התחתנתם כי זה מה שאהבתם…

המחשבות הבאות בוודאי מוכרות לרבים מכם: "זה לא הגבר שאיתו התחתנתי", "לפני החתונה היא לא התנהגה כך". שאלתם את עצמכם פעם מאיפה באות המחשבות האלה, ומה זה גורם לכם? ריקי עזרא – מאמנת אישית וזוגית מוסמכת / חברת הוועד המנהל בלשכת המאמנים בישראל
טור עזרה

שמתי לב, שהרצון הנפוץ ביותר של האנשים המגיעים אליי לאימון, קשור לצורך לשנות את האחר. לרוב אנחנו חושבים שאנחנו מתנהלים בסדר, והאחרים, הם ה"אשמים" במה שקורה. אם כן, מה הפלא שאנחנו רוצים לנסות לשנות אותו בהתאם למה שלדעתנו נכון וצודק. אבל מי אמר שאנחנו בהכרח הצודקים? ובכלל, מי אמר שיש "צודק" אחד? מאיפה נובעת המחשבה שאפשר לשנות את האחר, ולא את עצמי?

משום מה, לאחר זוגיות מתמשכת, בני הזוג חושבים שהתפקיד שלהם זה לשנות האחד את השני, מתוך רצון לחזור למצב ה"אידיאלי" שהיה בשיא פריחת אהבתם. רגע! לפני שאתם ממהרים לנסות לשנות מישהו, אבקש מכם לעשות דבר פשוט. נסו להיזכר בתקופה הפורחת באהבה שלכם בטרם התחתנתם, ובסיבות שהביאו אתכם לרצות לחיות יחד. האם הכרתם כבר אז את החולשות של השני? בודאי שכן! ואת האופי? ברור! הרי זה מה שאהבתם אחד בשני. התחתנתם בגלל מה שאתם, ולא בגלל שחיפשתם "פרוייקט שיפוצים".

אתם יודעים למה לא ניסיתם כבר אז לשנות האחד את השני? כי בחרתם לראות את הצדדים היפים, בחרתם להתעלם מהחולשות, ונתתם דגש על הדברים הטובים והחזקים שבכם. ה"דפקטים" של שניכם היו גם קודם, אלא שבחרתם להסתכל על החיובי והמשלים ביניכם.
"אבל אנשים משתנים"… נכון, אנשים משתנים, וזה קורה מעצם העובדה שלאחר הנישואים מתמודדים עם מצבים שלא היו לפני שהתחתנתם. ילדים, רכישת דירה, מציאות סוערת, משברים שמביאים למצבי רוח משתנים – כל אלה ועוד, גורמים לשינוי דפוסי התנהגות, אבל המהות הפנימית שלכם לא השתנתה. נסו לחדד את היכולת לראות את ה'פנימי' של האדם שהתחתנתם איתו, ולהבין שהוא אותו אדם. השינויים הם תוצאה של התמודדות עם מציאויות וסיטואציות משתנות בחיים. שניכם מתמודדים עם המציאות, כל אחד בדרך שלו.

אתם זוג, כי בחרתם להיות שותפים בהתמודדויות החיים ולסחוב ביחד את החבילה המשפחתית שלכם. ביחד, זה יותר קל. כל ניסיון לשנות את השני, בהתאם למה שנראה לכם, זה ניסיון פתטי שנדון לכישלון מראש.

כמו שאתם רוצים שבן/בת הזוג שלכם ישתנה, גם השני היה רוצה בכך. במקום לשאול את עצמכם, "איך אני אצליח לגרום לבעלי/אשתי להשתנות?", שאלו: "במה אני יכול/ה לשפר את ההתנהלות שלי מולו?". יש לנו שליטה ויכולת לשנות רק את עצמנו! אין לנו שליטה על מה שהאחר חושב, אומר ועושה, לכן לא רלוונטי להשקיע בכך אנרגיות. השקיעו בשינוי שלכם את עצמכם!

אתם תופתעו לגלות, איך שינוי במודעות שלכם ביחס לזולת, התנהלות נכונה, ותמיכה בהתמודדות של האחר, יובילו להשפעה על הצד השני כלפיכם. הקסם יעבוד. פשוט תנסו. והכי חשוב, הקדישו כמה דקות ביום לשחזר את הדברים הטובים שראיתם אז, כשבחרתם אחד בשני.

בהצלחה!
שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך