חשיפה: הסוף של קניון לב אשדוד

הקניון הכי ותיק באשדוד, שהוקם בשנת 94' בלב העיר, מדשדש בשנים האחרונות, ולמעט מספר חנויות חזקות מאוד שרושמות מספרים מרשימים, רוב החנויות לא מצליחות לייצר הכנסה ראויה. למרות שהנהלת הקניון השקיעה מיליוני שקלים בשיפוץ ומיתוג הקניון ("קניון עופר"), המהלכים לא נשאו פרי והקניון לא התרומם. מנכ"ל מליסרון קניוני עופר אבי לוי, אמר בראיון מיוחד: "התחלנו בשיחות עם עיריית אשדוד למהלך משמעותי של סיום פעילות הקניון והקמת מגדלי מגורים, אני מעריך שהמהלך יתקדם במהירות"
קניון לב אשדוד

קניון לב אשדוד, כשמו כן הוא, הוקם בלב העיר לפני 22 שנים, והוא למעשה הקניון הכי ותיק באשדוד. הוא עבר שינויים וגלגולים שונים, כולל החלפת בעלים, ולצד תקופות יפות מאוד בהן החנויות בקניון פעלו ושגשגו, בשנים האחרונות נרשמה ירידה דרמטית בהיקף המחזורים של 150 העסקים הפועלים בקניון.

בקניון יש כמה וכמה עוגנים שממשיכים לרשום הכנסות מרשימות בכל קנה מידה. "המשביר לצרכן", הניו-פארם וסניף ארומה הם ללא ספק העסקים הכי רווחיים בקניון וזוכים להצלחה מרשימה. מדובר במחזורים שלא יביישו עסקים גדולים בתל אביב. יש חנויות נוספות שמצליחות לרשום מחזורים נאים מאוד, אך קרוב ל-60% מהעסקים בקניון לב אשדוד לא רווחיים בלשון המעטה, כאשר חלק מהם רושמים חודש אחר חודש הפסדים כבדים. מנהלי הקניון באו לקראת חלק מאותן חנויות והורידו משמעותית את מחירי השכירות, רק כדי למנוע סגירה נוספת של חנויות, אך גם המהלכים הללו לא הובילו לשינוי משמעותי.

אחד הסוחרים בקניון אמר: "אין שום ברירה אחרת, אין הצדקה לקניון הזה. ההנהלה עושה עבודה יפה מאוד, ולזכותם יאמר שהם מנסים בכל דרך להחיות את הקניון בפעילות מגוונת, בסיוע לבעלי העסקים אך שום דבר לא עוזר. אני אישית שמעתי על בעל עסק שקיבל פטור מתשלום שכירות לכמה חודשים בגלל מצב כספי קשה, אבל זה לא יעזור אם אין מספיק תנועה בקניון".

הביג פאשן שינה את חיי המסחר באשדוד
קניון לב אשדוד הצליח תמיד להתרומם לאחר נפילות נקודתיות, אבל מאז פתיחת מרכז הקניות המצליח ביג פאשן בכניסה הדרומית לעיר, מחזור העסקים בקניון צנח באופן דרמטי. אחד אנשי העסקים הבכירים בעיר אמר כי "קניון לב אשדוד לא יכול להמשיך להתקיים, וזה עניין של זמן עד שהוא יסגור את שעריו. תראה מה קרה לקניון סימול, הם נערכו מבעוד מועד לפתיחת הביג פאשן, שינו את פניו של הקניון בשיפוץ מדהים והכניסו רשתות חזקות מאוד שחיזקו מאוד את הפעילות בקניון. אין בכלל ספק שקניון סימול יעמוד על רגליו וימשיך להתקדם בצורה מרשימה. קניון הסיטי אומנם מדשדש אף הוא באופן יחסי, אבל מאחר והוא משמש כתחנה מרכזית, אז יש תנועה בלתי פוסקת בקניון וזה עוזר מאוד לעסקים".

אבי לוי: "אין מקום לכמות מסחר כזו באשדוד"
לפני מספר שבועות העיר אילת אירחה את ועידת הקניונים, אירוע בו נטלו חלק כל אנשי העסקים המובילים במשק הישראלי. גם אבי לוי, מנכ"ל מליסרון קניוני עופר, נטל חלק באחד הפאנלים, שם אמר בצורה ברורה: "באשדוד הגענו למסקנה שבמקום להשקיע עשרות מיליוני שקלים בקניון שלנו בעיר, בה יש מתחרה חדש, ביג פאשן אשדוד, מוטב להוריד את הקניון הזה ולבנות שכונת מגורים מוצלחת לצד מתחם מסחרי. זה מטבע הדברים ייתן לנו צורה טובה להשקעה. הרבה קניונים יצטרכו לעשות את אותו מהלך".

ביום שני בבוקר קיימתי שיחת טלפון ארוכה עם אבי לוי, שאמר לעיתון "המגזין": "בסופו של דבר אין מקום לכמות מסחר כזו באשדוד, כפי שיש היום לאחר פתיחת הביג פאשן. מדובר בתחרות קשה ביותר, ואנחנו פועלים במציאות כזו שצריך להיות מספיק אמיץ לעשות שינויים משמעותיים, לראות מה יותר נכון לתושבים ולעיר וכמובן גם לנו. לאחר שורה של התייעצויות החלטנו שהכי נכון זה לסיים את דרכו של הקניון באשדוד באופן הדרגתי ולהקים שכונת מגורים עם מגדלי מגורים אטרקטיביים. שכונה שכזו תוכל לעזור לתושבי אשדוד מול מצוקת הנדל"ן הקשה שיש בעיר, מצוקה הקיימת היום למרבה הצער בכל פינה בארץ, וכבר התחלנו בשיחות מול עיריית אשדוד. מדובר בשכונה שלצידה יפעל מתחם מסחרי מצליח, והכל מצוי בשלבים תכנוניים. אני מאמין שהמהלך יבשיל מהר מאוד, למרות שלא כל הדברים תלויים בנו, אלא בשיתוף הפעולה מול עיריית אשדוד".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך