הפנינג בשכונה: "עוצמה" לקהילה

ביום רביעי (23/11) יערך במרכז קהילתי 'תקוותנו' הפנינג קהילתי ייחודי בשיתוף מרכז "עוצמה"
הפנינג בשכונה: "עוצמה" לקהילה
פעילות קהילתית במתנ''ס תקוותנו

ביום רביעי (23/11) ייערך במרכז קהילתי 'תקוותנו' הפנינג קהילתי ייחודי באופיו. מדובר ביוזמה של מנהל השירותים החברתיים בעיר ובשירות ייחודי של מרכז "עוצמה" והמחלקה לעבודה קהילתית בעיריית אשדוד בשיתוף החברה העירונית לתרבות הפנאי.

הפנינג "עוצמה" הינו אחד משורה של אירועים דומים העתידים להתקיים במהלך השנה בשישה אזורים שנקבעו מראש (רובעים א', ב', ג', ד', ו', ח') בשיתופה של החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד. אירוע הפתיחה ייערך ביום רביעי הקרוב  במרכז קהילתי  "תקוותנו". ההפנינג הפתוח לקהל הרחב מציע פעילות פנאי איכותית למשפחה כולה באמצעות משחקים שונים, הפעלה משותפת והיצע מגוון של תחומי עניין המספקים מידע בנושאים שונים הרלוונטיים לאיכות חייהם של תושבי הרובע והקהילה. בין הפעילויות המוצעות בהפנינג מתוכננות הפעלות של משחקי ענק לילדים ולהורים מלוות בפרסים, מעגל מתופפים, דוכני יצירה ואיפור, דוכני מזון ועוד.  מעבר לצד החברתי מרכז "עוצמה" מקיים סדנאות ומפגשים העוסקים בהתנהלות כלכלית למשפחות שעוברות סדנה דרך עמותת "פעמונים" כשלמעשה חלק מבוגרי הסדנה וההכשרה הופכים למדריכים  בעצמם של חלק מהתכנים, מועסקים באופן שוטף ולעיתים ממשיכים באופן פרטני עם משפחות שעוברות תהליכים דומים. מעבר לזה ישנן סדנאות משותפות יחד עם מרכז תעסוקה – סדנה של תדמית ותמיכה נבנית  בימים אלו כשמטרתה הכנה לעולם העבודה. הסדנה עוסקת בתכנים כמו: שפת גוף, הכנה לקראת ראיון עבודה, שוק  העבודה, הקמת עסק  ומיומנויות נוספות. בנוסף מתקיימים מפגשי קפה בוקר לאימהות בהם עולים תכנים של תעסוקה ושילוב קהילתי.

לדבריה של נוית דאובר, מ"מ רכזת פרויקט  "נושמים לרווחה" במרכז עוצמה המורחב, שאמונה על ההפנינג והפעילויות המשותפות המתקיימות במרכזים הקהילתיים באשדוד, "מטרתו של  ההפנינג לרדת "לשטח" וליצור מודעות לתכנים שאנו מציעים בקרב אוכלוסיות מוחלשות, לתת להם מידע על זכויותיהם וליצור גישור והנגשה של התכנים שזמינים עבורם במרכזים הקהילתיים. הרעיון בכללי הוא לתמוך בהם לצאת ממעגל העוני ולעשות שינוי בחייהם, מתוך זה אנחנו עונים על צרכים קהילתיים שצצים, לדוגמה: אם אנחנו רואים שיש הרבה נשים שלא עובדות באזורים המוחלשים שהוגדרו למרכז עוצמה, אנחנו מבצעים מיפוי של הצרכים ובהתאם לכך פותחים סדנאות ונותנים מענה לבעיות".

מקסים ממן, מנהלו של מרכז קהילתי 'תקוותנו'  הפועל ברובע ב', אחד הרובעים הוותיקים בעיר שמח על הטיפול הרב מערכתי באוכלוסיה ואומר כי התגייסותה של המערכת העירונית מאפשרת פתרונות למצוקות שונות ומאפשרת שיפור של ממש באיכות חייהם של התושבים המעורבים בפרויקט.  דוכן  הסברה של עוצמה שיפעל בהפנינג יציע מידע לעולים חדשים, הסבר על פעילותה של  מחלקה קהילתית בשם "דרך חדשה"- לקהילת יוצאי  אתיופיה ,מידע מלא הנוגע לניצול ולמיצוי זכויות, מרכז תעסוקה עירוני, מידע הנוגע  לפעילות האגף לשירותים חברתיים, מנהלות הרבעים ומידע אודות פעילותה המגוונת של  החברה העירונית לתרבות הפנאי באשדוד. בעתיד אגב, אמורים להצטרף גם תלמידים ממינהל החינוך -חניכים בפרויקט מעורבות חברתית, שיפעילו בעצמם  את אירועי ההפנינג ברבעים השונים בעיר.

יום רביעי, 23.11.16 החל מהשעה 16:30, מרכז קהילתי 'תקוותנו', המעפילים 21 רובע ב', לפרטים נוספים: 08-8523187.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך