אשדוד, עיר הכנסים

אשדוד אירחה השבוע, במסגרת חגיגות ה-60 לעיר, את הכנס השנתי של פורום ראשי הרשויות לשעבר. בכנס השתתפו שר הפנים ושר התחבורה, יו"ר קק"ל וראש עיריית אשדוד. זהו הכנס השלישי בחודש האחרון ועוד נכונו לנו אירועים דומים השנה.שר הפנים אריה דרעי ישלב ראשי רשויות לשעבר בוועדות משרד הפנים

בכנס השנתי של פורום ראשי רשויות לשעבר של מרכז השלטון המקומי שמארחת העיר אשדוד, בהשתתפות שר הפנים אריה דרעי, שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר קק"ל דני עטר, רה"ע אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, יו"ר פורום ראשי רשויות לשעבר וראש עיריית יקנעם לשעבר, אילן גבריאלי וחברי פורום ראשי רשויות לשעבר, קראו חברי הפורום לשר הפנים לשלב אותם בעבודת הועדות השונות של משרד הפנים כך שיוכלו לתרום מניסיונם העשיר והפורה.

שר הפנים והשר לפיתוח הנגב והגליל, אריה דרעי, שיבח את ראשי הרשויות לשעבר שפועלים במסגרת הפורום של מרכז השלטון המקומי, אשר פיתחו את הרשויות והניחו את התשתיות לשלטון המקומי. כיום לטענתו התקציב הצודק ביותר הוא תקציב משרד הפנים, וכלל מענקי משרד הפנים מגיע ל-35% מתושבי מדינת ישראל, המתגוררים ברשויות הזקוקות לחיזוק. עוד שיתף, כי משרד הפנים שוקד בימים אלו בהכנת תכנית אסטרטגית לצפון בהשקעה תקציבית גדולה בכדי לחזק את האזור. שר הפנים הודיע כי ישלב את פורום ראשי הרשויות לשעבר בוועדות הגיאוגרפיות ויבחן כיצד ניתן לחזק את מעמדם, ובנוסף אמר כי בכוונת המשרד לקדם את יוזמת קרן הארנונה, ולהעמיד את התקציבים שיצטברו בה לטובת רשויות בדירוג סוציו- אקונומי 1-5 ולקדם יוזמת אשכולות אזוריים.

שר התחבורה ישראל כץ בירך על פעילות הפורום ושיתף על פעילות המשרד החל מבניית נתיבי ישראל, מערכי הסעת המונים, נמל אשדוד, בניית נמלי תעופה חדשים, רכבת הנגב והעמק, רפורמה בשוק הרכב ופרויקטים נוספים שמטרתם לסייע בצמצום פערים גיאוגרפיים. עוד תיאר את הסיוע המודיעיני שמעניקה ישראל למדינות ברחבי העולם.

דני עטר, יו"ר קק"ל, תיאר בדבריו את עבודת קק"ל כנגד פעילות ארגון ה-BDS וארגוני הסתה כנגד העם היהודי, ואת הסיוע שמעניקה קק"ל באתגרים העומדים בפניה ומגוון הכלים שמעניקה בידי כלל הרשויות המקומיות מכל המגזרים. עוד התייחס בדבריו עטר, על תרומות נרחבות מיהודים ברחבי העולם שתרמו מעל 30 מיליון שקלים לשיקום נזקי השריפות ברחבי הארץ וליצירת קווי חיץ שיגנו על היישובים מפני שריפות.

ראש עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, חיזק בדבריו את פעילות הפורום וסיפר על התכנית המתפתחת להקמת בי"ח אסותא בעיר, שתוביל להגדלת ההון האנושי. בנוסף, שיתף כי אשדוד מובילה מספר מהלכים מרכזיים ביניהם עידוד תחבורה ציבורית ידידותית לסביבה, הורדת שיעור אבטלה בקרב תושבי העיר וקידום פרויקטים חדשים. "אשדוד מציינת 60 שנה להיווסדה והיא ראויה לאלפי מחמאות על הדרך שעשתה מעיירת עולים לעיר החמישית בגודלה בישראל" אמר.

אילן גבריאלי ,יו"ר פורום ראשי הרשויות לשעבר של מרכז השלטון המקומי וראש עיריית יקנעם לשעבר: "אישי ציבור לעולם לא מפסיקים להיות אישי ציבור, גם לאחר פרישתם. יש בנו רצון ויכולת לתרום מניסיוננו המוניציפאלי העשיר. אנו קוראים לשר הפנים לסבסד את פעילות הפורום הענפה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך