חנוכה כראוי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך