תערוכת "מבשלים אמנות" – סיקור

30 צלמים, 30 שף ואנשי קולינריה ו-30 אמנים היוו את המרכיב העיקרי שבישלה עיריית אשדוד בשיתוף החברה העירונית לתרבות הפנאי לרגל חגיגות ה-60, בתערוכה יוצאת הדופן "מבשלים אמנות", שנפתחה ביום ראשון בערב בבית האמנים ע"ש אריה קלנג באשדוד.
תערוכת "מבשלים אמנות" - סיקור
מבשלים אמנות. צילום: odrey

את קירות בית קלנג עיטרו עשרות יצירות בשתי קומות המבנה, תותים טריים וכוסות קאווה חולקו לכל האורחים שהגיעו לאירוע הפתיחה, בו לקחו חלק 90 אמנים תושבי העיר אשדוד, בנוכחות של מעל ל- 500 מבקרים שהגיעו לצפות, להתרשם, לחוות, להתרגש ולפרגן ובנוכחותם של ראש העיר – ד"ר יחיאל לסרי, אורן טואיל -מנכ"ל החברה עירונית לתרבות הפנאי, נעמי אדר הופמן -המשנה למנכ"ל ומנהלת מוסדות האמנות, מנכ"ל החברה לתיירות בעיר אשדוד מר עופר דרי ומכובדים רבים ונוספים. התרגשות ניכרה על פניהם של אוצרי התערוכה הצלם דן לב ועילית אנגל ומפיק התערוכה פבל טולצ'ינסקי –צלם אשדודי מוכר, שצילם בעצמו את אחת היצירות שהוצגו בתערוכה. על עמדת ה-די.ג'יי הופקד השף ישראל אהרוני.

אירוע הפתיחה הציג תערוכה מרשימה שעוררה התרגשות בקרב האמנים וותיקים שהשתתפו בתערוכות רבות ובעיקר בקרב אלו מהאמנים שזוהי להם התערוכה הראשונה בה הם נוטלים חלק.
התערוכה מורכבת ממיצגים מרשימים המשלבים אתרים שונים בעיר, על פיהם הכינו השפים מנות בדגש על צבעים ולאחר מכן- יצירות אמנות כשכל היצירות "מדברות" באותה השפה.

את האירוע פתח ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי שאמר, "אנו חוגגים 60 לעיר אשדוד, אין לי ספק שהאירוע הזה הוא אחד האירועים המשמעותיים – חגיגה  שכוללת בתוכה גם אוכל שאומנם מופיע בצילומים אך מצליח לעורר תיאבון. כידוע אשדוד התברכה במסעדות מצוינות והעיר הפכה למרכז קולינרי מצליח בארץ. שבוע "מדברים מהבטן" אך נפתח וצפויות לכולם בהמשך עוד הפתעות מלאות אמנות ויצירה. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה ומזמין את כל תושבי העיר ליהנות ולהגיע לצפות".

מבשלים אמנות. צילום: odrey
מבשלים אמנות. צילום: odrey

כשצלם האוכל הנודע דן לב התאהב באוכל בגיל 8, הוא לא חשב שיום אחד הם יפגשו ברמה המקצועית ויובילו לקריירה משגשגת. כשפגש את המצלמה בגיל 14 התחיל לצלם ולא הפסיק; אך כשאיחד את שתי האהבות לאחת הבין שהוא במקום הנכון ,יחד עם שותפתו לעבודה ולאצירת התערוכה עילית אנגל , הגו ויזמו את  פרויקט "color food" שבאחת מסדנאותיוהשתתפה נעמי אדר הופמן ומכאן נולד המיזם האמנותי המשותף לערוך פרויקט מיוחד בעיר אשדוד לרגל חגיגות יום ההולדת ה- 60 לעיר.

לדבריה של נעמי אדר הופמן ,המשנה למנכ"ל החברה לתרבות ומנהלת מוסדות האמנות, "אנו נרגשים לראות את הבית הזה מלא ושוקק חיים, אמנות ופרגון. התערוכה "מבשלים אמנות" המוצגת לראשונה, נולדה לאחר חודשים של עמל המשותף לאוצרים, למפיק ובראש וראשונה לאמנים מאשדוד והתוצאות, כפי שבטח כבר הספקתם לראות יצירתיות ומרשימות ".

האוצרים מספרים כי הפרויקט באשדוד שונה מהרגיל ויש בו שילוב של שלושה סוגי אמנים. בדרך כלל העבודות בפרויקטים שלנו מתבססות על תמונת אווירה שבהשראתה נוצרת מנה וכאן נכנס רובד נוסף של יצירת אמנות שמשלימה את הסט ומעניקה לו נפח מרשים. דן סיפר לקהל כי התערוכה המשקפת אהבה לאוכל ולאמנות ,מתארת באופן נאמן  את התמהיל האנושי של העיר ומציגה את הוויית האוכל המיוחדת  ,את הניחוחות ואת האמנות ," פגשנו פה במהלך היצירה אנשים מיוחדים שמחוברים לעיר בנשמה"-הוא מוסיף-"ופגשנו עולם קולינרי  נפלא ועשיר האופייני כל כך לעיר הזו."

תערוכת "מבשלים אמנות באשדוד", פתיחה: 4.12.16, נעילה: 5.3.17. בית אריה קלנג, רח' יאיר 2, אשדוד. למידע: 08-9221883. 

wr1a0557
מבשלים אמנות. צילום: odrey

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך