"הפרקליטות מתנהגת בצורה אכזרית ולא אנושית כלפי הרב"

למרות שעבר שני ניתוחים מורכבים להסרת גידול מהראש, הפרקליטות דרשה לחלט 2 מיליון שקל ולהוציא צו הבאה לרב יאשיהו פינטו

"יש יד מכוונת שרוצה לפגוע בכל דרך ברב. בזמן שהוא שוכב על מיטת הניתוחים, כדי להוציא גידול אלים ומסוכן בראשו, אנשי הפרקליטות הגישו בקשה דחופה לבית המשפט להוציא צו הבאה לרב ולחלט 2 מיליון שקל באופן מיידי. השופט לא קיבל את הבקשה והעניק חודש נוסף לרב להתאושש ממצבו הרפואי ולהגיע לישראל", כך אומרים לאתר "אשדוד אונליין" גורמים המצויים לצידו של הרב בבית החולים "קורנל" במנהטן, שם עבר הרב המוערך מאשדוד, ניתוח להסרת גידול באזור הראש והצוואר. הניתוח המורכב התבצע בידי רופאים בכירים והוא נקבע לאחר שחלה הרעה נוספת וממשית במצבו.

כזכור, משפטו של הרב בפרשת העברת הכסף לתנ"צ אפרים ברכה, היה אמור לצאת לדרך לפני כחודש. הרב פינטו מואשם במסגרת הסדר הטיעון, אותו הוא אמור היה לאשר בשבוע החולף, במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט.

סנגוריו של הרב פינטו הסבירו כאמור, כי הוא אינו יכול להגיע בשל מצבו הרפואי. אלא שהתובעת, עו"ד רחלי חזן-פלדמן, ציינה כי ההגנה לא גיבתה זו במסמכים מסודרים. התובעת הסבירה בית המשפט המחוזי בת"א כי המסמכים שכן הועברו אינם רלוונטיים: "יש כאן זריית חול בעיני התביעה. יש כאן פרטים אישיים, טלפונים, ביטוחים, טיוטות ריקות, מישהו בחר לקחת את כל הניירת הרפואית שאין בהן תיעוד רפואי מספק ולתת לנו את הדבר הזה. לא פלא שיש חוסר אמון בינינו לבין הנאשם. יש לנו נאשם שלא התייצב, ולכן אנו מבקשים להוציא צו הבאה ולחלט את הערבויות או חלקן כפי שימצא לנכון בית המשפט", אמרה נציגת הפרקליטות.

עורך דינו של הרב הציע כי בית המשפט ישלח מומחה מטעמו, על חשבונו של הרב לארה"ב: "אני מבין את דברי חברתי לגבי כך שהמתכונת היא לא בדיוק כפי שאנו רגילים לה, אך מדובר ברופאים אמריקנים והם לא עובדים אצלנו. הוא לא עבר שני ניתוחים רק כדי לא להגיע לדיון. צריך קצת פרופורציות ויש אישורים רפואיים שאומרים את הדברים".

הרב עובר ימים קשים מאוד מבחינה רפואית. הוא עבר ניתוח להסרת גידול סרטני בבטנו, ונמצא במסלול של קבלת טיפולים כימותראפיים כדי לעצור את התפשטות הגרורות שהתפשטו לגופו.
הניתוח הראשון נדחה על-ידי הרב שוב ושוב במשך חודשים, בתקווה שתחול הטבה במצבו, אך עקב ההרעה לא היה מנוס מניתוח דחוף, מסובך ומורכב שארך חמש שעות.
בישיבת תזכורת שהתקיימה בראשית החודש שעבר במשפטו של הרב פינטו, המתנהל בפני השופט עודד מודריק, הביע בא-כוח המדינה ספק באשר לחומרת מצבו הרפואי של הרב, על-אף המסמכים שהוצגו. הניסיון המגונה נעשה במאמץ, מצד הפרקליטות, לכפות החשת המשפט. השופט מודריק דחה את טיעוני הפרקליטות, בעניין זה, נענה לבקשת ההגנה וקבע מועד מאוחר יותר לפתיחת המשפט.
הניסיון להטיל דופי בחוות הדעת הרפואית על מצבו הרפואי של הרב נעשה בד-בבד עם הניסיונות החוזרים ונשנים להחמיר עם הרב, מחד-גיסא, ולחפות על תנ"צ אפרים ברכה, מאידך-גיסא, על-אף שתנ"צ ברכה שיבש הליכי חקירה ומשפט וקיבל כספים שלא כדין. הניתוח הדחוף שנאלצו הרופאים לבצע מעיד, כי טיעוני הפרקליטות היו חסרי שחר, וכי אכן חלה הרעה ניכרת במצבו של הרב, שחייבה ניתוח מורכב.

בקרב חסידיו, שוררת דאגה מהתדרדרות הרפואית של הרב. מדובר בניתוח שני שעבר הרב בחודש האחרון. בקהילת "שובה ישראל", ממשיכים בקריאה המיוחדת לחסידים להרבות  בתפילות ובקריאת פרקי תהילים למען רפואתו והחלמתו המלאה והמהירה של הרב מהניתוח.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך