הכינו את גופכם לחורף

השמש אמנם מתעקשת להמשיך ולזרוח, אבל גם אם זה לא נראה ככה כרגע, החורף בכל זאת מחכה לנו מעבר לפינה. אם אתם רוצים להמשיך לשמור על האנרגיות הטובות של הקיץ גם בחורף, זה הזמן להתכונן ולהכין את הגוף לחודשים הקרים.

תקופת המעבר שבין הקיץ לחורף מאופיינת במזג אוויר שמשתנה על בסיס יומי, בטמפרטורות נמוכות יותר וביום שמתקצר. כל אלה משפיעים על הגוף שלנו, ואם אנחנו רוצים להמשיך ולשמור על הגוף ולחזק את המערכת החיסונית, כדאי להקפיד יותר מתמיד על תזונה ועל פעילות גופנית. רוצים לדאוג לעצמכם ולטפל בעצמכם לקראת החורף? ככה תעשו את זה.

ספקו לגוף את החומרים הדרושים לו

כדי שהגוף שלכם יוכל להמשיך ולתפקד כרגיל, הוא זקוק לכמה חומרים שמתפקדים בגוף כלבני בנייה, אחד החשובים שבהם הוא החלבון. חלבונים מעורבים כמעט בכל תהליך שמתרחש בגוף שלנו, מנשימה דרך חילוף חומרים ועד בניית רקמות חדשות. כדי לשמור על הגוף בריא, שמרו על תזונה עשירה בחלבונים, בעיקר כשהחורף מתקרב. הוסיפו לתפריט בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב, כולם מזונות שמספקים לגוף רמת חלבון גבוהה יחסית.

שמרו על מערכת החיסון שלכם

תקופת החורף מביאה איתה יותר הסתגרות במקומות מחוממים ופחות שהייה באוויר הפתוח. כתוצאה מכך, רמת התחלואה בחורף עולה, וחשוב לשמור על מערכת חיסונית חזקה, שתוכל להילחם במחלות שסביבנו. מערכת חיסון חזקה לא רק מסייעת לשמור על בריאות כללית, אלא גם משחקת תפקיד חשוב בכל הנוגע לחילוף החומרים בגוף. כדי לשמור על המערכת החיסונית שלכם, דאגו לתזונה עשירה בוויטמין C (תמצאו אותו בכמויות נאות בכרוב, פלפל, בצל, ברוקולי, תות שדה ותפוזים) ובוויטמין אי (שנמצא בתירס, נבט חיטה ובחסה).

צאו לשמש

המזל הגדול שלנו, הישראלים, הוא העובדה שגם בחורף אנחנו נהנים ממספר ימים לא מבוטל של שמש. נצלו את ימי השמש האלה, צאו החוצה, ספגו קצת ויטמין D ונסו לבצע גם פעילות גופנית על הדרך. לוויטמין D יש חשיבות גדולה בכל הקשור לבריאות הגוף, ובעיקר לבריאות ילדים, נשים בהריון וקשישים. הוא אחראי לספיגה של סידן בגוף ולשמירה על רקמת העצם. אם אתם מרגישים שאינכם נחשפים מספיק לשמש בימות החורף, דאגו לתזונה עשירה בוויטמין D, כמו חלמון ביצה, חמאה וסלמון.

שמרו על המשקל

משקל תקין מסייע לשמירה על בריאות כללית של הגוף, כך שלקראת החורף חשוב במיוחד לשמור על משקל תקין ולהימנע מעלייה במשקל. דאגו שהתזונה שלכם תהיה מאוזנת ואל תשכחו גם פעילות גופנית. כך תוכלו לא רק לשמור על המשקל הקיים, אלא גם להיפטר מקילוגרמים מיותרים. כדי לשמור על תזונה מאוזנת בחודשים הקרים, הוסיפו מרק ירקות לתפריט היומי, נסו לאכול ירקות בטמפרטורת החדר במקום ישר מהמקרר והקפידו לשתות הרבה מים.

הטיפים נלקחו מתוך אתר : http://www.goodnutrition.co.il/

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך