האם בקרוב יפורסמו מכרזי מחיר למשתכן באשדוד ?

משרד הבינוי והשיכון בבשורה משמחת לזוגות הצעירים ולאלה שעדיין לא רכשו דירה ונחשבים זכאים להשתתף במכרזי מחיר למשתכן
בניינים מול פארק אשדוד ים

פרויקט מחיר למשתכן נכנס לחיינו לפני מספר שנים, כאשר במשרד השיכון החליטו לנסות ולהוזיל את מחירי הדיור בארץ, ולאפשר לזוגות צעירים לקנות בית בהישג יד ובמחיר טוב יותר מהקיים. לבנתיים מכרזים כאלן שווקו במספר ערים מהפריפריה בעיקר , אך גם בערים כדוגמת ראשון לציון, רעננה, ירושלים וראש העין שקרובות יותר למרכז התקיימו מכרזים.

בשורה משמחת בעניין מגיעה הבוקר לאחר שכעת ע"פ עיתונאים בכירים ומומחי נדל"ן שמפרסמים הבוקר כי במשרד הבינוי והשיכון מבקשים להקצות כמה מאות יחידות דיור ממה שעתיד להיבנות בעיר אשדוד במהלך שנת 2017 לטובת מחיר למשתכן. פירושם של דברים הוא הוזלה של עד 30% מהמחיר הקיים לזכאים שלא רכשו דירה עד היום.

ע"פ אותם פרסומים ההחלטה בעניין זה כבר התקבלה וכבר במהלך חודש ינואר הקרוב יוצאיו במשרד השיכון מכרזים לקבלנים ע"מ כך שאלה יציעו את המחיר הזול ביותר עבור דירה לזכאי.

ולטובת אלו שלא מעודכנים, כאמור, פירוש צמד המילים 'מחיר למשתכן' היא שיטת שיווק של קרקעות המיועדות לבנייה של דירות מגורים, ואשר על פיה מתחרים יזמים המעוניינים לזכות במכרז לפיתוח ובנייה במתחם הקרקע שעליו יבנו הדירות למגורים, על המחיר הסופי של הדירה שאותה ישלם הקונה הסופי-המשתכן. הזוכה במכרז הוא זה המציע את המחיר הסופי הנמוך ביותר לדירה על פי תנאים שנקבעו במכרז. לצורך פרסום המכרז, ניהול התהליך ובחירת הזוכה, מוקמת מנהלת פרויקט ייעודית, שתפקידה לפקח על עמידת הקבלן בהתחייבויותיו מול משרד השיכון ומול רוכשי הדירות לרבות מחירי הדירות.

בשנת 2015 החליטה ממשלת ישראל להרחיב את התוכנית[6] ולבנות במסגרתה אלפי יחידות דיור שיוצעו לזוגות נשואים או רווקים מעל גיל 35, שלא הייתה בבעלותם דירה ב-5 השנים האחרונות. אחת המטרות הייתה להוריד את מחירי הדיור בישראל. משרד הבינוי הקים אתר ייעודי שבמסגרתו מוצגים פרויקטים במסגרת מחיר למשתכן. באתר מוצגים פרויקטים של מחיר למשתכן ביישובים שונים בישראל אליהם ניתן להירשם להגרלה כאשר היא נפתחת. לאחר מכן מוצגות באתר תוצאותיה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך