טיפים לפעילות גופנית לשמירה על בריאות הלב

מומחית הכושר והאצנית לשעבר סמנת'ה קלייטון עם טיפים כיצד פעילות גופנית יכולה להשפיע באופן חיובי על ליבנו ועל היבטים אחרים של בריאותנו.
טיפים לפעילות גופנית לשמירה על בריאות הלב
צילום: יח''צ חו''ל

הסיבות הרבות לעיסוק בפעילות גופנית ובתנועה מהוות נושא לדיון יומיומי, אך לעתים קרובות אנו מתמקדים אך ורק בתוצאות הנראות לעין, כגון הפחתת כמות השומן בגוף, הגדלת מסת השריר או שיפור גוון העור. מה שמרבית האנשים אינם תופסים הוא, כי דווקא היתרונות אשר אינם נראים לעין הם למעשה המרשימים ביותר; הם מסייעים לנו בשיפור או בשמירה על בריאותנו באופנים אשר ייתכן ואנו אפילו איננו יודעים עליהם דבר.

מומחית הכושר והאצנית לשעבר סמנת'ה קלייטון – מנהלת מחלקת הכושר של חברת הרבלייף מספרת כיצד פעילות גופנית יכולה להשפיע באופן חיובי על ליבנו ועל היבטים אחרים של בריאותנו:

  • ההשפעות החיוביות של הפעילות הגופנית בהן לא ניתן להבחין בעין הן החשובות ביותר.בין השפעות אלה ניתן למנות שיפור בתפקוד הלב, שיפור בחוזק השרירים, שיפור בתנועתיות של המפרקים ושיפור בהרגשה הכללית. אף כי לא ניתן לראות יתרונות אלה כדי להעריך אותם, הרי שהחדשות הטובות הן כי ניתן לחוש בהם; בייחוד ביתרונות לבריאות הלב.
  • לאחר שתתמקדו בתכנית לשיפור תפקוד הלב וכלי הדם במשך מספר חודשים, תתחילו להרגיש כי התרגילים הופכים קלים יותר, וכי מטלות היומיום דורשות פחות מאמץ מבעבר. תרגילי לב-ריאה (המוכרים גם פשוט בשם 'קרדיו') הם המונח המשמש לתיאור תרגילים המפעילים את הלב ומערכת הנשימה.
  • מכיוון שהלב הוא שריר, ופעילות גופנית מסייעת לשפר את יכולות שאיבת הדם של הלב, ניתן לכנות את אימוני הקרדיו גם 'אימון לחיזוק הלב'.
  • בכל יום, הלב פועם כ-100,000 פעמים בממוצע, ומשגר יותר מ-7,500 ליטרים של דם לכל גופכם. בכל פעם שאתם מגבירים את קצב פעימות הלב במהלך תרגיל קרדיו ממושך, הלב שלכם נדרש לשאוב דם בקצב גבוה יותר. ביצוע פעילות זו על בסיס קבוע מסייעת ללבכם להפוך למשאבת דם יעילה יותר, ופירושו של דבר כי בקרוב הוא יצטרך לעבוד פחות על מנת לקיים את פעולות הגוף בזמן מנוחה. כתוצאה מכך, קצב פעימות הלב במצב מנוחה יהיה נמוך יותר.

אם ברצונכם לקצור את היתרונות הבריאותיים הטמונים בתרגילים קרדיו-וסקולריים סדירים של הגברת פעילות הלב וכלי הדם, מומלץ להוסיף אותם ללוח הזמנים שלכם 3-5 פעמים בשבוע. התרגילים המבטיחים שיפור בתפקוד הלב וכלי הדם כוללים הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, ריקוד ושחייה, או כל פעילות אשר תותיר אתכם ללא אוויר לנשימה.

נכתב ע"י סמנת'ה קלייטון, ההתאחדות האמריקנית לפעילות אירובית וכושר גופני (AFAA), ההתאחדות הבינלאומית למדעי הספורט (ISSA). סמנת'ה היא מנהלת מחלקת החינוך לכושר בהרבלייף.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך