הכלה למעשה

"שלום לך, רציתי לכתוב לך ולהודות לך על כל מה שאת עושה עבור המיוחדים. אני אימא ממרכז הארץ, ילדתי לפני מספר שנים את בני, ילד עם תסמונת דאון. אני עוקבת אחרייך ואחר כתיבתך, זה נטע בי כוחות, זה גרם לי להתבונן מחדש על בני היקר, והצליח לעורר אותי לפעולה אחרת עימו. הנועם שבחיי - טור אישי/סיגל דוד-בוקסדורף
אישה מחובקת עם ילד

אני כבר לא מתביישת, אני לא מבוהלת ממבטים ברחוב, נהפוך הוא. כשמתחילים המבטים, שם אני מרעיפה על בני חיבוקים רבים יותר וגאה בו שבעתיים. כן, בדיוק שם, כביכול רוצה אני לפצות על שנים בהן החבאתי אותו מעין החברה". ובאותו השבוע בזמן שיחה בחדר המורות מגיעה חברה קרובה ואומרת בפני כולם: "סיגי את יודעת מה אני אוהבת לראות בבית שלך?" ואני כולי ציפייה, והיא ממשיכה: "אני אוהבת לראות כי נועם הוא חלק בלתי נפרד מכל בנותייך. החוקים הם אותם חוקים, השיחה ביניכם מתנהלת בגובה עיניים, הציפייה שלכם כהורים היא זהה, וגם הבנות מקיימות מולו שיגרה רגילה, בייחוד בשעת משחק, כשהוא שותף מלא ונהנה יחד עימן או כאשר הוא מנסה להפריע, ואז ננזף כאחרון הבוגרים".

מבקשת אני לומר כי מושג "ההכלה" מתגבש ומתחיל לבעבע מרגע ההולדה, מרגע ההבחנה, בתוך תא המשפחה. דרך התייחסות המשפחה אל המיוחד שבה היא קריטית להנגשה שלו בחברה. האופן בו יתגלגל מושג "ההכלה" מבני המשפחה אל החברה בה יימצא הילד המיוחד, יהא תמיד תלוי בתפיסת יושבי הבית את המיוחד בקרבם. משפחה אשר תבקש לראות את האתגר למרות הקושי, את המסר ולא את הכשל, שתצליח לראות כי הדרך הארוכה היא לעיתים גם הדרך שבה יש למידה עמוקה, זכה וכנה. משפחה אשר תסכים לחשוף את בנה ובתה ולא תתבייש בהם, משפחה אשר תדבר איתם בצבעי הקשת המגוונים ולא כתמונה חד-ממדית בעלת גוון אחד. כן, זו המשפחה שתמשיך להוביל את כולנו להכרה כי "הכלה" מתחילה בכל אחד ואחת מאיתנו, הרבה לפני היותנו משפחה מיוחדת. כאינדיבידואל, עלי ראשית להיות מסוגל/ת להכיל את עצמי בכל מסע חיי. לאהוב את עצמי, להיות סלחן כלפי עצמי. אל תחמירו עם עצמכם, היו שם תמיד עבורכם, כי אם תצליחו להכיל את כל הווייתכם בכל זווית אפשרית, משם תגיע הברכה באופן טבעי להכיל את כל מי ששונה ממני, שחושב אחרת מדעותיי ואף מעוניין בדברים שונים ממני.

עלינו לקבל שכל אחת ואחד שונה לגמרי מרגע בריאתו, מעצם מחשבתו ורצונותיו. עלינו לזכור, שפנינו נישאות לבניית עתיד טוב יותר, לבניית עתיד בו המילה "הכלה" תהווה חלק אינטגראלי מהמעשים היומיומיים שלנו – עלינו להישבע תוך אמונה אמיתית ותוך הכרה, ש"המכיל" הוא בעצמו "המוכל" בכל מקום, וזו הערבות ההדדית שלנו בקיום חברה בריאה. ולסיום, המילה "הכלה" מגיעה מן השורש כ.ו.ל. המזכיר לי ש"כל ישראל אחים ואחיות – ושבת אחים ואחיות הוא רק ביחד". שבת של "הכלה למעשה" לכולנו. באהבה "תסמותקית" שופעת ומכילה מנועמיקו-מהממיקו.

מייל: sigaltismotek@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך