בוטלה השביתה בבתי הספר שתוכננה להיום בבוקר

בית הדין הארצי לעבודה אישר את בקשתם של משרדי האוצר והחינוך לנוציא צו מניעה נגד ארגון המורים, שתכנן להשבית את הלימודים בבתי הספר העל-יסודיים למשך שעתיים בשעות הבוקר

בית הדין הארצי לעבודה נענה הערב לבקשת משרדי החינוך והאוצר והוציא לארגון המורים צווי מניעה, על רקע כוונתו לנקוט הבוקר (שני) בעיצומים ולהתחיל את הלימודים בשעה 10:00.

במסגרת הדיון המשפטי מתח בית הדין ביקורת על התנהלותו של ארגון המורים וציין כי "ביד אחת הוא מודיע על הפסקת עיצומים ומבקש לבטל דיון, וביד השנייה מכריז על עיצומים בהבל פה". עוד קבע בית הדין כי "התנהלותו של ארגון המורים אינה עולה בקנה אחד עם אמות המידה המחייבות את הצדדים ליחסי עבודה קיבוציים".

המהלך של ארגון המורים מגיע במסגרת התמיכה המחודשת שלו במאבק השכר של המורים מול משרד החינוך. "שר החינוך ממשיך להתעלם מהבעיות הקיימות במערכת החינוך, ממורים, מתלמידים ומהוריהם", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז. "לא כל בעיות השכר נפתרו ולא רק זאת, אלא גם בעיות נוספות הקיימות בחינוך העל יסודי. לאור זאת החלטנו להחריף את המאבק ודורשים ממנו שימלא את תפקידו כשר חינוך קודם כל".

במשרד החינוך תקפו את ארגון המורים על ההחלטה להשבית את הלימודים, וטענו כי הוא בוחר לפגוע באופן שיטתי, קבוע ושרירותי במערכת החינוך. "ארגון המורים לוקח בשבי אלפי מורים ותלמידים, ורק בשל מאבקים פנים ארגוניים על רקע של כח ושליטה", נמסר ממשרד החינוך. "משרד החינוך מבהיר כי הלימודים בחטיבות הביניים מתקיימים כרגיל".

המהלך מצטרף להחלטה הקודמת של יו"ר ארגון המורים לתמוך במאבק המורים כדי ללחוץ על משרד החינוך. לפני כשבועיים החליט ארז להחריף את המאבק והוציא הנחייה שאין אישור יציאה לטיולים. במקביל, הארגון קבע שגם סיורים חד יומיים לא יאושרו, למרות שלא יצאה כל הודעה מסודרת של ארז בעניין. בפועל, סיורים ערכיים, משמעותיים, חשובים, פשוט לא מתקיימים.

צילום תמונה: פלאש 90.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך