מחריפים את המאבק: בתי הספר העל-יסודיים יושבתו מחר בבוקר

משרד החינוך בתגובה: "ההחלטה הזו לוקחת בשבי אלפי מורים ותלמידים". מטה מאבק המורים: "מברכים על ההחלטה"

ארגון המורים הודיע שישבית מחר (שני) את הלימודים בחינוך העל-יסודי, בכיתות ז' עד י"ב, בין השעות 8:00 ל-10:00 בבוקר. זאת, במסגרת העיצומים שבהם פתחו בארגון בעקבות בעיות בשכר המורים וסחבת במשרד הממונה עליהם.

יו"ר הארגון, רן ארז, הסביר את ההחלטה ואמר כי "שר החינוך ממשיך להתעלם מהבעיות הקיימות במערכת החינוך, ממורים, מתלמידים ומהוריהם. לא כל בעיות השכר נפתרו ולא רק זאת, אלא גם בעיות נוספות הקיימות בחינוך העל-יסודי". עוד הוסיף ארז כי "לאור זאת, החלטנו להחריף את המאבק ואנו דורשים ממנו שימלא את תפקידו כשר חינוך".

משרד החינוך מבהיר כי הלימודים בחטיבות הביניים יתקיימו כסדרם. זאת, משום שחלק ממורי החטיבה הם עובדים המאוגדים בהסתדרות המורים, מה שאומר שאלו לא ישבתו, בעוד אחרים חברים בארגון ולכן הם כן ישבתו. במקביל, הוא פנה לבית הדין לעבודה בבקשה דחופה כדי למנוע את השביתה.

בחודש שעבר פתח ארגון המורים בסכסוך עבודה מול משרד החינוך, שבמסגרתו לא נערכו פעילויות מחוץ לבתי הספר. "לא ניתן למדינה לטאטא את הבעיה מתחת לשטיח. שכר הוגן בזמן זו לא סיסמא אלא חובה של המדינה כלפי מוריה", אמר אז ארז. בשבוע שעבר הגיעו הארגון ומרכז השלטון המקומי להסכמה לפיה יופסקו העיצומים על פעילויות החוץ בתיכונים ובחטיבות הביניים.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ארגון המורים בוחר לפגוע באופן שיטתי, קבוע ושרירותי במערכת החינוך. הוא לוקח בשבי אלפי מורים ותלמידים, ורק בשל מאבקים פנים ארגוניים על רקע של כוח ושליטה. משרד החינוך מבהיר כי הלימודים בחטיבות הביניים מתקיימים כרגיל וכי התלמידים מתבקשים להגיע לבתי הספר".

צילום: tomer neuberg פלאש 90.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך