איך לעבור בהצלחה ראיון עבודה?

מחפשים עבודה ועומדים לפני ראיון עבודה? 6 טיפים יעזרו לכם לעבור אותו בהצלחה.
איך לעבור בהצלחה ראיון עבודה?

אם אתם בתקופה בה אתם מחפשים עבודה והתמזל מזלכם והזמינו אתכם לראיון עבודה – חשוב שתכירו את הכללים שיעזרו לכם לצלוח אותו. מאבטלה לתעסוקה – שלב אחר שלב.

1 – עשו שיעורי בית – לפני שאתם מגיעים לראיון, עשו חקר קטן באינטרנט ושאלו מכרים אודות המקום, ברגע שיהיה לכם מספיק מידע על פעילות החברה תוכלו לציין בפני המראיין את החוזקות שלכם שיוכלו לתרום למקום ויסייעו לכם לקבל את העבודה. זיכרו – ידע זה כוח.

2 – לא לאחר – חשוב מאוד להגיע בזמן שנקבע לראיון ואף כמה דקות לפניו. תירוצים בפגישה הראשונה אף פעם לא מתקבלים בעין טובה.

3 – הופעה חיצונית – רושם ראשוני הוא לא דבר שניתן לעשות פעמיים, חשוב להגיע לראיון בהופעה מוקפדת ולא מרושלת. עם נעליים סגורות ושיער מסודר. הופעה חיצונית מוסיפה בהרבה לרושם שתותיר אחרי שתצאו מהחדר, איזה רושם תרצו להעביר?

4 – ראיון הוא שיחה – שימו לב לתת למראיין את הכבוד המגיע לו, הקשיבו לשאלותיו ובשום אופן אל תתפרצו לדבריו. לאחר שהוא יסיים, יגיע הזמן שלכם להציג את עצמכם ולספר על הניסיון שלכם. חשוב לשמור על קשר עין ולא 'לרחף' וכמובן לדבר בשפה נאותה.

5 – חיובי ולא שלילי – במהלך השיחה השתדלו להתמקד בדברים החיוביים שאתה יכול להעניק לארגון ולא בחסרונות, תנו תחושה שתהיו מאוד שמחים להתקבל לעבודה ולא שאתם מגיעים אליה בלית ברירה. וכמובן, ראיון עבודה הוא לא המקום ללכלך על המעסיק הקודם. אם נשאלתם מדוע עזבתם את עבודתכם – ספרו כי אתם מעדיפים להתקדם הלאה.

6 – כנות – אין ספק שאתם רוצים להשאיר רושם חיובי על המעסיק, אך שימו לב לא להפריז בערככם ולספר על ניסיון שאין לכם בתוכנות או בתחומי עבודה שונים. זיכרו – גם אם תצלחו ואת ראיון העבודה תעברו, תצטרכו אחר כך להתמודד עם ההשלכות וזה עשוי להיות לא נעים לשני הצדדים…

בהצלחה!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך