שפעת העופות התגלתה במושבים סמוך לאשדוד

שפעת עופות התגלתה עתה גם במושב באר טוביה ובקיבוץ רבדים. צוותי משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועלים מאתמול בשטח הלול בקיבוץ עין צורים למיגור מחלת השפעת שהתגלתה במקום אתמול. במשרד החקלאות מדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים

צוותי משרד החקלאות ופיתוח הכפר פועלים מאתמול בשטח הלול בקיבוץ עין צורים סמוך לקריית מלאכי למיגור מחלת השפעת שהתגלתה במקום אתמול. בהתאם לנוהל שפעת העולמי, המבוצע גם בישראל. מפקחי המשרד ממשיכים בניטור אקטיבי בכל האזור.
במסגרת הניטור והבדיקות, נשלחו לבדיקות מעבדה גם דגימות מלולים נוספים ברדיוס של 10 ק"מ ממוקד המחלה שהתגלה אתמול, וכן מלול בקיבוץ רבדים, אשר מנהל החווה מעין צורים עובד בשתי החוות ברבדים ובעין צורים. תוצאות בדיקות המעבדה שהתקבלו עתה מלמדות כי המחלה התגלתה גם בבאר טוביה (רדיוס 10 ק"מ) וברבדים. העופות הנגועים יטופלו לפי הנוהל. במשרד החקלאות מדגישים כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות וביצים.

משרד החקלאות קורא למגדלי ציפורי נוי ועופות חצר וכן לולי חופש, להחזיק את העופות בתוך מבנים, ולמנוע שוטטותם בשטח פתוח בכדי להקטין את סכנת ההידבקות מעופות בר.

תוצאות בידוד הנגיף במעבדת המכון הווטרינרי מעלות כי מדובר באותו תת-זן של שפעת עופות שהתגלה עתה גם במספר מדינות באירופה, ואשר אותר לראשונה בישראל לפני כשבועיים בקיבוץ חפציבה. דבר המחזק את הסברה כי ציפורים נודדות שעתה חולפות מעל ישראל ממזרח אירופה ואסיה דרומה, הביאו את המחלה גם לישראל. המשרד ממשיך בתחקיר אפידמיולוגי.

במשרד מדגישים (ללא קשר לאמור לעיל) כי ככלל יש לקנות ביצים אך רק שהן ארוזות מכל צדיהן בקרטון או בניילון, ולצרוך אותן רק לאחר בישול כיאות.

מרבית בני האדם שנדבקו בשפעת עד כה היו במגע ישיר עם עופות נגועים, אך ישנם גם דיווחים שלא הוכחו על בני משפחה שנדבקו זה מזה. שפעת העופות תוקפת בעיקר בני אדם צעירים (כ-70% מאלו שנדבקו במחלה היו מתחת לגיל 20).התסמינים הקליניים של בני אדם שחלו בשפעת העופות (H5N1) דומים מאוד לאלו של בני האדם שחולים בשפעת האנושית הרגילה (H3N2). מתברר, כי הנגיף H5N1 הקטלני מעביר מטען גנטי בינו ובין אחד ממיני נגיף השפעת הרגילה, ויוצר מוטציה קטלנית הגורמת למוות מהיר בהדבקתו את האדם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך