האחיות שטרית כובשות את אשדוד!

סיפור הצלחה: האחיות האשדודיות אליה וגל שטרית החליטו ללכת אחרי החלום ועושות חיל בעיצוב אופנה, היעד הבא: תפירת שמלות כלה.
האחיות שטרית כובשות את אשדוד!
Olian. צילום: טל אקוקה

לכבוד בואה של העונה הקרה וכניסתה של הקולקציה החדשה, הצטרפתי ליום צילומים שהתקיים באתר בנייה בצפון העיר של המותג המקומי לעיצוב שמלות ערב "Olian", השייך לאחיות המוכשרות אליה וגל שטרית וספגתי כמויות של סטייל, אמביציה ותשוקה לאופנה. בין סשן לסשן הבנתי מהן איך הכל התחיל, מאיפה הן מקבלות השראה ומה התוכניות שלהן לעתיד (רמז: לא מעטות). הרשמים לפניכם:

ספרו לי קצת על עצמכן
גל: בת 25, נשואה ואמא לילדה בת שנה וחודשיים והשני בדרך. מנהלת יחד עם בעלי את הסניף של ד"ר לק בביג. בנוסף, אני לומדת תפירה בבית הספר לאופנה Fashion Floor באשדוד, ומפתחת יחד עם אחותי אליה את Olian והאהבה לעיצוב אופנה.
אליה: בת 20, משוחררת טריה מצה"ל, בשנה הראשונה לתואר בתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה ומשקיעה כל דקה פנויה ב-Olian.

אז איך בעצם הכל התחיל? איך אחיות בשנות ה-20 לחייהן מחליטות יום אחד לפתוח עסק לעיצוב אופנה?
גל: אליה הייתה לקראת שחרור מהצבא וכמו כל בני גילה היא הייתה מאוד מוטרדת ממה שתעשה אחריו. תמיד הסתדרנו טוב וחלמנו לפתוח עסק משותף. מאז ומתמיד היא התעניינה באופנה ואני כבר מילדות חלמתי ללמוד תפירה וכך הגענו למסקנה שזה מה שמתאים לנו. החלטנו שאנחנו הולכות על זה יחד בגדול ולא מפחדות.

Olian. צילום: טל אקוקה
Olian. צילום: טל אקוקה

מהו בעצם הפירוש של שם העסק?
Olian – זה שילוב של אותיות מהשמות של בנות המשפחה שלנו, לקח לנו הרבה זמן להגיע אל החיבור המיוחד הזה.

כמה זמן אתן מתעסקות בתחום האופנה?
באהבה לאופנה התעסקנו מאז ומתמיד, העסק עצמו פעיל חצי שנה. בתור התחלה ביקשנו מקרובת משפחה שלנו שיודעת לתפור שתלמד אותנו את הבסיס ההכרחי, קנינו מכונת תפירה והתחלנו להתמקצע.

בהתחלה תפרנו שמלות מדגמים פשוטים כמו שמלות מיני חלקות ולאט לאט אזרנו יותר ניסיון ואומץ גם בדגמים מורכבים יותר. צילמנו חברות עם השמלות והעלנו את התמונות לאינסטגרם, לאט לאט בנות התחילו להתעניין ולפנות אלינו עם שאלות והזמנות לשמלות והבנו שיש פה פוטנציאל ואנחנו צריכות להרחיב את העיסוק בזה.

וכיום כשהעסק יותר מוכר ומצליח, איך אתן מתפעלות אותו?
גל: אליה ואני חושבות על הרעיונות לדגמים יחד מהראש ויש לנו תופרת שעוזרת לנו להגשים ולהפוך  כל חלום למציאות.
אליה: מעבר לזה, חילקנו בינינו את תחומי האחריות, גל מתעסקת יותר בפן הניהולי ואני בפן האומנותי והשיווקי ברשתות החברתיות.

מאיפה העבודה מתבצעת?
כרגע הכל מתנהל מבית, לקחנו חדר אחד והפכנו אותו לסטודיו קטן בו אנחנו עובדות יחד עם התופרת. בעתיד השאיפה שלנו היא לפתוח מקום במרכז העיר.

olian. צילום: טל אקוקה
olian. צילום: טל אקוקה

מאיפה אתן מקבלות השראה לדגמי השמלות?
אנחנו קודם כל הולכות עם ההעדפות האישיות שלנו בתחום האופנה ומקשיבות לתחושת הבטן שלנו, מעבר לזה אנחנו כמובן מתמקדות גם בטרנדים החמים ומעודכנות מאוד בכל מה שקורה בעולם האופנה, אנחנו מקבלות השראה רבה מעמודי אופנה באינסטגרם ומתוכניות טלוויזיה. כרגע אנחנו מעצבות שמלות ערב כשהחלום העתידי הוא לתפור גם שמלות כלה.

איך מתבצע הפרסום שלכן?
דרך הרשתות החברתיות, בעיקר באינסטגרם (oliendresses), וכלל שהזמן עובר זה מתפשט גם מפה לאוזן.

אתן עובדות גם מחוץ לעיר?
כן, עיקר העבודה שלנו היא כמובן מלקוחות מאשדוד. לאחרונה היו לנו כבר כמה הזמנות מחוץ לעיר, הופתענו במיוחד כשהגיעה אלינו לקוחה מאילת. בזכות הכוח של הרשתות החברתיות אנחנו מצליחות להגיע לכל חלקי הארץ.

מה טווח המחירים להשכרת שמלה?
המחירים כיום בשוק שמלות הערב מופקעים מדי לטעמנו ולכן אנחנו בעד מחירים שמתאימים לכל כיס. מחיר השכרת שמלה נע בין 500 ש"ח ל-1200 ש"ח.

לאיזה גילאים השמלות מיועדות?
אנחנו עובדות עם מגוון רחב של גילאים, מנערות ועד נשים מבוגרות מאוד.

מהם הטרנדים החמים כיום לקראת החורף?
מבחינת בדים – הקטיפה חזרה לאופנה ומבחינת צבעים – בעיקר ורוד עתיק, גווני חום ושמנת.

מה אתן מצלמות היום?
אלו בעצם הצילומים הראשונים לקולקציה הרשמית הראשונה שלנו, קולקציית שמלות ערב שמתאימות לחורף, בעיקר בגוונים של צבע גוף ואפור, עם בדי טול וחרוזים. זו קולקציה שעמלנו עליה רבות תוך כדי שלשתינו יש עיסוקים נוספים, אנחנו גאות לעמוד מאחורי התוצאה ומקוות להמשיך ולגודל בתחום.

Olian. צילום: טל אקוקה
Olian. צילום: טל אקוקה
אליה וגל בפעולה. צילום: טל אקוקה
אליה וגל בפעולה. צילום: טל אקוקה

עיצוב אופנה: אליה וגל שטרית, שיער ואיפור: אדווה סייר, דוגמנית: בקי וסטפריד, צילום: טל אקוקה ולידור שלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך