עוה"ד קופמן: "עילת הגירושין – פייסבוק"

עורכת הדין לענייני משפחה, שירה קופמן, מצביעה על נתון שבעצם כולם כבר מודעים לו: עילת הגירושין: פייסבוק. "במציאות של היום, אנחנו חרדים לכמות הלייקים שלנו בפייסבוק יותר מאשר למינוס בחשבון הבנק, אך כשהרשתות החברתיות חודרות לנו לתוך חיי המשפחה, אנחנו מחוייבים להגן על המשפחה בכלל ועל הזוגיות בפרט מההשפעות שלה" היא אומרת
עוה"ד קופמן: "עילת הגירושין - פייסבוק"

יותר ויותר זוגות נפרדים על רקע התנהלות מי מהם בפייסבוק ומתעוררת השאלה מדוע? "ובכן, מבדיקה של עשרות תיקים ברור כי מדובר בשני תרחישים נפוצים: התרחיש הראשון הוא הקלות שבה בן או בת הזוג נחשפים להצעות זוגיות. אם בעבר בת הזוג נדרשה להתאפר, להתלבש, למצוא בייביסיטר ולארגן ערב נשים רק כדי לצאת לבילוי שייתכן ובבילוי זה מישהו אחד או יותר יתחיל איתה, היום היא פשוט יושבת בבית עם פיג'מה ומקבלת הודעות בעלות תוכן מיני – וזה כדבר שבשגרה", אומרת עוה"ד שירה קופמן, מומחית לדיני משפחה ומעמד אישי.

עוה"ד קופמן מעידה כי גם היא זוכה לגל של פניות ברשת: "לפחות פעמיים בשבוע מי מ"חבריי" בפייסבוק יציע לי לצאת לבילוי או מעבר לזה וכל זאת שעה שהסטאטוס שלי מוגדר "כנשואה". כשאדם בוחר להיות חלק מרשת חברתית הוא למעשה חושף את עצמו לפתיחות ובין היתר לפיתויים שיתכן ויפגעו בזוגיות שלו. במסגרת התרחיש השני אדם נחשף לחיים האישיים של עשרות ומאות אנשים מהעבר וזה מהווה ברגעי חולשה בזוגיות את האפשרות לאתר בקלות את חברת הנעורים שבדיוק התגרשה, מה שמעורר את הצורך 'לחדש קשר' או מאידך להיחשף לחברים שהתגרשו יחדיו וחווים את משבר גיל ה-40 במסיבת פול מון בתאילנד, מה שמעורר את הרצון לארוז תיק קטן ולברוח".

gz3sj236

אז מה בעצם עדיף לנו ? להיות מנותקים מהמציאות של היום ולעצום את העיניים מתוך הנחה שהזוגיות שלנו לתפארת או להיחשף לרשתות חברתיות כדי להבין עד כמה הזוגיות שלנו חזקה? מחקרים מעידים שיש קשר ברור בין הפייסבוק לבין עלייה באחוז הגירושין. המחקר האחרון בנושא, פורסם בכתב העת 'מחשבים בהתנהגות האנושית' ולפיו אף שזה נשמע מפתיע שפרופיל בפייסבוק, גורם קטן כל כך בהשוואה למניעים אחרים של ההתנהגות האנושית, יכול להיות בעל השפעה משמעותית על סטטיסטיקות של מערכות יחסים בצורת שיעורי גירושים וחוסר סיפוק בנישואים, זו בכל זאת המציאות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך