לראשונה בישראל: טיפול חדשני מנע מגדי קינדה לגמור את העונה

גדי קינדה, קשרה של מ.ס אשדוד, אמור היה לגמור את העונה, בגלל פציעה קשה ברצועה הקדמית והצידית, ש"נתלשה" מהברך. אבל טיפול חדשני שכלל הזרקת תאי דם לבנים "וקידוח"בברך שיצור דימום ל"הדבקה" של הרצועה מחדש, יחזיר את קינדה למגרשים כבר בקרוב, הפיזיותרפיסט של הקבוצה, אורי ביינרט, שהיה אחד המעורבים המרכזיים בתהליך: "מה שקורה מבחינת המעטפת הרפואית במ.ס אשדוד אינו ברור מאליו. חייבם לתת קרדיט לג'קי בן זקן ורפי נידם, שנותנים לנו את כל מה שאנחנו מבקשים"
לראשונה בישראל: טיפול חדשני מנע מגדי קינדה לגמור את העונה

לפני כחודשיים לא ידעו מה לעשות במ.ס. אשדוד. גדי קינדה, אז השחקן ביכולת הטובה ביותר בקבוצה שלא הצליחה לנצח, נפגע באימון והיה נראה שהקבוצה ספגה "מכה אנושה" וקינדה גמר את העונה. קינדה נפגע ברצועה הצידית והקדמית (ומיד נסביר) ובפציעות כאלה, הטיפול והניתוח אורכים בין חצי שנה לשנה. או במילים אחרות – העונה מסתיימת.

אבל טיפול חדשני, שנעשה לראשונה בישראל, יחזיר ככל הנראה את קינדה למגרשים, כנראה כבר בסיבוב השני. אין ספק שקינדה, הצוות הרפואי ומ.ס אשדוד, יצרו תקדים שקבוצות רבות ושחקנים רבים בישראל ואולי בעולם, יעזרו בו. אבל נתחיל מההתחלה. קינדה נפצע בשתי רצועות. הוא סבל מקרע חלקי ברצועה הצולבת הקדמית וקרע מלא של הרצועה הצידית הפנימית. מה היה הייחוד עם הסיפור עם גדי? הרצועה הצידית הפנימית נקרעה מהאחיזה לעצם הירך, כלומר התנתקה והפסיקה לעשות את פעולתה להחזיק את הברך. קשה אפילו לתאר את זה, פציעה כמו שאמרנו שהיא מסכנת קריירה.

בתחילה רצו לעשות ניתוח של שחזור רצועות וזמן ההחלמה הצפוי היה בין 6 חודשים לשנה. עונה נגמרה? מסתבר שלא. הצוות הרפואי במ.ס אשדוד החליט לנסות טיפול שכמעט ולא נעשה בו אף פעם שימוש. לא רק בישראל, אלא בעולם. אפילו הספרות המקצועית דיווחה על מקרה בודד אחד של שחקן בפרמיירליג, באנגליה, שעשה אותו וחזר לשחק כדורגל.

אז מהו הטיפול? מסתבר כי ישנה זריקה שניתן לשחקן שנקראת PRP (כמות עצומה של תאי דם לבנים). הזריקות האלה מאוד נפוצות לקרעים של שרירים, אבל לא מתעסקים באיחוי של קרעי רצועות בוודאי לא כמו במקרה של קינדה שבו היה צריך ממש "להדביק" את הרצועה חזרה לעצם. רופאי אסף הרופא, במחלקה אורתופדית הזריקו לקינדה את הזריקה בנוסף ליצירת דימום "מעין קדיחה עם מחט" כשהדם מייצר את "הדבק", שנחוץ להדבקת הרצועה שוב לברך. וזה עבד.

זה צמצם את זמן ההחלמה. 3 זריקות על בסיס של זריקה אחת לשבוע במשך 3 שבועות. לאחר שבועיים ערכו בדיקה וצילום שהראו שבעצם הרצועה התחברה יחד לעצם. הטיפול התקדימי הוכרז בהצלחה. אחד האנשים הפעילים ביותר בתהליך הוא אורי ביינרט, פיזיותרפיסט הקבוצה, שנמצא כבר 10 שנים בקבוצה. לא פעם אנחנו רגילים לראות שחקנים שאחרי שער, רצים אליו לחבקו, בגלל הטיפול המסור שלו בהם, שהחזיר אותם למגרש. רק בשנה שעברה היו פציעות מסכנות קריירה לחן עזריאל, אמיר בן שמעון ורועי בקל, שניתוח וטיפול של אורי והצוות הרפואי החזיר אותם לפעילות. אגב היום, אולי לא היו מנתחים אותם, אלא היו זוכים לטיפול של קינדה.

אורי ביינרט: "במ.ס אשדוד יצרו כבר לפני הרבה שנים מערכת רפואית שעושה שיתופי פעולה גם עם "אסותא מרכזים רפואיים" וגם עם אסף הרופא. זה הגיע למצב שאין היום שום דבר שאנחנו לא יכולים לתת לו מענה רפואי. יש פה מערכת עם שני רופאים אורתופדיים, כירורג ושני מעסים שכולם צמודים ועומדים לרשות הקבוצה וזו מעטפת רפואית שאינה ברורה מאליה, בוודאי לא בכדורגל הישראלי. חייבים לתת קרדיט לג'קי בן זקן ורפי נידם, שהם סומכים עלינו בעיניים עצומות ונותנים לנו לעבוד בצורה חופשית וללא התערבות וזה הדרייב שלי. אי אפשר למדוד את זה בשום ערך כספי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך