דעה אישית / מיקי נודלמן

התחבורה בישראל לאן לקראת השנה האזרחית החדשה
דעה אישית / מיקי נודלמן

אחרי שבשנת 2016 שבר ענף הרכב כל שיא אפשרי במכירת רכבים חדשים, וגמר את השנה במספר מטורף של מסירות, 320,000 אלף רכבים חדשים יצטרפו לכבישי ישראל רק השנה. נשאלת השאלה מה הולך להיות המצב ב-2017? הבלגן בכבישים חוגג, תאונות הדרכים הרבות רק שופכות דלק למדורה, תחבורה ציבורית בישראל רחוקה שנות אור מלספק פתרונות אפקטיביים.

מאוד אטרקטיבי וקורץ לקנות רכב חדש, בגלל תוכניות המימון הרבות והמגוונות, הכסף בבנק בתרדמת, והקהל הישראלי מאוד אוהב לקרוע "ניילונים", ולהוציא לשכן את העיניים. המבצעים קורצים, האפשריות רבות הטכנולוגיה מתקדמת ומפנקת והקהל מצביע ברגליים.
מכוניות עולות לכבישי ישראל מדי שנה בקצב הולך גובר ולא רואים את האור בקצה המנהרה. אין שום סיכוי שקצב בניית הכבישים והמחלפים החדשים, כמה שלא תהיה מהירה, תצליח להדביק את קצב כניסת הרכבים החדשים לשוק.

ונשאלת שאלה נוספת, ממשלת ישראל בכלל רוצה להפסיק את החגיגה? שהיא בעצם "פרה חולבת" של כספי מיסים מהציבור. למרכיב המס ברכבים חדשים בישראל אין כמעט אח ורע בעולם המערבי, כנ"ל במס הגבוהה על הדלק. נראה שבחגיגה הזו כולם מפסידים בלי לשים לב ובגלל זה החגיגה כל כך מוצלחת. אין לשכוח שתעשיית הרכב בישראל על שלל ענפיה הרבים:
יבואנים, חברות ליסינג ומימון, סוחרי רכב, מוסכים, גרירה, חלפים, מוקדי שרות, וכדומה הם אחד המעסיקים הגדולים ביותר במשק הישראלי.
אני בטוח שיבואני הרכב ומכונות השיווק המשומנות שלהם מכינות לנו הפתעות

רבות גם לשנה הבאה, והציבור יכנס למלכודות שלהם ויפתח את הארנק.
אז מה צופן לנו העתיד? קשה לדעת… יש יותר שאלות מתשובות, האם הרכבים האוטונומיים יתחילו להיכנס לשוק? התחבורה הציבורית לאן? תאונות הדרכים הקשות, שהן במגמת עלייה מתמדת, בזבוז שעות העבודה בפקקים האין סופיים ברוב שעות היום, הצפיפות והעצבים בדרכים, הכניסות לערים הגדולות שהופכים קשות מיום ליום, כי אם יש מישהו שחושב שיש לנו עוד הרבה שנים לפני שנעמוד בפקק אין סופי גם בדרך לעבודה והביתה וכמובן בשבתות וחגים בדרך לאתרים היפים בארץ ישאל, פשוט נירדם בשמירה, וכל שנה שעוברת בלי פתרונות ממשלתיים לשאלות הרבות, תביא אותנו לכאוס תחבורתי שיש האומרים שהוא כבר בפתחנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך