רבע מיליון תושבים באשדוד!

מיישוב בן 22 משפחות מוקף חולות לעיר מודרנית ומתקדמת שממשיכה לצמוח ולהתפתח
אשדוד מבט על
צילום: טל אקוקה

מי שמחפש את החותמת מה קורה באשדוד בשמונה השנים האחרונות, ועל השינוי שמורגש בכל קרן רחוב ובכל כיכר שהולכת ומתפתחת, קיבל אותה בתחילת השבוע. ראש ענף שלטון מקומי במשרד הפנים במחוז דרום לאה אלקיים, הודיעה לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שאשדוד חזרה להיות העיר החמישית בגודלה בארץ הקודש, לאחר מספר חודשים ש"נדחקה" למקום השישי ע"י עיר המושבות פתח תקווה. "מספר תושבי אשדוד, נכון לחודש נובמבר 2016, הוא 248,970 תושבים", ציינה הגברת אלקיים, במכתב רשמי היוצא בכל שנה ומציין את מספר תושבי הרשויות בישראל, כפי שהם רשומים במינהל האוכלוסין של משרד הפנים.

העיר אשדוד מהווה כ-3% מאוכלוסיית ישראל אשר חצתה השנה את רף שמונת המיליון נפש. אשדוד ממשיכה להיתפס כעיר צעירה עם ממוצע גילאים מהצעירים בערי ישראל. בעיריית אשדוד אמרו השבוע כי אין מחווה גדולה יותר לאשדוד החוגגת את שנת ה-60 להיווסדה, יותר מהגידול התמידי במספר תושביה, שכן זו אינדיקציה אובייקטיבית המלמדת על היות אשדוד לעיר מבוקשת המעניקה מעטפת מוניציפאלית לתושביה ובעיקר מלמדת על הפוטנציאל העתידי שתושביה רואים בה. אין פלא שהעיר אשר החלה את דרכה ב-22 משפחות מצפון אפריקה, הופכת לעיר החמישית בגודלה בישראל עם קצב צמיחה הגדול בארץ, הודות לתכנון הנכון ולפיתוח מהיר אשר אפשר קליטת עלייה מתמדת והתבססות כלכלית מבטיחה.

15319311_1876583519237837_8939900002847956062_nראש העיר נאלץ להתמודד בימים אלה עם התקפות חסרות רסן, על בסיס אינטרסנטי של גורמים פוליטיים, סביב נושא התחבורה הירוקה בעיר. ד"ר לסרי עומד איתן מול ההתקפות הללו ולא נותן לקומץ המתלהם להחליט לעיר שלמה מה טוב ונכון לה. עיר שמתפתחת בקצב שכזה, עם גידול במספר התושבים וכפועל יוצא גידול במספר כלי הרכב הנעים בצירים המרכזיים, גורמים לעומס תחבורתי בלתי נסבל ולפגיעה מתמשכת בתשתיות, שחלקן קיימות עוד מימיה הראשונים של אשדוד. רק שינוי יסודי בתשתית, עם צירים מתקדמים וחדישים לצד שיפור במערך התחבורה מקצה לקצה, יאפשרו לנו חיים נוחים יותר באשדוד. אז נכון שהפקקים והעומס הנקודתי מעיק על כולנו במשך שעה אחת בבוקר ושעה אחת אחר הצהריים, השעות העמוסות היחידות לאורך היממה, אבל לטווח ארוך מדובר בצעד מתבקש שאין ממנו מנוס.
הייתי מציע לכל אלה שהולכים שולל אחר מובילי המאבק הכושל, מאבק שהביא 30 מפגינים מול בניין העירייה בשבוע החולף, לראות את התמונה הכוללת ולהבין שראש העיר לא פועל ממניעים אישיים, אחרת הוא היה הראשון לחזור בו אם היה חושב מתוך החלטה פוליטית גרידא. מדובר כאן באחריות לעיר שלמה, לרבע מיליון תושבים, שמחר בבוקר היו עלולים לקום למציאות של כבישים שוקעים, תשתיות מתפרקות ועומסי תנועה שהיו הולכים וגדלים משנה לשנה.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך