הצצה אל מאחורי הקלעים של אופרת "הספר מסביליה"

מחר (6/12) - תוצג במשכן לאמנויות הבמה אופרת "הספר מסביליה", רגע לפני שזה קורה - הצצה אל מאחורי הקלעים.
הצצה אל מאחורי הקלעים של אופרת "הספר מסביליה"
מאחורי הקלעים של אופרת "הספר מסביליה"

האדריכל חזי בליישטיין מנכ"ל הסימפונית אשדוד: לשת"פ עם האופרה הירושלמית יש משמעות אסטרטגית עבורנו 

"לשיתוף הפעולה עם האופרה הירושלמית במסגרתו אנו מעלים השבוע את הספר מסביליה במשכן האומנויות באשדוד, יש משמעות אסטרטגית לפיתוחה העתידי של התזמורת הסימפונית אשדוד" כך אומר השבוע אדריכל חזי בליישטיין מנכ"ל התזמורת. שיתוף הפעולה עם האופרה כולל גם שני מופעים נוספים בתיאטרון ירושלים היוקרתי.

אופרת הספר מסביליה של רוסיני שנכתבה לפני כ-200 שנה ועברה הסבה מודרנית, מספרת את סיפורם של מנהל סופר מרקט מבוגר ועשיר ורוזן שובב שנלחמים על ליבה של רוזינה, כאשר הספר מסביליה מסייע לרוזן לשנות בכל פעם את מראהו. "אנו מנסים לקחת דוגמא מהתזמורת הסימפונית של ראשון לציון שהפכה לתזמורת הבית של האופרה הישראלית ת"א. התזמורת הסימפונית של אשדוד מתכוונת להפוך לתזמורת הבית של האופרה הירושלמית", אומר המנכ"ל חזי בליישטיין ומוסיף כי התזמורת הסימפונית אשדוד שהוקמה לפני כ-20 שנה עם גל העלייה מחבר העמים ופנתה בעיקר לקהל יוצא חבר העמים , משנה את האסטרטגיה שלה ופונה לקהלים רחבים ומגוונים".

על פי מדיניות זו התזמורת הסימפונית של אשדוד מקיימת סדרת קונצרטים מוסברים בבית יד לבנים עם הפסנתרנית אורית וולף והמנצח ואג פפיאן שהוא המנהל האומנותי של התזמורת,  מופיעה בפרויקט מחווה לשירי אריק איינשטיין, יצרה פרויקט משותף עם המלחין קובי אושרת ומשתפת פעולה עם המאסטרו גיל שוחט המשלב מוזיקה קלאסית עם מוסיקה פופולארית.

המנכ"ל אדריכל חזי בליישטיין:  "התזמורת הסימפונית אשדוד מופיעה בכל האולמות החשובים בארץ בחיפה, כרמיאל, הרצליה, אולם רקאנטי במוזיאון ת"א בהיכל התרבות בת"א, בירושלים וכמובן באשדוד. כאן במשכן האומנויות אנחנו מופיעים בשלושה קונצרטים בסדרה "הקלאסית הגדולה" ביחד עם תזמורת רשות השידור-ירושלים ותזמורות חשובות אחרות".

בליישטיין: "אנחנו מופיעים בפני אולמות מלאים אך עלינו להיות עם הפנים לעתיד ולכן אנו פונים היום לקהל צעיר יותר ומנסים להנגיש אותו למוסיקה הקלאסית. הטבע עושה את שלו וקהל הקונצרטים המבוגר הולך ומתמעט. מדובר בתופעה עולמית שעל התזמורות בארץ ובעולם להתמודד איתה.

"בנימה אופטימית מסיים המנכ"ל חזי בליישטיין ומוסיף: "אנו רואים יותר ויותר את מנויי הפילהרמונית של ת"א ומנויי התזמורת של ראשון לציון שמוותרים על נסיעה לקונצרטים בתל אביב ובראשון לציון ומעדיפים להגיע אלינו לקונצרטים איכותיים במשכן לאומנויות הבמה באשדוד, בהם נוטלות חלק התזמורות הטובות בארץ ואנחנו  לצידן".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך